Gaming Factory przyspiesza inwestycję w VR!

Gaming Factory S.A., notowany na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie producent i wydawca gier wideo, inwestuje w technologię wirtualnej rzeczywistości (VR). Spółka rozpoczęła współpracę z doświadczoną firmą produkującą VR-owe gry komputerowe – VRAAR S.A. Podpisana umowa zakłada produkcję co najmniej 6 gier w ciągu dwóch lat, o łącznym budżecie nie mniejszym 0,5 mln zł. Niebawem Studia poinformują o pierwszych tytułach nad którymi pracują. Umowa zakłada także możliwość wspólnego powołania wydawnictwa gier dedykowanego rynkowi VR.
- Rozkwit na rynku wirtualnej rzeczywistości nikogo dziś nie dziwi. Coraz więcej graczy ma sprzęt dedykowany tej technologii, baza użytkowników lubujących się w VR rośnie, a gry dedykowane wirtualnej rzeczywistości stają się coraz bardziej popularne. Biorąc pod uwagę tę sytuację, podjęliśmy decyzję, że oprócz przystosowywania gier z własnego portfolio do VR-u, Gaming Factory będzie także tworzyć gry projektowane od podstaw dla urządzeń virtual reality. Do współpracy pozyskaliśmy doświadczonego partnera, spółkę VRAAR, która posiada wiedzę i możliwości potrzebne do tworzenia gier na urządzenia VR – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.
Podpisana pomiędzy Spółkami umowa, zakłada produkcję co najmniej 6 gier w dwa lata, o łącznym budżecie nie mniejszym niż 0,5 mln zł. Pierwsze projekty zostaną ogłoszone w okresie 3-6 miesięcy od dnia podpisania umowy. Spółki nie wykluczają wspólnego powołania wydawnictwa gier dedykowanego rynkowi VR. - Kontrakt z Gaming Factory to krok w kierunku zbudowania spółki o szerokim portfolio gier VR. Wierzymy, że najbliższe dwa lata rozszerzą naszą współpracę na polu produkcyjno-wydawniczym – komentuje Jakub Kosma, prezes zarządu VRAAR.
- Podpisana z VRAAR umowa jest potwierdzeniem, że chcemy jeszcze mocniej zwiększyć swoje nakłady inwestycyjne w dynamicznie rozwijający się rynek VR. Do tej pory, wspólnie z Ultimate Games, mamy także większościowy pakiet udziałów w spółce Ultimate VR, której zadaniem jest przystosowanie naszych gier do urządzeń virtual reality – dodaje Mateusz Adamkiewicz.
Gaming Factory zakłada, że Ultimate VR, do końca br. wykona pory dedykowane wirtualnej rzeczywistości 2-5 grom z portfolio Spółka, dostępnych w wersji PC.
Analitycy prognozują, że zainteresowanie sprzętem oraz technologią VR w najbliższych latach dynamicznie wzrośnie. Szacuje się, że gry VR-owe mają stanowić jeden z najszybciej rosnących rynków gier, którego wartość w 2025 roku wyniesie 42.5 mld USD. W czasie kwarantanny, związanej z COVID-19, najpopularniejsze zestawy VR zostały wyprzedane, a liczba użytkowników gier VR-owych, tylko w Q1 2020 roku, wzrosła o 100 proc.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.