Fundusz Hipoteczny DOM uruchamia kolejny kanał komunikacji z seniorami
Najpierw był czat na stronie internetowej funduszu, później kanał na YouTube, na którym prezentowano wywiady z klientami i relacje z wydarzeń organizowanych przez firmę, następnie powstał portal informacyjno-edukacyjny „Życie Seniora”, który stanowił dużo bardziej rozbudowaną wersję drukowanego magazynu wydawanego przez fundusz (pod tym samym tytułem). W grudniu br. Fundusz Hipoteczny DOM uruchomił fanpage „Życie Seniora” na Facebooku. Chce, by znalazły się tam treści poradnicze, wypowiedzi eksperckie, porady prawne, ciekawe przepisy oraz newsy ważne z perspektywy osób w wieku 60+.
W ciągu ostatnich dwóch lat portal „Życie Seniora” odwiedziło ponad 200 tys. osób. W 2019 roku na stronę wchodziło średnio 12 tys. użytkowników miesięcznie, w rekordowym miesiącu było ich 19 tys. Aż 25 proc. odwiedzających stanowiły osoby w wieku 65+, a kolejne 23 proc. użytkownicy w wieku 55-64 lata. Zdecydowana większość czytelników to kobiety (72 proc.). W podziale terytorialnym prym wiodą czytelnicy z dwóch województw: mazowieckiego (37.6 proc.) i śląskiego (11.3%) Razem stanowią łącznie prawie połowę wszystkich użytkowników serwisu.
- Widzimy, że coraz więcej seniorów porusza się w Internecie z dużą swobodą. Korzystają z mediów społecznościowych, czytają wiadomości, szukają informacji poradnikowych. Liczba emerytów, z którymi komunikujemy się na co dzień za pośrednictwem kanałów online wciąż rośnie. Co ciekawe większość użytkowników serwisu „Życie Seniora” odwiedza go na smartfonie (aż 59 proc.), 36 proc. na desktopie, a 5 na tablecie. Większość treści dotyczących samej firmy, naszych usług i codziennych wydarzeń publikujemy na stronie internetowej oraz oficjalnym fanpage’u „firmowym”. Chcemy jednak dostarczać seniorom wartościowe treści dotyczące ich codziennego życia, zdrowia, bezpieczeństwa. Zależy nam, by zamieszczać zarówno porady prawne, jak i przepisy lub ciekawe kierunki podróżnicze. Ten cel będzie spełniał nowy fanpage „Życie Seniora” – mówi Piotr Jakubowski, Marketing Manager Funduszu Hipotecznego DOM.
Co czytają emeryci surfujący w sieci?
Serwis „Życie Seniora” jest podzielony na sześć sekcji tematycznych. Ze statystyk wynika, że najpopularniejszą sekcją jest „Zdrowie Seniora”, następnie działy „Ekspert radzi” i „Z życia wzięte”, a później „Kulinaria”, „Moda i uroda”, „Informator kulturalny”. Wśród najpopularniejszych artykułów, które były najczęściej czytane w 2019 roku znalazł się poradnik dotyczący Legitymacji emeryta i zniżek, które gwarantuje oraz tekst o zasiłku opiekuńczym na osobę starszą. Dużą popularnością cieszyły się porady eksperckie dotyczące renty dożywotniej, nieruchomości, planowania wyjazdów do sanatorium, czy kwestii zdrowotnych.
- Nasz fanpage na Facebooku będzie uzupełnieniem serwisu informacyjno-edukacyjnego, który istnieje od 2 lat i cieszy się rosnącą popularnością. Będziemy zamieszczać tam podobne treści. Na pewno czas komunikacji z czytelnikami będzie znacznie krótszy – mówi Piotr Jakubowski. Czy nowy fanpage i inne kanały komunikacji online są jednocześnie kanałami sprzedażowymi, z których korzysta firma? – Nasza wzmożona obecność online służy przede wszystkim budowaniu długofalowych relacji i codziennej komunikacji. Samo zawarcie umowy renty dożywotniej stanowi jedną z najważniejszych decyzji życiowych, a proces sprzedaży takiej usługi trwa niejednokrotnie kilka miesięcy lub lat. Podstawą jest nie tylko zaufanie ale również spotykanie się, odpowiadanie na wszelkie pytania, rozwiewanie wątpliwości. Trudno prowadzić tak skomplikowany proces w trybie online. W tym aspekcie stawiamy i wciąż będziemy stawiać na kontakt bezpośredni. Warto tu jednak wspomnieć, że w gronie nowych klientów Funduszu, pozyskiwanych w ostatnich latach udział tych, którzy rekrutowali się z Internetu stale rósł i obecnie sięga już około 40 proc. – podsumowuje Piotr Jakubowski z Funduszu Hipotecznego DOM.
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Dobre prognozy dla rynku kredytów mieszkaniowych. Mimo braku rządowego programu wsparcia
Rok 2025 powinien być dobrym okresem na rynku kredytów mieszkaniowych. – Zainteresowanie nadal będzie rosło i paradoksalnie przyczyni się do tego niedawna zapowiedź ministra rozwoju i technologii, że nie będzie Kredytu 0 proc. – ocenia dr Jacek Furga, prezes Centrum Procesów Bankowych i Informacji. Jak wskazuje, pomimo braku kolejnego programu wsparcia dla kredytów mieszkaniowych 2024 rok również zakończył się dobrym wynikiem, a jakość obsługi złotowych kredytów mieszkaniowych pozostaje na bardzo wysokim poziomie.
Prawo
W Polsce brakuje ośrodków interwencji kryzysowej. Rzecznik Praw Obywatelskich apeluje o zmiany w prawie i zwiększenie finansowania
W 2023 roku w Polsce funkcjonowało 170 ośrodków interwencji kryzysowej, ale w wielu powiatach tego typu wsparcie wciąż nie jest dostępne. NIK już w 2021 roku alarmował, że ponad połowa powiatów nie powołała takich ośrodków. Tylko część istniejących placówek świadczy całodobowo wsparcie dla osób doświadczających kryzysów, a zapotrzebowanie na takie usługi stale rośnie. Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich apeluje o zmiany w prawie dotyczącym interwencji kryzysowej oraz finansowaniu tych usług.
Finanse
Jedna trzecia pacjentów jest niedożywiona przy przyjęciu do szpitala. Od tego w dużej mierze zależą rokowania
Niedożywienie pacjentów w szpitalach jest zjawiskiem powszechnym – w Polsce stan ten dotyczy jednej trzeciej osób już w momencie wizyty w Izbie Przyjęć, a w trakcie hospitalizacji pogłębia się u kolejnych 20–30 proc. O roli leczenia żywieniowego mówi się już coraz więcej, również jako o odrębnej opcji terapeutycznej w niektórych chorobach z autoagresji. W ocenie ekspertów wciąż jednak brakuje wiedzy na ten temat, zwłaszcza u lekarzy innych specjalizacji niż onkologiczne, gastroenterologiczne czy chirurgiczne. Tymczasem dobre odżywienie nie tylko przekłada się na szybsze zdrowienie, ale i realne oszczędności dla systemu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.