Carbon Studio S.A. ze wzrostem przychodów w 2023 r. o blisko 20% r/r
W okresie od stycznia do grudnia ub.r. spółka uzyskała jednostkowy zysk netto na poziomie niemal
0,4 mln zł, przy niespełna 0,5 mln zł zysku EBIT i wyniku EBITDA wynoszącym 2,7 mln zł. W IV kwartale 2023 r. Carbon Studio S.A. zanotowała ponad 1,1 mln zł przychodów netto ze sprzedaży i zrealizowała kolejne kamienie milowe w projektach prowadzonych z partnerami biznesowymi.
- Ubiegły rok minął nam pod znakiem znaczącego zwiększania skali biznesu i rozszerzania naszej oferty, co znalazło odbicie w satysfakcjonujących wynikach finansowych. W ostatnim kwartale 2023 r. zwiększyliśmy sprzedaż tytułów „Crimen – Mercenary Tales” i „Mindset” na platformach Steam oraz Meta Quest, co w połączeniu z niesłabnącym zainteresowaniem seriami „The Wizards” i „Warhammer Age of Sigmar – Tempestfall” przełożyło się na uzyskanie stabilnego poziomu przychodów. Rozwijający się rynek urządzeń VR sprawia, że z optymizmem patrzymy w przyszłość i spodziewamy się kontynuowania dobrej passy w kolejnych kwartałach – mówi Błażej Szaflik, Prezes Carbon Studio S.A.
W raportowanym okresie spółka nawiązała współpracę z Play For Dream, której następstwem był debiut cenionego przez graczy tytułu „Crimen – Mercenary Tales” na goglach yVR2. Zawarty kontrakt otwiera przed partnerami nowe możliwości w zakresie realizowania wspólnych działań na rynku gier VR. Odgrywa też istotną rolę dla Carbon Studio, ponieważ spółka ocenia, że premiery gry na kolejnych platformach mogą mieć pozytywne przełożenie na długoterminowe wyniki finansowe.
W IV kwartale 2023 r. miała także miejsce premiera bezpłatnej aktualizacji do gry „The Wizards – Dark Times” na platformach PCVR oraz Meta Quest. Aktualnie Carbon Studio pracuje nad dalszym uatrakcyjnianiem gry poprzez wprowadzenie licznych dodatków oraz patchy. Spółka prognozuje, że wydanie aktualizacji oraz prace nad udoskonalaniem cenionego przez graczy tytułu znajdą odbicie w zwiększeniu przychodów ze sprzedaży w nadchodzących kwartałach.
Aktualnie Carbon Studio zmierza do połączenia z Iron VR, którego celem ma być stworzenie silnej marki, zwiększenie dynamiki biznesu, uproszczenie struktury organizacyjnej grupy kapitałowej, zmniejszenie kosztów funkcjonowania oraz wzrost wartości dla akcjonariuszy. Przewidywany termin finalizacji tego procesu to I połowa 2024 r.
- Jesteśmy przekonani, że utworzenie jednego silnego brandu ucieszy naszych Akcjonariuszy, którzy dzięki połączeniu spółek w niedalekiej przyszłości zostaną współwłaścicielami większej oraz bardziej rozpoznawalnej marki. Razem z Iron VR możemy wypracować jeszcze lepsze wyniki, wykorzystując potencjał obydwu zespołów i jednocześnie optymalizując koszty działalności – podsumowuje Błażej Szaflik z Carbon Studio.
***
O spółce
Carbon Studio to notowany na NewConnect pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich producentów VR, MR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Pico, a także komputery PC i konsole. Portfolio Carbon Studio zawiera znane i cenione na rynku tytuły, m.in.: The Wizards, The Wizards – Dark Times i Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.