Komunikaty PR

Carbon Studio S.A. ze wzrostem przychodów w 2023 r. o blisko 20% r/r

2024-02-15  |  01:00
Biuro prasowe

W okresie od stycznia do grudnia ub.r. spółka uzyskała jednostkowy zysk netto na poziomie niemal
0,4 mln zł, przy niespełna 0,5 mln zł zysku EBIT i wyniku EBITDA wynoszącym 2,7 mln zł. W IV kwartale 2023 r. Carbon Studio S.A. zanotowała ponad 1,1 mln zł przychodów netto ze sprzedaży i zrealizowała kolejne kamienie milowe w projektach prowadzonych z partnerami biznesowymi.

- Ubiegły rok minął nam pod znakiem znaczącego zwiększania skali biznesu i rozszerzania naszej oferty, co znalazło odbicie w satysfakcjonujących wynikach finansowych. W ostatnim kwartale 2023 r. zwiększyliśmy sprzedaż tytułów „Crimen – Mercenary Tales” i „Mindset” na platformach Steam oraz Meta Quest, co w połączeniu z niesłabnącym zainteresowaniem seriami „The Wizards” i „Warhammer Age of Sigmar – Tempestfall” przełożyło się na uzyskanie stabilnego poziomu przychodów. Rozwijający się rynek urządzeń VR sprawia, że z optymizmem patrzymy w przyszłość i spodziewamy się kontynuowania dobrej passy w kolejnych kwartałach – mówi Błażej Szaflik, Prezes Carbon Studio S.A.

W raportowanym okresie spółka nawiązała współpracę z Play For Dream, której następstwem był debiut cenionego przez graczy tytułu „Crimen – Mercenary Tales” na goglach yVR2. Zawarty kontrakt otwiera przed partnerami nowe możliwości w zakresie realizowania wspólnych działań na rynku gier VR. Odgrywa też istotną rolę dla Carbon Studio, ponieważ spółka ocenia, że premiery gry na kolejnych platformach mogą mieć pozytywne przełożenie na długoterminowe wyniki finansowe.  

W IV kwartale 2023 r. miała także miejsce premiera bezpłatnej aktualizacji do gry „The Wizards – Dark Times” na platformach PCVR oraz Meta Quest. Aktualnie Carbon Studio pracuje nad dalszym uatrakcyjnianiem gry poprzez wprowadzenie licznych dodatków oraz patchy. Spółka prognozuje, że wydanie aktualizacji oraz prace nad udoskonalaniem cenionego przez graczy tytułu znajdą odbicie w zwiększeniu przychodów ze sprzedaży w nadchodzących kwartałach.

Aktualnie Carbon Studio zmierza do połączenia z Iron VR, którego celem ma być stworzenie silnej marki, zwiększenie dynamiki biznesu, uproszczenie struktury organizacyjnej grupy kapitałowej, zmniejszenie kosztów funkcjonowania oraz wzrost wartości dla akcjonariuszy. Przewidywany termin finalizacji tego procesu to I połowa 2024 r.

- Jesteśmy przekonani, że utworzenie jednego silnego brandu ucieszy naszych Akcjonariuszy, którzy dzięki połączeniu spółek w niedalekiej przyszłości zostaną współwłaścicielami większej oraz bardziej rozpoznawalnej marki. Razem z Iron VR możemy wypracować jeszcze lepsze wyniki, wykorzystując potencjał obydwu zespołów i jednocześnie optymalizując koszty działalności – podsumowuje Błażej Szaflik z Carbon Studio.

***

O spółce

Carbon Studio to notowany na NewConnect pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich producentów VR, MR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Pico, a także komputery PC i konsole. Portfolio Carbon Studio zawiera znane i cenione na rynku tytuły, m.in.: The Wizards, The Wizards – Dark Times i Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.