Komunikaty PR

Carbon Studio zamyka I kwartał br. z 4-krotnym wzrostem zysku netto

2023-05-16  |  11:00
Biuro prasowe

Carbon Studio, notowany na NewConnect ekspert w dziedzinie developmentu gier VR, wypracował 1,9 mln zł jednostkowych przychodów netto ze sprzedaży w I kwartale 2023 r., co oznacza 2-krotny wzrost wyniku w porównaniu rdr. Jednocześnie w prezentowanym okresie zysk netto spółki był 4-krotnie wyższy w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego i wyniósł 0,9 mln zł. Z kolei wskaźnik EBITDA wyniósł ponad 1,2 mln zł. Wpływ na znakomite wyniki spółki miała m.in. rosnąca sprzedaż autorskich produkcji, w tym gier z flagowej serii The Wizards oraz największego projektu studia – Warhammer Age of Sigmar w wersji na Meta Quest i PC VR. Zarząd Carbon Studio chcąc utrzymać osiągniętą dynamikę wzrostu, na bieżąco rozwija swoje portfolio. Najnowszą propozycją jest Crimen - Mercenary Tales. Gra trafi na Meta Quest 2 oraz Pico już 25 maja br.

W I kwartale 2023 roku Carbon Studio znacząco poprawiło wyniki finansowe. Od stycznia do marca br. spółka odnotowała 1,9 mln zł jednostkowych przychodów netto ze sprzedaży, co dało 2-krotny wzrost wyniku rdr. Jednocześnie jednostkowy zysk netto wzrósł 4-krotnie, osiągając wartość 0,9 mln zł. W prezentowanym raporcie okresowym, Zarząd spółki poinformował również o skonsolidowanym zysku netto, który liczył 0,7 mln zł, kiedy to w analogicznym okresie roku ubiegłego Grupa Carbon Studio odnotowała stratę netto na poziomie 153 tys. zł.

- Cieszę się, że znaczenie technologii VR konsekwentnie wzrasta. Fani urządzeń VR, jak i świata fantasy od początku doceniają nasze produkcje, co przekłada się na ich zadowalającą sprzedaż. Do tego dochodzą coraz to lepsze i nowocześniejsze sprzęty, które zdecydowanie wpływają na jakość rozgrywki, a trzeba pamiętać że przy grach VR jest to szczególnie istotne. Odzwierciedlenie tego wszystkiego znajdujemy w naszych wynikach finansowych, które w minionym kwartale odnotowały znaczące wzrosły, zarówno w ujęciu jednostkowym, jak i całej Grupy Kapitałowej Carbon Studio. – mówi Błażej Szaflik, Prezes Zarządu w Carbon Studio S.A.

Carbon Studio ma na swoim koncie kilka ciekawych tytułów. Jednym z ogólnoświatowych hitów jest gra The Wizards – Dark Times. Tytuł od kilku lat cieszy się niesłabnącą popularnością, zarówno wśród graczy PC VR jak i entuzjastów gogli Meta Quest. Pod koniec 2022 roku gry spod szyldu The Wizards osiągnęły łączną sprzedaż w liczbie ponad 350 tys. egz. Obecnie trwają prace nad rozbudowaną aktualizacją do gry The Wizards – Dark Times pod nazwą Brotherhood, która oprócz ulepszeń do trybu dla jednego gracza, wprowadzi wyczekiwany kooperacyjny tryb multiplayer. Aktualnie trwają prace nad balansem coopowej rozgrywki oraz dostosowywaniem projektu do specyfikacji platform VRowych.

Najnowszą zaś propozycją od Carbon Studio jest Crimen - Mercenary Tales. Projekt swoją premierę będzie miał już w przyszłym tygodniu – 25 maja. Tego dnia pierwszoosobowa gra akcji typu VR slasher trafi na platformę Meta Quest 2 oraz Pico.

- Liczymy na to, że odpowiednio realizowana strategia rozwoju i udane premiery najnowszych produktów Grupy, tj. Crimen - Mercenary Tales, czy Hunt Together od Iron VR, pozwolą nam nie tylko utrzymać obecną dynamikę wzrostu, ale i osiągać coraz to lepsze wyniki finansowe. – komentuje Błażej Szaflik.

Poza rozwojem produktowym, Carbon Studio na bieżąco realizuje swoje cele biznesowe. W minionym kwartale firma zawarła umowę z jedną ze spółek z grupy Kepler Interactive. Na tej podstawie Carbon Studio stworzy tytuł VR na podstawie istniejącej już gry wydanej na inne urządzenia, dla jednego ze studiów ww. grupy Kepler Interactive. Koszt przeniesienia gry na platformy VR pokryje przedmiotowa spółka z grupy Kepler Interactive, a po jej wydaniu Carbon Studio będzie uczestniczyło w podziale zysków z gry. – Oczekiwany dochód z gry, jak i samo rozpoczęcie współpracy z grupą Kepler Interactive, jest istotne z perspektywy rozwoju naszej spółki. Cieszę się, że nasi partnerzy doceniają nasze doświadczenie i dostrzegają potencjał do ciekawej współpracy – mówi Karolina Koszuta, członkini zarządu Carbon Studio SA.

***

O spółce:

Carbon Studio to notowany na NewConnect pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Studio powstało w 2015 roku. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier dedykowanych wiodącym platformom VR: Steam VR, Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR. Carbon Studio ma także status wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Jednocześnie Studio rozwija swoją działalność w obszarze technologii Metaverse.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.