Komunikaty PR

Demo gry Aida od Punch Punk Games już w czerwcu trafi na platformę Steam!

2020-05-29  |  11:42
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Chołuj
Inner Value

Wilcza 46
00-679 Warszawa
m.choluj|innervalue.pl| |m.choluj|innervalue.pl
+48 22 292 04 28
innervalue.pl/

Punch Punk Games, producent gier wideo o oryginalnej oprawie wizualnej połączonej z narracją i filmowym stylem, już w czerwcu udostępni na platformie Steam demo gry Aida. Scenariusz projektu uzyskał unijne dofinansowanie w wysokości 137 tys. euro, w ramach programu Kreatywna Europa. Premiera tytułu zapowiadana jest na 2021 rok. W maju spółka udostępniła trailer do filmu interaktywnego Aidy. Za montaż odpowiedzialny jest Przemysław Chruścielewski, montażysta Bożego Ciała Jana Komasy, który zdobył nominację do Oscara w kategorii najlepszy film międzynarodowy. Punch Punk Games ma w swoim portfolio wiele prestiżowych nagród, m.in. za produkcję Apocalipsis. Harry at the end of the world, która mocno zaznaczyła obecność PPG na rynku międzynarodowym. Lada dzień studio rozpocznie kampanię crowdinvestingową, z której chce pozyskać 1,5 mln zł.  Jeszcze w tym roku Punch Punk Games planuje zadebiutować na  NewConnect.

- Już w czerwcu, na platformie Steam, udostępnimy demo Aidy. To dla nas bardzo ważny moment, dowiemy się jakie wrażenie o naszej produkcji mają gracze. Ich opinie zamierzamy wykorzystać i uwzględnić je w finalnej wersji tytułu, którego premierę zaplanowaliśmy na przyszły rok - mówi Krzysztof Grudziński, prezes Punch Punk Games.

W październiku 2018 roku spółka otrzymała dofinansowanie z programu unijnego Kreatywna Europa. Kapituła programu doceniła oryginalny scenariusz i innowacyjną formę wizualną gry. Kwota dofinansowania opiewa na 137 tys. euro.

- Wyróżnienie w programie Kreatywna Europa jest ogromnym sukcesem studia i  potwierdzeniem, że nasza gra ma naprawdę wysoki, międzynarodowy potencjał. Jestem szczególnie dumny z tej nagrody, gdyż docenione zostały elementy, na których mi - jako reżyserowi - najbardziej zależy, czyli mocna historia, oryginalne elementy narracyjne i unikalna strona wizualna gry, która stała się już niejako wizytówką naszego studia – mówi Grudziński – Do pracy przy Aidzie udało nam się zaangażować grono naprawdę ciekawych osób. Montażystą filmu interaktywnego, którego trailer udostępniliśmy w maju jest Przemek Chruścielewski, którego wiele osób kojarzy  z filmem „Boże Ciało” – to on odpowiedzialny jest za montaż tej produkcji. Przypomnę, że film zdobył nominację do Oscara w kategorii – najlepszy film międzynarodowy. Co ważne, Przemek Chruścielewski jest wielkim fanem gier wideo, co na pewno będzie widoczne na ekraniedodaje.

Gra, poza unikalną oprawą wizualną, wyróżnia się tematyką. Poruszone w niej zostały najbardziej aktualne kwestie społeczne i polityczne. Pełna symboliki fabuła zmusza gracza do myślenia, a droga w poszukiwaniu wolności głównej bohaterki pozwala dostrzec odniesienia do otaczającej nas rzeczywistości.  – Osadzona w afrykańskim mieście przyszłości Aida posiada niezwykłe moce, które jej oprawcy chcą wykorzystać. W świecie, na którym nie ma już tlenu, dziewczynka odkrywa w sobie dar wytwarzania go, przez co znajduje się w poważnym niebezpieczeństwie. Zmuszona do ucieczki staje się metaforycznym przedstawieniem sytuacji uchodźców. Bohaterka musi też zmierzyć się z problemami wykreowanymi przez duże korporacje i bogate państwa. Myślę, że gracze docenią oryginalność tej produkcji, co będzie widoczne w ich ocenach, a docelowo także w wynikach sprzedażowych gry – dodaje prezes Punch Punk Games.

W najbliższych dniach rozpocznie się kampania crowdinvestingowa na platformie crowdconnect.pl, w ramach której studio chce pozyskać finansowanie w kwocie 1,5 mln zł. Punch Punk Games nawiązało w tym celu współpracę z Grupą INC. Środki w wysokości 0,5 mln zostaną przeznaczone na produkcję gry VR Moonshine. Pozostała kwota ma wesprzeć rozwój działu work to hire oraz zasilić produkcję gier w trybie VR i symulacyjnym. To już druga kampania finansowania społecznościowego w historii PPG. Dzięki pierwszej zbiórce udało się sfinansować demo Aidy oraz nabyć prawa do produkcji Moonshine, której premiera przewidziana jest na przyszły rok. Po pomyślnym zakończeniu obecnej kampanii, spółka w najbliższych miesiącach chce dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect.

Link do trailera filmu interaktywnego Aida: https://vimeo.com/418976794 

 

O Punch Punk Games:

Punch Punk Games – studio założone w 2016 roku, które koncentruje się na grach o oryginalnej oprawie wizualnej połączonej z silną narracją i filmowym stylem opowiadania. Celem PPG jest zbudowanie studia klasy Indie Premium. Debiutancka produkcja studia – Apocalipsis – Harry at the end of the world, została wyróżniona, m.in. przez prestiżowy Guardian, jako jedna z 10 najciekawszych gier Indie na świecie w 2017 roku.

W 2020 roku spółka chce zadebiutować na NewConnect.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inner Value
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.