Gaming Factory przyspiesza inwestycję w VR!

Gaming Factory S.A., notowany na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie producent i wydawca gier wideo, inwestuje w technologię wirtualnej rzeczywistości (VR). Spółka rozpoczęła współpracę z doświadczoną firmą produkującą VR-owe gry komputerowe – VRAAR S.A. Podpisana umowa zakłada produkcję co najmniej 6 gier w ciągu dwóch lat, o łącznym budżecie nie mniejszym 0,5 mln zł. Niebawem Studia poinformują o pierwszych tytułach nad którymi pracują. Umowa zakłada także możliwość wspólnego powołania wydawnictwa gier dedykowanego rynkowi VR.
- Rozkwit na rynku wirtualnej rzeczywistości nikogo dziś nie dziwi. Coraz więcej graczy ma sprzęt dedykowany tej technologii, baza użytkowników lubujących się w VR rośnie, a gry dedykowane wirtualnej rzeczywistości stają się coraz bardziej popularne. Biorąc pod uwagę tę sytuację, podjęliśmy decyzję, że oprócz przystosowywania gier z własnego portfolio do VR-u, Gaming Factory będzie także tworzyć gry projektowane od podstaw dla urządzeń virtual reality. Do współpracy pozyskaliśmy doświadczonego partnera, spółkę VRAAR, która posiada wiedzę i możliwości potrzebne do tworzenia gier na urządzenia VR – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.
Podpisana pomiędzy Spółkami umowa, zakłada produkcję co najmniej 6 gier w dwa lata, o łącznym budżecie nie mniejszym niż 0,5 mln zł. Pierwsze projekty zostaną ogłoszone w okresie 3-6 miesięcy od dnia podpisania umowy. Spółki nie wykluczają wspólnego powołania wydawnictwa gier dedykowanego rynkowi VR. - Kontrakt z Gaming Factory to krok w kierunku zbudowania spółki o szerokim portfolio gier VR. Wierzymy, że najbliższe dwa lata rozszerzą naszą współpracę na polu produkcyjno-wydawniczym – komentuje Jakub Kosma, prezes zarządu VRAAR.
- Podpisana z VRAAR umowa jest potwierdzeniem, że chcemy jeszcze mocniej zwiększyć swoje nakłady inwestycyjne w dynamicznie rozwijający się rynek VR. Do tej pory, wspólnie z Ultimate Games, mamy także większościowy pakiet udziałów w spółce Ultimate VR, której zadaniem jest przystosowanie naszych gier do urządzeń virtual reality – dodaje Mateusz Adamkiewicz.
Gaming Factory zakłada, że Ultimate VR, do końca br. wykona pory dedykowane wirtualnej rzeczywistości 2-5 grom z portfolio Spółka, dostępnych w wersji PC.
Analitycy prognozują, że zainteresowanie sprzętem oraz technologią VR w najbliższych latach dynamicznie wzrośnie. Szacuje się, że gry VR-owe mają stanowić jeden z najszybciej rosnących rynków gier, którego wartość w 2025 roku wyniesie 42.5 mld USD. W czasie kwarantanny, związanej z COVID-19, najpopularniejsze zestawy VR zostały wyprzedane, a liczba użytkowników gier VR-owych, tylko w Q1 2020 roku, wzrosła o 100 proc.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.