Draw Distance wypracowało blisko 2,4 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w 2019
Inner Value
Wilcza 46
00-679 Warszawa
m.choluj|innervalue.pl| |m.choluj|innervalue.pl
+48 22 292 04 28
innervalue.pl/
Blisko 2,4 mln zł przychodów ze sprzedaży netto wypracowało w 2019 roku Draw Distance, notowany na NewConnect producent gier wideo, specjalizujący się w produkcji multiplatformowych tytułów z gatunku action-adventure. Spółka zakończyła rok z nieznacznym zyskiem. W czwartym kwartale do sprzedaży trafiły najważniejsze projekty autorstwa studia. Obecnie prace zespołu koncentrują się nad przygotowaniem najważniejszego projektu – Vampire: The Masquerade – Coteries of New York – w wersji na konsole Nintendo Switch, PlayStation 4 i Xbox One.
- Miniony rok upłynął pod znakiem prowadzenia intensywnych prac produkcyjnych kilku autorskich projektów Draw Distance, z czego najważniejsze premiery miały miejsce dopiero w czwartym kwartale. Jest to widoczne w opublikowanych wynikach finansowych. Pomimo wielu nakładów jakie ponieśliśmy na produkcję gier, cały rok zamknęliśmy z nieznaczny zyskiem netto. Przychody ze sprzedaży w 2018 roku wyniosły blisko 2,4 mln zł. W najbliższych miesiącach spodziewamy się znacznych wpływów z przychodów wydanych niedawno gier. – komentuje Michał Mielcarek, prezes Draw Distance.
W czwartym kwartale studio wprowadziło do sprzedaży autorski projekt Ritual: Crown of Horns. Switch. To gra akcji 3D w perspektywie top-down (widok z góry) osadzona w pełnym niebezpieczeństw świecie zainspirowanym przez gatunek Weird Western. Historia opowiada o losach zgorzkniałego łowcy nagród i tajemniczej wiedźmy, którzy przemierzają piekielny Dziki Zachód w poszukiwaniu zemsty na potężnym kulcie. Premiera objęła dwie platformy dystrybucyjne – PC i Nintendo Switch. Wydawcą wersji na komputery osobiste jest Feardemic. – Już niebawem planujemy wprowadzić Ritual: Crown of Horns do dystrybucji również na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Prace wdrożeniowe w tym zakresie zakończyliśmy w lutym br. Zarówno w wersji konsolowej, jak również w wersji na PC, zbalansowaliśmy poziom rozgrywki, która w ocenie graczy okazała się dość trudna. Lada dzień powinniśmy ustalić i ogłosić datę premiery gry. – mówi Michał Mielcarek. – Ritual: Crown of Horns to pierwsza od ponad pięciu lat gra naszego autorstwa, która stawia na dynamiczną walkę, co w naszej ocenie przekłada się na zwiększenie liczby jej odbiorców. Jednocześnie jest to projekt, przy którym wykorzystaliśmy know-how dotyczący technologii Real-World Data, w której się specjalizujemy – dodaje.
Także w czwartym kwartale miała miejsce najważniejsza dla spółki premiera, która obejmowała grę produkowaną na licencji Paradox Interactive AB - Vampire: The Masquerade – Coteries of New York. Od grudnia gra jest dostępna w sprzedaży na platformie Steam. Tytuł został przyjęty z dużym entuzjazmem ze strony graczy. Po raz pierwszy w historii spółki, w niecały tydzień od premiery projektu, firma odzyskała wszystkie środki zainwestowane w produkcję i marketing. Także w dniu premiery gra znalazła się na siódmym miejscu globalnej listy bestsellerów sklepu Steam. Średnia ocen w serwisie Metacritic wynosi obecnie 70 punktów.
Vampire: The Masquerade: Coteries of New York to gra narracyjna której fabuła osadzona jest w popularnym świecie Vampire: The Masquerade 5th Edition. Gracze wcielają się w jednego z trzech wampirów, trafiających w sam środek zawiłej rozgrywki personalnej i frakcyjnej, koncentrującej się wokół walki o władzę w Nowym Jorku. W pierwszym kwartale br. Draw Distance udostępni grę na platformach Nintendo Switch, PlayStation 4 i Xbox One. – Tytuł w wersji na konsole zostanie wzbogacony o lepszą oprawę dźwiękową oraz zyska wizerunki postaci, których nie ma w oryginalnej wersji. Te usprawnienia zostaną wprowadzone również do aktualizacji gry na komputerach osobistych. Gra dystrybuowana jest dziś wyłącznie w angielskiej wersji językowej. W 2020 roku wprowadzimy kolejne, co pozwoli na poszerzenie grona jej użytkowników o kolejnych odbiorców. – informuje Michał Mielcarek.
W październiku Draw Distance wydało w wersji na Switcha grę z gatunku horror fantasy, utrzymaną w klimacie horrorów z lat 80’. Producentem tytułu jest amerykańskie studio Impulse Game Studios Ltd.
Czwarty kwartał 2019 r. to również moment zakończenia realizacji prac badawczych prowadzonych w ramach projektu – Opracowanie systemu automatycznego modelowania rozgrywki w oparciu o real world data dzięki opracowaniu i zastosowaniu inteligentnego agenta testującego oraz automatyzacji procesu balansowania rozgrywki. Projekt był realizowany w ramach Programu GameINN, a uzyskane w badaniach wyniki zostaną wykorzystywane w grach takich jak Ritual: Crown of Horns, czy Serial Cleaner, oraz w kolejnych produkcjach Spółki.
O spółce:
Draw Distance (poprzednio iFun4all) – niezależny producent gier wideo z Krakowa, specjalizujący się w produkcji multiplatformowych tytułów z gatunku action-adventure. Spółka powstała w 2009 roku, jej największym udziałowcem jest grupa kapitałowa Bloober Team. Najbardziej znaną produkcją studia jest Serial Cleaner. W grudniu 2019 roku odbyła się premiera Vampire: The Masquerade - Coteries of New York w wersji na PC, która w niecały tydzień zwróciła koszty produkcji i marketingu. Od września 2016 Draw Distance notowana jest na rynku NewConnect.
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.