Komunikaty PR

Demo gry Aida od Punch Punk Games już w czerwcu trafi na platformę Steam!

2020-05-29  |  11:42
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Chołuj
Inner Value

Wilcza 46
00-679 Warszawa
m.choluj|innervalue.pl| |m.choluj|innervalue.pl
+48 22 292 04 28
innervalue.pl/

Punch Punk Games, producent gier wideo o oryginalnej oprawie wizualnej połączonej z narracją i filmowym stylem, już w czerwcu udostępni na platformie Steam demo gry Aida. Scenariusz projektu uzyskał unijne dofinansowanie w wysokości 137 tys. euro, w ramach programu Kreatywna Europa. Premiera tytułu zapowiadana jest na 2021 rok. W maju spółka udostępniła trailer do filmu interaktywnego Aidy. Za montaż odpowiedzialny jest Przemysław Chruścielewski, montażysta Bożego Ciała Jana Komasy, który zdobył nominację do Oscara w kategorii najlepszy film międzynarodowy. Punch Punk Games ma w swoim portfolio wiele prestiżowych nagród, m.in. za produkcję Apocalipsis. Harry at the end of the world, która mocno zaznaczyła obecność PPG na rynku międzynarodowym. Lada dzień studio rozpocznie kampanię crowdinvestingową, z której chce pozyskać 1,5 mln zł.  Jeszcze w tym roku Punch Punk Games planuje zadebiutować na  NewConnect.

- Już w czerwcu, na platformie Steam, udostępnimy demo Aidy. To dla nas bardzo ważny moment, dowiemy się jakie wrażenie o naszej produkcji mają gracze. Ich opinie zamierzamy wykorzystać i uwzględnić je w finalnej wersji tytułu, którego premierę zaplanowaliśmy na przyszły rok - mówi Krzysztof Grudziński, prezes Punch Punk Games.

W październiku 2018 roku spółka otrzymała dofinansowanie z programu unijnego Kreatywna Europa. Kapituła programu doceniła oryginalny scenariusz i innowacyjną formę wizualną gry. Kwota dofinansowania opiewa na 137 tys. euro.

- Wyróżnienie w programie Kreatywna Europa jest ogromnym sukcesem studia i  potwierdzeniem, że nasza gra ma naprawdę wysoki, międzynarodowy potencjał. Jestem szczególnie dumny z tej nagrody, gdyż docenione zostały elementy, na których mi - jako reżyserowi - najbardziej zależy, czyli mocna historia, oryginalne elementy narracyjne i unikalna strona wizualna gry, która stała się już niejako wizytówką naszego studia – mówi Grudziński – Do pracy przy Aidzie udało nam się zaangażować grono naprawdę ciekawych osób. Montażystą filmu interaktywnego, którego trailer udostępniliśmy w maju jest Przemek Chruścielewski, którego wiele osób kojarzy  z filmem „Boże Ciało” – to on odpowiedzialny jest za montaż tej produkcji. Przypomnę, że film zdobył nominację do Oscara w kategorii – najlepszy film międzynarodowy. Co ważne, Przemek Chruścielewski jest wielkim fanem gier wideo, co na pewno będzie widoczne na ekraniedodaje.

Gra, poza unikalną oprawą wizualną, wyróżnia się tematyką. Poruszone w niej zostały najbardziej aktualne kwestie społeczne i polityczne. Pełna symboliki fabuła zmusza gracza do myślenia, a droga w poszukiwaniu wolności głównej bohaterki pozwala dostrzec odniesienia do otaczającej nas rzeczywistości.  – Osadzona w afrykańskim mieście przyszłości Aida posiada niezwykłe moce, które jej oprawcy chcą wykorzystać. W świecie, na którym nie ma już tlenu, dziewczynka odkrywa w sobie dar wytwarzania go, przez co znajduje się w poważnym niebezpieczeństwie. Zmuszona do ucieczki staje się metaforycznym przedstawieniem sytuacji uchodźców. Bohaterka musi też zmierzyć się z problemami wykreowanymi przez duże korporacje i bogate państwa. Myślę, że gracze docenią oryginalność tej produkcji, co będzie widoczne w ich ocenach, a docelowo także w wynikach sprzedażowych gry – dodaje prezes Punch Punk Games.

W najbliższych dniach rozpocznie się kampania crowdinvestingowa na platformie crowdconnect.pl, w ramach której studio chce pozyskać finansowanie w kwocie 1,5 mln zł. Punch Punk Games nawiązało w tym celu współpracę z Grupą INC. Środki w wysokości 0,5 mln zostaną przeznaczone na produkcję gry VR Moonshine. Pozostała kwota ma wesprzeć rozwój działu work to hire oraz zasilić produkcję gier w trybie VR i symulacyjnym. To już druga kampania finansowania społecznościowego w historii PPG. Dzięki pierwszej zbiórce udało się sfinansować demo Aidy oraz nabyć prawa do produkcji Moonshine, której premiera przewidziana jest na przyszły rok. Po pomyślnym zakończeniu obecnej kampanii, spółka w najbliższych miesiącach chce dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect.

Link do trailera filmu interaktywnego Aida: https://vimeo.com/418976794 

 

O Punch Punk Games:

Punch Punk Games – studio założone w 2016 roku, które koncentruje się na grach o oryginalnej oprawie wizualnej połączonej z silną narracją i filmowym stylem opowiadania. Celem PPG jest zbudowanie studia klasy Indie Premium. Debiutancka produkcja studia – Apocalipsis – Harry at the end of the world, została wyróżniona, m.in. przez prestiżowy Guardian, jako jedna z 10 najciekawszych gier Indie na świecie w 2017 roku.

W 2020 roku spółka chce zadebiutować na NewConnect.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inner Value
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.