Komunikaty PR

Fundacja Poland Business Run przekazała 2 mln zł na wsparcie osób z niepełnosprawnościami

2024-12-11  |  13:10

Fundacja Poland Business Run przekazała 2 mln zł na wsparcie osób z niepełnosprawnościami 

Fundacja Poland Business Run zakończyła 2024 rok sukcesem, ustanawiając przy tym nowe rekordy – liczby beneficjentów, uczestników biegu charytatywnego, zrealizowanych projektów czy skali udzielonej pomocy. Dzięki 13. edycji największej sztafety biznesowej w Polsce – Poland Business Run, która odbyła się stacjonarnie w Krakowie i wirtualnie na całym świecie, udało się wesprzeć 150 kolejnych potrzebujących osób, dofinansowując im protezy, wózki i rehabilitację na kwotę blisko 2 mln złotych. Więcej szczegółów można znaleźć w Raporcie Rocznym 2024 Fundacji.

Tegoroczny bieg charytatywny, który organizowany jest od 2012 roku na rzecz osób z niepełnosprawnością ruchową, po amputacji i po mastektomii, przyciągnął aż 41 600 uczestników z Polski i 21 krajów, oraz 600 dzieci startujących w PBR Kids. Równocześnie Fundacja odnotowała rekordową liczbę partnerów i sponsorów, a także organizacji, które zgłosiły swoje 5-osobowe drużyny do sportowej rywalizacji. Łącznie w działania na rzecz beneficjentów zaangażowało się 1700 firm i korporacji oraz 60 partnerów. 

Pomimo rosnącej liczby wykonywanych amputacji w Polsce, nadal za mało rozmawia się na temat wyzwań, z jakimi mierzą się osoby po utracie kończyn. Dlatego w tym roku Fundacja Poland Business Run wraz z Centrum Rehabilitacji Znowu w Biegu po raz pierwszy w Polsce zainicjowały Miesiąc Świadomości Amputacji. Idea Pomarańczowego Kwietnia ma oswajać z tematem, uświadamiać, edukować, integrować i aktywizować.

Rok 2024 był dla nas wyjątkowy, nie tylko ze względu na rekordową frekwencję biegaczy i liczbę zaopiekowanych beneficjentów, ale także realizację nowych, ambitnych projektów, takich jak Miesiąc Świadomości Amputacji czy Be Closer. To najlepszy dowód, że wspólnie możemy realnie dokonywać pozytywnych zmian, a firmy w Polsce są coraz bardziej otwarte na społeczne inicjatywy. Serdecznie dziękuję za to, że działacie z nami i pomagacie! – podkreśla Agnieszka Pleti, prezeska Fundacji Poland Business Run.

Na pomoc małym beneficjentom

Dzięki wsparciu biegaczy, sponsorów i partnerów w 2024 roku udało się zapewnić rehabilitację, protezy oraz sprzęt rehabilitacyjny i sportowy dla 150 beneficjentów, w tym siedmiorga dzieci z niepełnosprawnością ruchową i po amputacji. Proces powrotu do codziennego funkcjonowania po przebytej chorobie czy wypadku, których konsekwencją jest na przykład amputacja kończyny, wymaga odpowiedniej rehabilitacji, wsparcia specjalistów czy zakupu specjalistycznego sprzętu medycznego. O wszystkie te kwestie pomaga zadbać Fundacja Poland Business Run.

Wśród małych beneficjentów jest m.in. 5-letni Olek, u którego zdiagnozowano nowotwór kości i konieczna była amputacja nogi. Teraz otrzymał swoją pierwszą protezę i może bawić się jak jego rówieśnicy. Z dofinansowania do turnusu rehabilitacyjnego skorzystała 10-letnia Maja, która urodziła się bez prawej nogi i z nieprawidłowo rozwiniętym biodrem, przez co porusza się o protezie i na wózku. Dzięki rehabilitacji nabrała sprawności fizycznej, może chodzić do szkoły i wybrać się na wymarzone wakacje. 12-letni Jakub choruje na dziedziczną paraplegię spastyczną. Jego marzeniem jest gra w koszykówkę na wózkach i dostanie się do młodzieżowej kadry. Do tego celu przybliża go otrzymane dofinansowanie do zakupu wózka sportowego. Więcej sylwetek beneficjentów można znaleźć na www.pbr.pl

Żyć, działać i pracować odpowiedzialnie

Fundacja rozwijała także projekty edukacyjne i związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. W marcu odbyła się 2. edycja konferencji CSR Poland, która zgromadziła 240 uczestników i zakończyła się wręczeniem nagród CSR Poland Awards. Spośród 200 nadesłanych zgłoszeń wyróżniono 12 firm i 3 Leaderów, którzy zrealizowali ciekawe inicjatywy społeczne, programy dla pracowników czy projekty charytatywne. W 2025 roku odbędzie się kolejna odsłona tego wydarzenia – organizatorzy zapraszają do udziału w konkursie, konferencji oraz warsztatach. Zapisy na www.csrpoland.pl.

Podczas konferencji ogłoszono też powstanie nowej inicjatywy Be Closer, której misją jest wspieranie firm w budowaniu społecznie odpowiedzialnych projektów. Specjaliści z dziedziny CSR z wieloletnim doświadczeniem pomagają organizacjom angażować się w działania na rzecz społeczeństwa, m.in. poprzez realizację paneli i webinarów edukacyjnych, wolontariatu pracowniczego czy zamkniętych eventów, jak np. bieg charytatywny dla firmy z branży medycznej.

Fundacja została wielokrotnie doceniona w 2024 roku – podczas konferencji Biegowe 360° otrzymała Nagrodę Specjalną za działania CSR w sporcie i biznesie na wielką skalę, zaś Agnieszkę Pleti, prezeskę Fundacji, nagrodzono tytułem „Polka XXI wieku” w kategorii „Działalność społeczna”. Centrum Rehabilitacji Znowu w Biegu, założone w 2018 roku przez Fundację Poland Business Run, zdobyło natomiast statuetkę Lodołamacza 2024 w kategorii „Instytucja”.

Patrząc w przyszłość

Co do nowości, Fundacja zapowiedziała na 2025 rok premierę nowej aplikacji ułatwiającej bieganie wirtualne – w ramach sztafety Poland Business Run i nie tylko.

–  Na wiosnę 2025 roku planujemy start naszej nowej aplikacji! To coś więcej niż narzędzie do dodawania wyników – to platforma, która umożliwi budowanie zdrowych nawyków sportowych, rywalizację i pomaganie poprzez różnorodne aktywności, nie tylko bieganie. Chcemy, aby uprawianie sportu łączyło ludzi z charytatywną ideą i było dostępne dla każdego, niezależnie od miejsca i czasu – mówi Kamil Bąbel, Project Manager Poland Business Run.

Więcej o działaniach Fundacji oraz Raport Roczny 2024 można znaleźć na www.pbr.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IMM: Medialna siła marki
2024-12-10 | 14:50

Medialna siła marki – pobierz bezpłatny, praktyczny przewodnik dla PR-owców i marketerów!

Od dzisiaj na stronie Instytutu Monitorowania Mediów jest dostępny e-book pt. Medialna siła marki. Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż autorstwa Anny
Dobra ryba na Święta – dla nas i oceanów
2024-12-10 | 13:15

Dobra ryba na Święta – dla nas i oceanów

Czy jesteśmy gotowi, by działać dla dobra naszej planety i przyszłych pokoleń? To pytanie, na które musimy sobie odpowiedzieć, wybierając rybę na Święta. Jeśli chcemy
WORKsHOW2025: Przyszłość pracy na międzynarodowej konferencji już 15 stycznia 2025!
2024-12-06 | 13:50

WORKsHOW2025: Przyszłość pracy na międzynarodowej konferencji już 15 stycznia 2025!

WORKsHOW2025 – Konferencja dla liderów i praktyków HR 15 stycznia 2025 odbędzie się międzynarodowa konferencja WORKsHOW2025, która zgromadzi

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

IMM Szkolenie

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką

Prawie 70 proc. strategii marketingowych wykorzystuje obecnie sztuczną inteligencję, a w przypadku kampanii influencerskich – prawie połowa – wynika z badań duńskiej firmy Influencer Marketing Hub. Technologia ta ułatwia dobór influencerów, przewidywanie trendów i analizę zaangażowania odbiorców. Marki tworzą także kontent z wykorzystaniem AI, a nawet swoich wirtualnych influencerów. Choć pozostają oni na razie ciekawostką na rynku, to budzą szereg pytań o to, co w influencer marketingu najważniejsze, czyli autentyczność i zaufanie.

Finanse

Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków

Kobiety-inwestorki – częściej niż inwestujący mężczyźni – są nastawione na zapewnienie bezpieczeństwa i ochronę kapitału, dlatego portfele inwestycyjne obu płci często wyraźnie się różnią – wynika z raportu „Polak inwestor 2024”. Panie wybierają zwykle produkty, które zapewniają może mniejszy zysk, ale są bezpieczniejsze. Powodem jest nie tylko ich motywacja, lecz również niska samoocena. Kobiety są znacznie mniej pewne swojej wiedzy dotyczącej inwestowania w porównaniu z mężczyznami.

Handel

Polacy rozsądni w podejściu do prezentów. Kierują się ich praktycznością i ceną

Polacy coraz częściej z wyprzedzeniem kupują prezenty świąteczne. Kierują się przy tym ich funkcjonalnością, ale przede wszystkim ceną. Wielu z nich z tego właśnie powodu wybiera do zakupów okres Black Friday i towarzyszących mu przecen. Na liście najchętniej kupowanych prezentów wysoką pozycję zajmują książki, wśród zabawek dominują za to klocki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.