Cherrypick Games wypracował 1,35 mln przychodów ze sprzedaży netto w pierwszym k
Inner Value
Wilcza 46
00-679 Warszawa
m.choluj|innervalue.pl| |m.choluj|innervalue.pl
+48 22 292 04 28
innervalue.pl/
Cherrypick Games, notowany na NewConnect deweloper gier mobilnych, wypracował w pierwszym kwartale br. 1,35 mln zł przychodów netto ze sprzedaży co stanowi o blisko 30 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk netto spółki wyniósł 144 tys. zł. W minionych miesiącach studio koncentrowało się na finalizacji projektu opartej na inteligentnych rozwiązaniach autorskiej platformy Cherrystream, który stwarza możliwość do budowania wciągających interakcji pomiędzy streamerami a ich odbiorcami. Spółka prowadziła również rozmowy z amerykańskim partnerem, firmą Skillz, w zakresie opracowania kilku gier w wersji e-sportowej na urządzenia mobilne. Efekty tych uzgodnień zostały sformalizowane w kwietniu br. Podpisany kontrakt dot. m.in. stworzenia e-sportowej wersji Solitaire: Wildlife Adventures i Touchdown Hero. Spółka pracuje również nad autorską wersją popularnego na całym świecie pasjansa Solitaire, którego premiera planowana jest na przełomie drugiego i trzeciego kwartału br.
- Wypracowane w okresie od stycznia do marca wyniki są dla nas zadowalające, szczególnie wziąwszy pod uwagę, że w tym okresie nie miała miejsca żadna premiera. Wkrótce ukaże się także nasza wersja pasjansa Solitaire – mówi Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games.
Strategia spółki zakłada poszerzenie grona odbiorców, dlatego nowe gry będą dedykowane zarówno do graczy płci żeńskiej jak i męskiej. Cherrypick Games stawia na projekty o globalnym potencjale. Przykładem jest Solitaire, czyli pasjans, dostępny w różnych wersjach i będący jedną z najbardziej znanych gier karcianych na świecie. Pierwsze wyniki z soft-launch-u publikowane przez Cherrypick Games w lutym okazały się dla spółki satysfakcjonujące. Jednym z kluczowych wskaźników do oceny potencjału produkcji jest liczba organicznych instalacji, która w przypadku tego projektu wykazuje tendencję wzrostową. Studio pracuje obecnie nad wzbogaceniem kontentu i dodatkowych funkcji. Gra w wersji mobilnej zadebiutuje na przełomie drugiego i trzeciego kwartału.
W ostatnich miesiącach Cherrypick Games prowadził również zaawansowane rozmowy z globalną firmą Skillz, która jest jedną z wiodących na świecie w zakresie mobilnego e-sportu. Ich przebieg został sfinalizowany w połowie kwietnia. Spółki podpisały umowę na opracowanie mobilnej wersji e-sportowych gier Solitaire: Wildlife Adventures oraz Touchdown Hero. Docelowo planują wydać razem od dwóch do pięciu tytułów.
- Wejście w segment e-sportu jest kolejnym ważnym krokiem w rozwoju naszej działalności. Branża rośnie w dynamicznym tempie dlatego zdecydowaliśmy na podjęcie współpracy ze Skillz nad opracowaniem specjalnej e-sportowej wersji Solitaire: Wildlife Adventures. To jeden z głównych tegorocznych celów. Przygotowujemy wersję mobilną iOS, Android, Amazon oraz wersję na komputery z systemem macOS. Wspólnie opracujemy także Touchdown Hero i mam nadzieję kilka innych gier – mówi Marcin Kwaśnica.
Cherrypick Games prowadzi również rozmowy z wydawcami gier oraz z inwestorami i firmami technologicznymi, które dotyczą komercjalizacji autorskiego projektu studia – Cherrystream. Platforma ma na celu wsparcie powstawania gier, tak aby umożliwić interakcję pomiędzy streamerem a publicznością. Cherrystream będzie serwisem w pełni niezależnym od innych platform streamingowych. Projekt został zrealizowany przez spółkę w ramach dofinansowania z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
O spółce:
Cherrypick Games S.A. zostało założone przez zespół weteranów branży gamingowej z ogromnym doświadczeniem w tworzeniu i sprzedaży gier na wszystkie wiodące platformy sprzętowe. Zespół łączy pasję do gier i wizję tworzenia produktów najwyższej jakości, co pozwala mu realizować własną misję: produkcję najlepszych gier Free2Play. Celem, który postawiło przed sobą Cherrypick Games S.A. jest osiągnięcie pozycji wydawcy o międzynarodowym znaczeniu, którego produkty prezentują najwyższą światową jakość. Firma od początku swojego istnienia współpracuje m.in. z Apple, Google, Amazon, Tencent, BandaiNamco. Ma też status dewelopera i wydawcy Sony Playstation i Microsoft XBOX.
Najważniejsze produkcje spółki to m.in.: My Spa Resort oraz My Hospital. Łącznie tytuły spółki zanotowały już ponad 23 mln pobrań.
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.