Demo gry Aida od Punch Punk Games już w czerwcu trafi na platformę Steam!
Inner Value
Wilcza 46
00-679 Warszawa
m.choluj|innervalue.pl| |m.choluj|innervalue.pl
+48 22 292 04 28
innervalue.pl/
Punch Punk Games, producent gier wideo o oryginalnej oprawie wizualnej połączonej z narracją i filmowym stylem, już w czerwcu udostępni na platformie Steam demo gry Aida. Scenariusz projektu uzyskał unijne dofinansowanie w wysokości 137 tys. euro, w ramach programu Kreatywna Europa. Premiera tytułu zapowiadana jest na 2021 rok. W maju spółka udostępniła trailer do filmu interaktywnego Aidy. Za montaż odpowiedzialny jest Przemysław Chruścielewski, montażysta Bożego Ciała Jana Komasy, który zdobył nominację do Oscara w kategorii najlepszy film międzynarodowy. Punch Punk Games ma w swoim portfolio wiele prestiżowych nagród, m.in. za produkcję Apocalipsis. Harry at the end of the world, która mocno zaznaczyła obecność PPG na rynku międzynarodowym. Lada dzień studio rozpocznie kampanię crowdinvestingową, z której chce pozyskać 1,5 mln zł. Jeszcze w tym roku Punch Punk Games planuje zadebiutować na NewConnect.
- Już w czerwcu, na platformie Steam, udostępnimy demo Aidy. To dla nas bardzo ważny moment, dowiemy się jakie wrażenie o naszej produkcji mają gracze. Ich opinie zamierzamy wykorzystać i uwzględnić je w finalnej wersji tytułu, którego premierę zaplanowaliśmy na przyszły rok - mówi Krzysztof Grudziński, prezes Punch Punk Games.
W październiku 2018 roku spółka otrzymała dofinansowanie z programu unijnego Kreatywna Europa. Kapituła programu doceniła oryginalny scenariusz i innowacyjną formę wizualną gry. Kwota dofinansowania opiewa na 137 tys. euro.
- Wyróżnienie w programie Kreatywna Europa jest ogromnym sukcesem studia i potwierdzeniem, że nasza gra ma naprawdę wysoki, międzynarodowy potencjał. Jestem szczególnie dumny z tej nagrody, gdyż docenione zostały elementy, na których mi - jako reżyserowi - najbardziej zależy, czyli mocna historia, oryginalne elementy narracyjne i unikalna strona wizualna gry, która stała się już niejako wizytówką naszego studia – mówi Grudziński – Do pracy przy Aidzie udało nam się zaangażować grono naprawdę ciekawych osób. Montażystą filmu interaktywnego, którego trailer udostępniliśmy w maju jest Przemek Chruścielewski, którego wiele osób kojarzy z filmem „Boże Ciało” – to on odpowiedzialny jest za montaż tej produkcji. Przypomnę, że film zdobył nominację do Oscara w kategorii – najlepszy film międzynarodowy. Co ważne, Przemek Chruścielewski jest wielkim fanem gier wideo, co na pewno będzie widoczne na ekranie – dodaje.
Gra, poza unikalną oprawą wizualną, wyróżnia się tematyką. Poruszone w niej zostały najbardziej aktualne kwestie społeczne i polityczne. Pełna symboliki fabuła zmusza gracza do myślenia, a droga w poszukiwaniu wolności głównej bohaterki pozwala dostrzec odniesienia do otaczającej nas rzeczywistości. – Osadzona w afrykańskim mieście przyszłości Aida posiada niezwykłe moce, które jej oprawcy chcą wykorzystać. W świecie, na którym nie ma już tlenu, dziewczynka odkrywa w sobie dar wytwarzania go, przez co znajduje się w poważnym niebezpieczeństwie. Zmuszona do ucieczki staje się metaforycznym przedstawieniem sytuacji uchodźców. Bohaterka musi też zmierzyć się z problemami wykreowanymi przez duże korporacje i bogate państwa. Myślę, że gracze docenią oryginalność tej produkcji, co będzie widoczne w ich ocenach, a docelowo także w wynikach sprzedażowych gry – dodaje prezes Punch Punk Games.
W najbliższych dniach rozpocznie się kampania crowdinvestingowa na platformie crowdconnect.pl, w ramach której studio chce pozyskać finansowanie w kwocie 1,5 mln zł. Punch Punk Games nawiązało w tym celu współpracę z Grupą INC. Środki w wysokości 0,5 mln zostaną przeznaczone na produkcję gry VR Moonshine. Pozostała kwota ma wesprzeć rozwój działu work to hire oraz zasilić produkcję gier w trybie VR i symulacyjnym. To już druga kampania finansowania społecznościowego w historii PPG. Dzięki pierwszej zbiórce udało się sfinansować demo Aidy oraz nabyć prawa do produkcji Moonshine, której premiera przewidziana jest na przyszły rok. Po pomyślnym zakończeniu obecnej kampanii, spółka w najbliższych miesiącach chce dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect.
Link do trailera filmu interaktywnego Aida: https://vimeo.com/418976794
O Punch Punk Games:
Punch Punk Games – studio założone w 2016 roku, które koncentruje się na grach o oryginalnej oprawie wizualnej połączonej z silną narracją i filmowym stylem opowiadania. Celem PPG jest zbudowanie studia klasy Indie Premium. Debiutancka produkcja studia – Apocalipsis – Harry at the end of the world, została wyróżniona, m.in. przez prestiżowy Guardian, jako jedna z 10 najciekawszych gier Indie na świecie w 2017 roku.
W 2020 roku spółka chce zadebiutować na NewConnect.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.