Komunikaty PR

Carbon Studio wypracowało r/r ponad 1,27 mln zł przychodów netto w I półroczu

2020-08-13  |  10:15
Biuro prasowe
Kontakt
Ewa Mościcka
InnerValue

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/

Ponad 1,27 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w pierwszym półroczu br. wypracowało Carbon Studio, notowany na NewConnect developer gier dedykowanych technologii wirtualnej rzeczywistości. To wynik przeszło 50 proc. wyższy od analogicznego okresu ubiegłego roku. Od stycznia do czerwca br. zysk netto osiągnął poziom 0,46 mln zł, z czego prawie 0,28 mln zł spółka wypracowała w drugim kwartale br. W ostatnich miesiącach Carbon Studio wzmocniło swoje portfolio produkcyjne, wprowadzając w czerwcu do sprzedaży jedną z części marki The Wizards, pod nazwą Dark Times. Aktualnie studio koncentruje się na dokończeniu produkcji z Uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. W lipcu spółka zależna Carbon Studio – Iron VR – rozpoczęła pierwsze kroki do nawiązania współpracy  z producentem i wydawcą gier, firmą Movie Games. Podpisany list intencyjny prowadzi do przeniesienia gier Movie Games do wirtualnej rzeczywistości. W przyszłym roku Carbon Studio planuje przeniesienie notowań na główny parkiet GPW w Warszawie.

-  Pierwsze półrocze zamknęliśmy solidnymi wynikami. Przychód netto ze sprzedaży produktów od stycznia do czerwca wyniósł 1,27 mln zł. Ten wynik oznacza 52 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku. Od stycznia wypracowaliśmy 0,46 mln zł zysku netto. – informuje Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio. – W drugim kwartale wprowadziliśmy do sprzedaży grę z marki The Wizards. Liczymy, że jej sprzedaż będzie widoczna w bieżącym i kolejnych kwartałach. Widząc pierwsze reakcje graczy jesteśmy dobrej myśli – dodaje. 

W styczniu Carbon Studio utworzyło spółkę zależną Iron VR, której działalność koncentruje się na mniejszych grach VR o niskich budżetach. Iron VR aktualnie jest na etapie rozwoju. Niedawno firma podpisała list intencyjny z notowanym na NewConnect producentem i wydawcą gier – Movie Games, na przeniesienie części tytułów z portfolio partnera do wirtualnej rzeczywistości. – Produkcje Movie Games cieszą się dużą popularnością. Mamy nadzieję, że nasza współpraca będzie owocna. Kończymy etap ustalania szczegółów naszej pracy. Już niedługo podamy więcej szczegółów naszych wspólnych ustaleń – komentuje Karolina Koszuta, prezes zarządu Iron VR.

Na początku roku zespół Carbon Studio zakończył etap pre-produkcji wysokobudżetowej gry VR z gatunku fantasy w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. Świat Warhammera tworzą książki, zabawki i gry komputerowe. Premiera gry polskiego studia planowana jest na przełom 2020/2021.

W pierwszym półroczu studio zawarło umowę ze światową firmą HTC Corporation, której przedmiotem jest produkcja flagowego tytułu spółki – The Wizards – w wersji na gogle HTC Vive Focus Plus.

4 czerwca Carbon Studio wprowadziło do sprzedaży The Wizards Dark Times. Najnowsza część popularnej serii The Wizards została udostępniona w wersji na PC VR, gogle Oculus Store oraz Viveport. Budżet gry wyniósł 0,5 mln zł.

Markę The Wizards, autorstwa Carbon Studio, tworzy seria gier VR  osadzonych w bogatym świecie fantasy, w którym gracz wciela się w potężnego czarodzieja i walczy ze złem. Mechanika przywoływania czarów opiera się na intuicyjnym i immersyjnym systemie rzucania zaklęć za pomocą gestów rąk czarodziejów z krainy Meliora. Produkcje z serii  otrzymały kilka prestiżowych nagród, m.in. na Indie Prize w Kolonii czy Casual Connect.

W lipcu studio poinformowało o planach przeniesienia akcji spółki na Główny Rynek GPW w Warszawie – Szykujemy się do zmiany rynku notowań akcji z NewConnect na rynek regulowany Chcemy jeszcze mocniej zwiększyć transparentność spółki w oczach inwestorów. Liczymy, że nasza obecność na GPW wpłynie na wzrost płynności akcji studia i jego kapitalizację. – dodaje Aleksander Caban.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: InnerValue
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.