Draw Distance wypracowało blisko 2,4 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w 2019

Inner Value
Wilcza 46
00-679 Warszawa
m.choluj|innervalue.pl| |m.choluj|innervalue.pl
+48 22 292 04 28
innervalue.pl/
Blisko 2,4 mln zł przychodów ze sprzedaży netto wypracowało w 2019 roku Draw Distance, notowany na NewConnect producent gier wideo, specjalizujący się w produkcji multiplatformowych tytułów z gatunku action-adventure. Spółka zakończyła rok z nieznacznym zyskiem. W czwartym kwartale do sprzedaży trafiły najważniejsze projekty autorstwa studia. Obecnie prace zespołu koncentrują się nad przygotowaniem najważniejszego projektu – Vampire: The Masquerade – Coteries of New York – w wersji na konsole Nintendo Switch, PlayStation 4 i Xbox One.
- Miniony rok upłynął pod znakiem prowadzenia intensywnych prac produkcyjnych kilku autorskich projektów Draw Distance, z czego najważniejsze premiery miały miejsce dopiero w czwartym kwartale. Jest to widoczne w opublikowanych wynikach finansowych. Pomimo wielu nakładów jakie ponieśliśmy na produkcję gier, cały rok zamknęliśmy z nieznaczny zyskiem netto. Przychody ze sprzedaży w 2018 roku wyniosły blisko 2,4 mln zł. W najbliższych miesiącach spodziewamy się znacznych wpływów z przychodów wydanych niedawno gier. – komentuje Michał Mielcarek, prezes Draw Distance.
W czwartym kwartale studio wprowadziło do sprzedaży autorski projekt Ritual: Crown of Horns. Switch. To gra akcji 3D w perspektywie top-down (widok z góry) osadzona w pełnym niebezpieczeństw świecie zainspirowanym przez gatunek Weird Western. Historia opowiada o losach zgorzkniałego łowcy nagród i tajemniczej wiedźmy, którzy przemierzają piekielny Dziki Zachód w poszukiwaniu zemsty na potężnym kulcie. Premiera objęła dwie platformy dystrybucyjne – PC i Nintendo Switch. Wydawcą wersji na komputery osobiste jest Feardemic. – Już niebawem planujemy wprowadzić Ritual: Crown of Horns do dystrybucji również na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Prace wdrożeniowe w tym zakresie zakończyliśmy w lutym br. Zarówno w wersji konsolowej, jak również w wersji na PC, zbalansowaliśmy poziom rozgrywki, która w ocenie graczy okazała się dość trudna. Lada dzień powinniśmy ustalić i ogłosić datę premiery gry. – mówi Michał Mielcarek. – Ritual: Crown of Horns to pierwsza od ponad pięciu lat gra naszego autorstwa, która stawia na dynamiczną walkę, co w naszej ocenie przekłada się na zwiększenie liczby jej odbiorców. Jednocześnie jest to projekt, przy którym wykorzystaliśmy know-how dotyczący technologii Real-World Data, w której się specjalizujemy – dodaje.
Także w czwartym kwartale miała miejsce najważniejsza dla spółki premiera, która obejmowała grę produkowaną na licencji Paradox Interactive AB - Vampire: The Masquerade – Coteries of New York. Od grudnia gra jest dostępna w sprzedaży na platformie Steam. Tytuł został przyjęty z dużym entuzjazmem ze strony graczy. Po raz pierwszy w historii spółki, w niecały tydzień od premiery projektu, firma odzyskała wszystkie środki zainwestowane w produkcję i marketing. Także w dniu premiery gra znalazła się na siódmym miejscu globalnej listy bestsellerów sklepu Steam. Średnia ocen w serwisie Metacritic wynosi obecnie 70 punktów.
Vampire: The Masquerade: Coteries of New York to gra narracyjna której fabuła osadzona jest w popularnym świecie Vampire: The Masquerade 5th Edition. Gracze wcielają się w jednego z trzech wampirów, trafiających w sam środek zawiłej rozgrywki personalnej i frakcyjnej, koncentrującej się wokół walki o władzę w Nowym Jorku. W pierwszym kwartale br. Draw Distance udostępni grę na platformach Nintendo Switch, PlayStation 4 i Xbox One. – Tytuł w wersji na konsole zostanie wzbogacony o lepszą oprawę dźwiękową oraz zyska wizerunki postaci, których nie ma w oryginalnej wersji. Te usprawnienia zostaną wprowadzone również do aktualizacji gry na komputerach osobistych. Gra dystrybuowana jest dziś wyłącznie w angielskiej wersji językowej. W 2020 roku wprowadzimy kolejne, co pozwoli na poszerzenie grona jej użytkowników o kolejnych odbiorców. – informuje Michał Mielcarek.
W październiku Draw Distance wydało w wersji na Switcha grę z gatunku horror fantasy, utrzymaną w klimacie horrorów z lat 80’. Producentem tytułu jest amerykańskie studio Impulse Game Studios Ltd.
Czwarty kwartał 2019 r. to również moment zakończenia realizacji prac badawczych prowadzonych w ramach projektu – Opracowanie systemu automatycznego modelowania rozgrywki w oparciu o real world data dzięki opracowaniu i zastosowaniu inteligentnego agenta testującego oraz automatyzacji procesu balansowania rozgrywki. Projekt był realizowany w ramach Programu GameINN, a uzyskane w badaniach wyniki zostaną wykorzystywane w grach takich jak Ritual: Crown of Horns, czy Serial Cleaner, oraz w kolejnych produkcjach Spółki.
O spółce:
Draw Distance (poprzednio iFun4all) – niezależny producent gier wideo z Krakowa, specjalizujący się w produkcji multiplatformowych tytułów z gatunku action-adventure. Spółka powstała w 2009 roku, jej największym udziałowcem jest grupa kapitałowa Bloober Team. Najbardziej znaną produkcją studia jest Serial Cleaner. W grudniu 2019 roku odbyła się premiera Vampire: The Masquerade - Coteries of New York w wersji na PC, która w niecały tydzień zwróciła koszty produkcji i marketingu. Od września 2016 Draw Distance notowana jest na rynku NewConnect.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.