Gang ransomware grozi, że ujawni plany dotyczące iPada
REvil pierwotnie zażądał od Quanty okupu w wysokości 50 milionów dolarów. Jednak tajwański producent nie zapłacił okupu, zaś cyberprzestępcy zaczęli publikować w Internecie schematy komputerów MacBook. Napastnicy ostrzegli, że jeśli nie otrzymają pieniędzy do 1 maja, wówczas opublikują kolejne dane.Jednak niedługo po wydaniu tego komunikatu REvil usunął ze strony poufne informacje dotyczące produktów Apple’a. Jednak wszystko wskazuje na to, że to nie koniec sprawy. Dziennikarze serwisu Bleeping Computer dotarli do prywatnego chata, w którym brali udziału przedstawiciele REvila oraz Quanty. Z korespondencji wynika, że przestępcy celowo ukryli stronę, a także zaprzestali kontaktów z mediami, żeby w spokoju kontynuować negocjacje. Co więcej, zmniejszyli sumę okupu z 50 milionów do 20 milionów, a także wydłużyli termin płatności do 7 maja. Jeśli do tego czasu Quanta nie spełni tych żądań, gang grozi, iż upubliczni rysunki nowego iPada oraz nowe logo Apple’a. Niestety, nie udało się jak do tej pory poznać stanowiska tajwańskiego producenta. Niewykluczone, że negocjacje stanęły w martwym punkcie.
- Sytuacja jest wyjątkowa ciekawa, bowiem mamy do czynienia z akcją przeprowadzoną przez jeden z najgroźniejszych gangów, który ma na koncie między innymi ataki naTravalex, lotnisko w Nowym Yorku czy władze lokalne w Teksasie. Trudno zatem spodziewać się, że łatwo ustąpi. Jeśli REvil zacznie znów upubliczniać skradzione danych, to będzie oznaczać, że Quanta pozostała nieugięta. Nie ukrywam, iż jako Marken zawsze odradzamy płacenia okupów. Po pierwsze nigdy nie ma stuprocentowej gwarancji, że napastnicy odszyfrują dane, zaś po drugie, przyczynia się to do nakręcania spirali ataków - tłumaczy Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.