Komunikaty PR

Carbon Studio zamyka I kwartał br. z 4-krotnym wzrostem zysku netto

2023-05-16  |  11:00
Biuro prasowe

Carbon Studio, notowany na NewConnect ekspert w dziedzinie developmentu gier VR, wypracował 1,9 mln zł jednostkowych przychodów netto ze sprzedaży w I kwartale 2023 r., co oznacza 2-krotny wzrost wyniku w porównaniu rdr. Jednocześnie w prezentowanym okresie zysk netto spółki był 4-krotnie wyższy w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego i wyniósł 0,9 mln zł. Z kolei wskaźnik EBITDA wyniósł ponad 1,2 mln zł. Wpływ na znakomite wyniki spółki miała m.in. rosnąca sprzedaż autorskich produkcji, w tym gier z flagowej serii The Wizards oraz największego projektu studia – Warhammer Age of Sigmar w wersji na Meta Quest i PC VR. Zarząd Carbon Studio chcąc utrzymać osiągniętą dynamikę wzrostu, na bieżąco rozwija swoje portfolio. Najnowszą propozycją jest Crimen - Mercenary Tales. Gra trafi na Meta Quest 2 oraz Pico już 25 maja br.

W I kwartale 2023 roku Carbon Studio znacząco poprawiło wyniki finansowe. Od stycznia do marca br. spółka odnotowała 1,9 mln zł jednostkowych przychodów netto ze sprzedaży, co dało 2-krotny wzrost wyniku rdr. Jednocześnie jednostkowy zysk netto wzrósł 4-krotnie, osiągając wartość 0,9 mln zł. W prezentowanym raporcie okresowym, Zarząd spółki poinformował również o skonsolidowanym zysku netto, który liczył 0,7 mln zł, kiedy to w analogicznym okresie roku ubiegłego Grupa Carbon Studio odnotowała stratę netto na poziomie 153 tys. zł.

- Cieszę się, że znaczenie technologii VR konsekwentnie wzrasta. Fani urządzeń VR, jak i świata fantasy od początku doceniają nasze produkcje, co przekłada się na ich zadowalającą sprzedaż. Do tego dochodzą coraz to lepsze i nowocześniejsze sprzęty, które zdecydowanie wpływają na jakość rozgrywki, a trzeba pamiętać że przy grach VR jest to szczególnie istotne. Odzwierciedlenie tego wszystkiego znajdujemy w naszych wynikach finansowych, które w minionym kwartale odnotowały znaczące wzrosły, zarówno w ujęciu jednostkowym, jak i całej Grupy Kapitałowej Carbon Studio. – mówi Błażej Szaflik, Prezes Zarządu w Carbon Studio S.A.

Carbon Studio ma na swoim koncie kilka ciekawych tytułów. Jednym z ogólnoświatowych hitów jest gra The Wizards – Dark Times. Tytuł od kilku lat cieszy się niesłabnącą popularnością, zarówno wśród graczy PC VR jak i entuzjastów gogli Meta Quest. Pod koniec 2022 roku gry spod szyldu The Wizards osiągnęły łączną sprzedaż w liczbie ponad 350 tys. egz. Obecnie trwają prace nad rozbudowaną aktualizacją do gry The Wizards – Dark Times pod nazwą Brotherhood, która oprócz ulepszeń do trybu dla jednego gracza, wprowadzi wyczekiwany kooperacyjny tryb multiplayer. Aktualnie trwają prace nad balansem coopowej rozgrywki oraz dostosowywaniem projektu do specyfikacji platform VRowych.

Najnowszą zaś propozycją od Carbon Studio jest Crimen - Mercenary Tales. Projekt swoją premierę będzie miał już w przyszłym tygodniu – 25 maja. Tego dnia pierwszoosobowa gra akcji typu VR slasher trafi na platformę Meta Quest 2 oraz Pico.

- Liczymy na to, że odpowiednio realizowana strategia rozwoju i udane premiery najnowszych produktów Grupy, tj. Crimen - Mercenary Tales, czy Hunt Together od Iron VR, pozwolą nam nie tylko utrzymać obecną dynamikę wzrostu, ale i osiągać coraz to lepsze wyniki finansowe. – komentuje Błażej Szaflik.

Poza rozwojem produktowym, Carbon Studio na bieżąco realizuje swoje cele biznesowe. W minionym kwartale firma zawarła umowę z jedną ze spółek z grupy Kepler Interactive. Na tej podstawie Carbon Studio stworzy tytuł VR na podstawie istniejącej już gry wydanej na inne urządzenia, dla jednego ze studiów ww. grupy Kepler Interactive. Koszt przeniesienia gry na platformy VR pokryje przedmiotowa spółka z grupy Kepler Interactive, a po jej wydaniu Carbon Studio będzie uczestniczyło w podziale zysków z gry. – Oczekiwany dochód z gry, jak i samo rozpoczęcie współpracy z grupą Kepler Interactive, jest istotne z perspektywy rozwoju naszej spółki. Cieszę się, że nasi partnerzy doceniają nasze doświadczenie i dostrzegają potencjał do ciekawej współpracy – mówi Karolina Koszuta, członkini zarządu Carbon Studio SA.

***

O spółce:

Carbon Studio to notowany na NewConnect pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Studio powstało w 2015 roku. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier dedykowanych wiodącym platformom VR: Steam VR, Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR. Carbon Studio ma także status wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Jednocześnie Studio rozwija swoją działalność w obszarze technologii Metaverse.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto Biuro prasowe
2024-08-19 | 09:35

SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto

Polski producent deeptechowego hardware’u – SYGNIS SA – w pierwszej połowie br. wypracował ponad 4,8 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. Notowana na rynku NewConnect
Giełda Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
2024-08-19 | 09:20

Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.

Ponad 91 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży produktów w pierwszym półroczu 2024 r., w porównaniu r/r, odnotował notowany na rynku NewConnect producent i wydawca
Giełda Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.
2024-08-09 | 11:00

Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.

Warszawski deweloper koncentruje się na najnowszej grze Angst: A Tale of Survival Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier, wypracował w pierwszej połowie 2024 roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.