DO OK SA stawia na rozwój współpracy międzynarodowej
Inner Value
Wilcza 46
00-679 Warszawa
m.choluj|innervalue.pl| |m.choluj|innervalue.pl
+48 22 292 04 28
innervalue.pl/
DO OK SA, notowana na NewConnect firma specjalizująca się w konsultingu IT i dostarczaniu kompleksowych usług programistycznych, nawiązała w lipcu współpracę z trzema nowymi podmiotami zagranicznymi. Szacowana wartość zamówień z kontraktów wynosi 900 tys. euro. Pozyskanie nowych klientów jest efektem rozszerzenia oferty konsultingowej w spółce – w tym przypadku chodzi o warsztaty Value-Focused, Event Storming & Discovery, inwestycji w rozwiązania własne, a także zwiększonej obecności firmy na rynku międzynarodowym.
- W lipcu nawiązaliśmy współpracę z trzema międzynarodowymi firmami ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, z Finlandii oraz Wielkiej Brytanii. Kontrakty są efektem naszej nowej oferty konsultingowej – warsztatów Value-Focused, Event Storming & Discovery. Realizacja poszczególnych projektów dotyczy branż eventowo-hotelarskiej, FinTech oraz świadczącej usługi integracyjne dla transportu. Szacujemy, że łączna wartość zamówień z pozyskanych kontraktów może wynieść ponad 900 tys. euro, w zależności od stopnia zaawansowania poszczególnych działań i nakładu pracy – mówi Dmitrij Żatuchin, prezes i założyciel DO OK. – Tworzenie produktów i usług zorientowanych na klienta to inwestycja, która nierzadko przekłada się na długofalową współpracę. Liczymy, że tak będzie w tym przypadku – dodaje.
Największe przychody wygenerować może projekt innowacyjnego produktu – terminala i platformy dla płatności zbliżeniowych, który realizowany będzie dla firmy z branży FinTech z siedzibą w Finlandii. Poszczególne etapy prac zakładają opracowanie m.in. studium wykonalności, demo, oraz MVP (Minimal Viable Product), podstawowej wersji produktu, która spełnia kluczowe funkcjonalności. Rozpoczęcie prac programistycznych nastąpi jesienią br.
DO OK zajmie się również stworzeniem systemu wspomagającego planowanie projektów inwestycji kolejowych. Projektanci DO OK stworzą aplikację, która pozwoli zespołowi klienta w intuicyjny i wygodny sposób tworzyć dokumenty i schematy kolejowe. Obecnie zabudżetowane jest drugie stadium współpracy – product design wraz z analizą biznesową. Spółka zakłada, że rozpoczęcie developmentu nastąpi za dwa miesiące.
DO OK nawiązał także współpracę z firmą z branży eventowo-hotelarskiej z siedzibą w Dubaju, której zakres i budżet wycenione zostały na kwotę ponad 110 tys. euro.
- Właściwe zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów na rynkach zagranicznych to nasz priorytet – mówi prezes DO OK. – Celem spółki w nadchodzących miesiącach jest rozwój przedstawicielstw zagranicznych, które pozwolą na lepsze zrozumienie potrzeb klientów spoza Polski i większą integrację projektów na rynku międzynarodowym. W lipcu tego roku otworzyliśmy nowe biuro spółki – tym razem w Tallinnie. Z uwagi na rosnące zapotrzebowanie klientów planujemy również pozyskanie partnerów do współpracy w Norwegii, Danii oraz Finlandii oraz zwiększenie liczby specjalistów odpowiedzialnych za rozwoju biznesu w Holandii – podsumowuje Dmitrij Żatuchnin.
W ostatnich miesiącach DO OK koncentruje się na budowaniu pozycji eksperckiej w oparciu o wybrane metodyki warsztatowe. Firma nie ogranicza się jedynie do dostarczania usług consultingowych, czy wytwarzania oprogramowania, ale także staje się partnerem do rozwijania biznesu w oparciu o posiadaną technologię. Przykładem może być rozwiązanie IoT Cloud – DoConnect – które ma przyczynić się do szybkiej transformacji firm produkujących osprzęt urządzeń niepodłączonych do chmury i tym samym umożliwić zdalną obsługę.
O spółce:
DO OK SA to spółka działająca od 10 lat w branży IT. Od 2017 roku akcje firmy są notowane na rynku NewConnect. Głównym obszarem działalności DO OK są projekty consultingowe, utrzymanie produktu oraz projektowanie i wytwarzanie dedykowanego oprogramowania. Firma koncentruje się na współpracy z klientami z takich branż jak logistyka, technologia medyczna, energetyka i zasoby, edukacja oraz finanse. Kluczowe rynki, na których oferuje swoje rozwiązania to Holandia, Polska, kraje DACH, Estonia, Norwegia i Finlandia. Biura DO OK są zlokalizowane we Wrocławiu, Zielonej Górze, Amsterdamie i Tallinnie. Poszukując rozwiązań dla swoich partnerów biznesowych spółka dużą uwagę przywiązuje do kwestii związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. DO OK od dwóch lat jest aktywnym członkiem i współzałożycielem stowarzyszenia SoDA (Software Development Association Poland).

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.