Fundusz Hipoteczny DOM uruchamia kolejny kanał komunikacji z seniorami
Najpierw był czat na stronie internetowej funduszu, później kanał na YouTube, na którym prezentowano wywiady z klientami i relacje z wydarzeń organizowanych przez firmę, następnie powstał portal informacyjno-edukacyjny „Życie Seniora”, który stanowił dużo bardziej rozbudowaną wersję drukowanego magazynu wydawanego przez fundusz (pod tym samym tytułem). W grudniu br. Fundusz Hipoteczny DOM uruchomił fanpage „Życie Seniora” na Facebooku. Chce, by znalazły się tam treści poradnicze, wypowiedzi eksperckie, porady prawne, ciekawe przepisy oraz newsy ważne z perspektywy osób w wieku 60+.
W ciągu ostatnich dwóch lat portal „Życie Seniora” odwiedziło ponad 200 tys. osób. W 2019 roku na stronę wchodziło średnio 12 tys. użytkowników miesięcznie, w rekordowym miesiącu było ich 19 tys. Aż 25 proc. odwiedzających stanowiły osoby w wieku 65+, a kolejne 23 proc. użytkownicy w wieku 55-64 lata. Zdecydowana większość czytelników to kobiety (72 proc.). W podziale terytorialnym prym wiodą czytelnicy z dwóch województw: mazowieckiego (37.6 proc.) i śląskiego (11.3%) Razem stanowią łącznie prawie połowę wszystkich użytkowników serwisu.
- Widzimy, że coraz więcej seniorów porusza się w Internecie z dużą swobodą. Korzystają z mediów społecznościowych, czytają wiadomości, szukają informacji poradnikowych. Liczba emerytów, z którymi komunikujemy się na co dzień za pośrednictwem kanałów online wciąż rośnie. Co ciekawe większość użytkowników serwisu „Życie Seniora” odwiedza go na smartfonie (aż 59 proc.), 36 proc. na desktopie, a 5 na tablecie. Większość treści dotyczących samej firmy, naszych usług i codziennych wydarzeń publikujemy na stronie internetowej oraz oficjalnym fanpage’u „firmowym”. Chcemy jednak dostarczać seniorom wartościowe treści dotyczące ich codziennego życia, zdrowia, bezpieczeństwa. Zależy nam, by zamieszczać zarówno porady prawne, jak i przepisy lub ciekawe kierunki podróżnicze. Ten cel będzie spełniał nowy fanpage „Życie Seniora” – mówi Piotr Jakubowski, Marketing Manager Funduszu Hipotecznego DOM.
Co czytają emeryci surfujący w sieci?
Serwis „Życie Seniora” jest podzielony na sześć sekcji tematycznych. Ze statystyk wynika, że najpopularniejszą sekcją jest „Zdrowie Seniora”, następnie działy „Ekspert radzi” i „Z życia wzięte”, a później „Kulinaria”, „Moda i uroda”, „Informator kulturalny”. Wśród najpopularniejszych artykułów, które były najczęściej czytane w 2019 roku znalazł się poradnik dotyczący Legitymacji emeryta i zniżek, które gwarantuje oraz tekst o zasiłku opiekuńczym na osobę starszą. Dużą popularnością cieszyły się porady eksperckie dotyczące renty dożywotniej, nieruchomości, planowania wyjazdów do sanatorium, czy kwestii zdrowotnych.
- Nasz fanpage na Facebooku będzie uzupełnieniem serwisu informacyjno-edukacyjnego, który istnieje od 2 lat i cieszy się rosnącą popularnością. Będziemy zamieszczać tam podobne treści. Na pewno czas komunikacji z czytelnikami będzie znacznie krótszy – mówi Piotr Jakubowski. Czy nowy fanpage i inne kanały komunikacji online są jednocześnie kanałami sprzedażowymi, z których korzysta firma? – Nasza wzmożona obecność online służy przede wszystkim budowaniu długofalowych relacji i codziennej komunikacji. Samo zawarcie umowy renty dożywotniej stanowi jedną z najważniejszych decyzji życiowych, a proces sprzedaży takiej usługi trwa niejednokrotnie kilka miesięcy lub lat. Podstawą jest nie tylko zaufanie ale również spotykanie się, odpowiadanie na wszelkie pytania, rozwiewanie wątpliwości. Trudno prowadzić tak skomplikowany proces w trybie online. W tym aspekcie stawiamy i wciąż będziemy stawiać na kontakt bezpośredni. Warto tu jednak wspomnieć, że w gronie nowych klientów Funduszu, pozyskiwanych w ostatnich latach udział tych, którzy rekrutowali się z Internetu stale rósł i obecnie sięga już około 40 proc. – podsumowuje Piotr Jakubowski z Funduszu Hipotecznego DOM.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii
Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.