Cherrypick Games wypracowało ponad mln zł przychodów ze sprzedaży netto w II kw.
Inner Value
Wilcza 46
00-679 Warszawa
m.choluj|innervalue.pl| |m.choluj|innervalue.pl
+48 22 292 04 28
innervalue.pl/
Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier mobilnych, wypracowało w drugim kwartale br. ponad milion mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co stanowi o ponad 16 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Działania podejmowane przez spółkę koncentrują się na projektach o globalnym potencjale. W kwietniu studio podpisało umowę na rozwój mobilnego e-sportu dla wiodącej platformy gier mobilnych – Skillz Inc. w ramach, której warszawska firma wraz z amerykańskim partnerem opracują wspólnie od trzech do pięciu gier. Wśród nich znajdą się m.in. Solitaire: TriPeaks Adventures, Touchdown Hero i Golf Hero. W minionym kwartale studio zawarło również umowę z Huuuge Global Ltd na wydanie autorskiej wersji popularnego pasjansa Solitaire w wersji mobilnej. Gra trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.
- Wyniki wypracowane przez spółkę w drugim kwartale br. są w naszej ocenie satysfakcjonujące. Trzeba pamiętać, że bezpośrednie przełożenie na przychody ze sprzedaży netto i zysk spółki, mają koszty związane z dochodzeniem naszych należności z tytułu sprzedaży gry My Hospital przed Trybunałem Arbitrażowym w Helsinkach – mówi Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games. – Koszty obsługi arbitrażu oraz odpisy na 50 proc. należności od Kuu Hubb Oy sprawiły, że nasz wynik został obciążony wydatkami gotówkowymi w kwocie ok. 1,3 mln zł w 2019 i 2020 roku. Dodatkowo zrobiliśmy odpisy na 3,3 mln zł, co łącznie kosztowało nas 4,6 mln zł. Czekamy na wyrok sądu Arbitrażowego. Obowiązuje nas poufność, dlatego na ten moment nie możemy podzielić się dodatkowymi szczegółami – podsumowuje prezes spółki.
Od marca do czerwca Cherrypick Games podpisała dwa istotne kontrakty, w których widzi bardzo duży potencjał. – Umowa z amerykańską firmą Skillz Inc. jest dla nas przesłanką do budowania kompetencji oraz produktów e-sportowych. Rynek e-sportu rozwija się bardzo dynamicznie, dlatego chcemy w być na nim obecni i stać się jego beneficjentem – dodaje.
Na mocy podpisanej umowy, amerykańska platforma i warszawskie studio wspólnie opracują mobilne wersje e-sportowe gier Solitaire: TriPeaks Adventures, Touchdown Hero oraz Golf Hero. Docelowo firmy planują wydać razem od dwóch do pięciu gier. Skillz przeprowadzi także kampanię marketingową user acquisition (pozyskiwanie graczy) wskazanych w umowie gier. Touchdown Hero już w lipcu trafił do fazy soft launchu.
Z końcem drugiego kwartału spółka z sukcesem zakończyła negocjacje z Huuuge Global Ltd. Firmy podpisały umowę na wydanie autorskiej wersji popularnego pasjansa Solitaire, której producentem jest Cherrypick Games. Spółka ocenia, że partnerstwo z globalnym partnerem wpisuje się w działania związane z dywersyfikacją ryzyka związanego z kampanią zakupu graczy (user acquisition).
– Huuuge Global Ltd. zobowiązała się do udostępnienia oraz promocji na platformach iOS, Android, Facebook czy Amazon gry z naszego portfolio wydawniczego Solitaire: Adventure Journey. Mamy nadzieję, że bogate doświadczenie Huuuge Games w wydawaniu i promocji tytułów podobnych do Solitaire na rozwijającym się, wielomiliardowym rynku gier mobilnych, sprawi, że tytuł ten zdobędzie dużą popularność wśród graczy – dodaje Marcin Kwaśnica.
W sierpniu br. Cherrypick Games zawarła umowę o partnerstwie z YODO1 Ltd., chińskim wydawcą gier mobilnych z siedzibą w Pekinie. Dzięki niej warszawskie studio będzie mogło kontynuować dystrybucję swoich gier na rynku chińskim bazując na monetyzacji reklamowej. Umowa została zawarta na dwa lata, z możliwością automatycznego przedłużenia o kolejne okresy obejmujące jeden rok.
O spółce:
Cherrypick Games S.A. zostało założone przez zespół weteranów branży gamingowej z ogromnym doświadczeniem w tworzeniu i sprzedaży gier na wszystkie wiodące platformy sprzętowe. Zespół łączy pasję do gier i wizję tworzenia produktów najwyższej jakości, co pozwala mu realizować własną misję: produkcję najlepszych gier Free2Play. Celem, który postawiło przed sobą Cherrypick Games S.A. jest osiągnięcie pozycji wydawcy o międzynarodowym znaczeniu, którego produkty prezentują najwyższą światową jakość. Firma od początku swojego istnienia współpracuje m.in. z Apple, Google, Amazon, Tencent, BandaiNamco. Ma też status dewelopera i wydawcy Sony Playstation i Microsoft XBOX.
Najważniejsze produkcje spółki to m.in.: My Spa Resort oraz My Hospital. Łącznie tytuły spółki zanotowały już ponad 23 mln pobrań.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.