Carbon Studio wypracowało r/r ponad 1,27 mln zł przychodów netto w I półroczu
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Ponad 1,27 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w pierwszym półroczu br. wypracowało Carbon Studio, notowany na NewConnect developer gier dedykowanych technologii wirtualnej rzeczywistości. To wynik przeszło 50 proc. wyższy od analogicznego okresu ubiegłego roku. Od stycznia do czerwca br. zysk netto osiągnął poziom 0,46 mln zł, z czego prawie 0,28 mln zł spółka wypracowała w drugim kwartale br. W ostatnich miesiącach Carbon Studio wzmocniło swoje portfolio produkcyjne, wprowadzając w czerwcu do sprzedaży jedną z części marki The Wizards, pod nazwą Dark Times. Aktualnie studio koncentruje się na dokończeniu produkcji z Uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. W lipcu spółka zależna Carbon Studio – Iron VR – rozpoczęła pierwsze kroki do nawiązania współpracy z producentem i wydawcą gier, firmą Movie Games. Podpisany list intencyjny prowadzi do przeniesienia gier Movie Games do wirtualnej rzeczywistości. W przyszłym roku Carbon Studio planuje przeniesienie notowań na główny parkiet GPW w Warszawie.
- Pierwsze półrocze zamknęliśmy solidnymi wynikami. Przychód netto ze sprzedaży produktów od stycznia do czerwca wyniósł 1,27 mln zł. Ten wynik oznacza 52 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku. Od stycznia wypracowaliśmy 0,46 mln zł zysku netto. – informuje Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio. – W drugim kwartale wprowadziliśmy do sprzedaży grę z marki The Wizards. Liczymy, że jej sprzedaż będzie widoczna w bieżącym i kolejnych kwartałach. Widząc pierwsze reakcje graczy jesteśmy dobrej myśli – dodaje.
W styczniu Carbon Studio utworzyło spółkę zależną Iron VR, której działalność koncentruje się na mniejszych grach VR o niskich budżetach. Iron VR aktualnie jest na etapie rozwoju. Niedawno firma podpisała list intencyjny z notowanym na NewConnect producentem i wydawcą gier – Movie Games, na przeniesienie części tytułów z portfolio partnera do wirtualnej rzeczywistości. – Produkcje Movie Games cieszą się dużą popularnością. Mamy nadzieję, że nasza współpraca będzie owocna. Kończymy etap ustalania szczegółów naszej pracy. Już niedługo podamy więcej szczegółów naszych wspólnych ustaleń – komentuje Karolina Koszuta, prezes zarządu Iron VR.
Na początku roku zespół Carbon Studio zakończył etap pre-produkcji wysokobudżetowej gry VR z gatunku fantasy w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. Świat Warhammera tworzą książki, zabawki i gry komputerowe. Premiera gry polskiego studia planowana jest na przełom 2020/2021.
W pierwszym półroczu studio zawarło umowę ze światową firmą HTC Corporation, której przedmiotem jest produkcja flagowego tytułu spółki – The Wizards – w wersji na gogle HTC Vive Focus Plus.
4 czerwca Carbon Studio wprowadziło do sprzedaży The Wizards Dark Times. Najnowsza część popularnej serii The Wizards została udostępniona w wersji na PC VR, gogle Oculus Store oraz Viveport. Budżet gry wyniósł 0,5 mln zł.
Markę The Wizards, autorstwa Carbon Studio, tworzy seria gier VR osadzonych w bogatym świecie fantasy, w którym gracz wciela się w potężnego czarodzieja i walczy ze złem. Mechanika przywoływania czarów opiera się na intuicyjnym i immersyjnym systemie rzucania zaklęć za pomocą gestów rąk czarodziejów z krainy Meliora. Produkcje z serii otrzymały kilka prestiżowych nagród, m.in. na Indie Prize w Kolonii czy Casual Connect.
W lipcu studio poinformowało o planach przeniesienia akcji spółki na Główny Rynek GPW w Warszawie – Szykujemy się do zmiany rynku notowań akcji z NewConnect na rynek regulowany Chcemy jeszcze mocniej zwiększyć transparentność spółki w oczach inwestorów. Liczymy, że nasza obecność na GPW wpłynie na wzrost płynności akcji studia i jego kapitalizację. – dodaje Aleksander Caban.
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.