Komunikaty PR

ECC Games publikuje wyniki za II kwartał br.

2020-08-17  |  08:02
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Chołuj
Inner Value

Wilcza 46
00-679 Warszawa
m.choluj|innervalue.pl| |m.choluj|innervalue.pl
+48 22 292 04 28
innervalue.pl/

Ponad 0,37 mln zł przychodów netto ze sprzedaży produktów oraz 0,11 mln zł zysku netto, wypracowało w drugim kwartale br. studio ECC Games, notowany na NewConnect, producent gier i symulatorów sportów motoryzacyjnych. Główne źródło wygenerowanych przychodów spółki pochodzi ze sprzedaży gry Car Mechanic Simulator w wersji na urządzenia mobilne oraz konsole Nintendo Switch. W minionym kwartale działania studia były skoncentrowane na finalizacji gry DRIFT21, która w maju zadebiutowała na platformie Steam, w trybie wczesnego dostępu (tzw. early access). ECC Games  kontynuowała również prace nad projektem GearShift, rozpoczęte na początku 2020 roku. Innowacyjne narzędzie pozwoli na tworzenie gier komputerowych charakteryzujących się wysoko realistycznym modelem jazdy i odzwierciedlających zachowania aut w wybranych dyscyplinach motosportu. Niedawno ECC Games podpisało aneks do umowy ze spółką PlayWay, dotyczący gry mobilnej Car Mechanic Simulator. Tytuł, pod nową nazwą Car Mechanic Simulator Racing trafi do soft lunch-u jeszcze w tym roku.

- Wyniki wypracowane w drugim kwartale br. są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Przychody netto ze sprzedaży produktów wyniosły w tym czasie ponad 0,37 mln zł, co jest porównywalne z wynikiem osiągniętym przez spółkę w pierwszym kwartale tego roku. Przeważająca część przychodów netto ze sprzedaży w okresie od marca do czerwca pochodzi ze sprzedaży gry Car Mechanic Simulator w wersji mobilnej oraz na konsolę Nintendo Switch – mówi Piotr Wątrucki, prezes ECC Games.

W minionym kwartale najważniejszym wydarzeniem w działalności ECC Games była premiera gry DRIFT21, która zadebiutowała na platformie Steam w maju br. Od początku powstawania projektu założeniem zespołu była współpraca ze społecznością graczy. Na podstawie zebranych opinii i sugestii, zespół ECC Games udoskonalał kluczowe funkcje dostępne w grze. Mając na uwadze maksymalizację potencjału wczesnego dostępu gry DRIFT21, spółka we współpracy z wydawcą – firmą 505 Games, podjęła działania nakierowane na poprawę modelu jazdy i poczucia zachowania samochodu, które można uzyskać dzięki funkcji Force Feedback. - Przeprowadzone ostatnio testy w tym zakresie przebiegły pomyślnie. Jeśli trend rosnących ocen nie ulegnie zmianie, na przełomie sierpnia i września rozpoczniemy cykliczne aktualizacje gry zawierające nowe tory wyścigowe, samochody, silniki oraz części do tuningu. Warto podkreślić, że zarówno dla zarządu jak i wydawcy - firmy 505 Games - gra DRIFT21 jest projektem długofalowym, nastawionym na wiele aktualizacji podtrzymujących sprzedaż w bardzo długim okresie. Zgodnie z polityką rachunkowości spółki rozliczanie projektu nastąpi w momencie premiery pełnej wersji gry - dodaje Piotr Wątrucki.

W najbliższych tygodniach planowane są cykliczne aktualizacje. ECC Games zapowiada również odsłonę trybu Multiplayer.

W drugim kwartale br. zespół ECC Games kontynuował również prace nas projektem innowacyjnego silnika GearShift, którego struktura została już przygotowana przez programistów. Autorskie narzędzie spółki w efektywny sposób pozwoli produkować zaawansowane gry o tematyce motoryzacyjnej. Rezultaty prac zespołu uczenia maszynowego przekraczają założone oczekiwania, stopień predykcji jest na poziomie 70 proc. Spółka cały czas prowadzi rekrutację pracowników do zespołu projektowego GearShift, gdzie zaangażowanych jest obecnie ponad 10 osób.

Jednocześnie ECC Games w dalszym ciągu rozwija segment gier mobilnych, który jest jednym z filarów działalności spółki. Pod koniec lipca studio zawarło aneks do umowy z  PlayWay-em, którego przedmiotem jest ustalenie nowych warunków w zakresie rozwijania i rozliczeń gry, wcześniej znanej jako Car Mechanic Simulator 19. W ramach wzajemnych uzgodnień ECC Games wynegocjowało znacząco lepsze niż dotychczas warunki finansowe. Jedno z ustaleń dotyczy także kampanii user acquisition (związanej z pozyskiwaniem graczy), która przy tym projekcie będzie prowadzona przez obie strony.

- Car Mechanic Simulator Racing jest odpowiedzią, na potrzeby graczy oraz platformą umożliwiającą integrację wielu złożonych technik monetyzacji produktu, które przy poprzedniej strukturze gry były niemożliwe do wdrożenia. W najbliższych miesiącach zamierzamy rozpocząć soft launch tytułu. Mamy nadzieję, że dzięki współpracy z PlayWay związanej z pozyskiwaniem graczy osiągniemy zadowalające wyniki sprzedażowe – mówi Piotr Wątrucki.

W grze znajdą się teraz elementy RPG (takie jak np.: rozwój statystyk) oraz wyścigów online. Gracz będzie naprawiał samochody w warsztacie w celu zebrania środków do zakupu oraz tuningu własnego auta. Tym autem będzie brał udział w wyścigach na ćwierć mili z innymi graczami. Wprowadzenie elementów współzawodnictwa do serii Car Mechanic Simulator zdaniem zarządu będzie miało znaczący wpływ na podniesienie możliwości monetyzacji gry.

ECC Games nie wyklucza przeprowadzenia emisji akcji w celu częściowego sfinansowania kosztów przygotowania gry oraz przeprowadzenia kampanii marketingowej user acquisition.

 

O spółce:

ECC GAMES S.A. to polskie studio deweloperskie notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, które tworzy gry od 2010 roku. Studio skupia entuzjastów motoryzacji, którzy realizują swoją pasję do samochodów i sportów motorowych, tworząc gry o samochodach. Firma wyprodukowała m.in. Car Mechanic Simulator 18 na iOS i Androida. Rozwój DRIFT21 aktywnie wspierają zawodowi kierowcy, mechanicy i sędziowie driftu. Aby zagwarantować najwyższy możliwy poziom realizmu w DRIFT21, ECC Games S.A. ściśle współpracuje z Pawłem Groszem z teamu Drift Patriot, wicemistrzem serii Drift Open 2017.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inner Value
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto Biuro prasowe
2024-08-19 | 09:35

SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto

Polski producent deeptechowego hardware’u – SYGNIS SA – w pierwszej połowie br. wypracował ponad 4,8 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. Notowana na rynku NewConnect
Giełda Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
2024-08-19 | 09:20

Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.

Ponad 91 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży produktów w pierwszym półroczu 2024 r., w porównaniu r/r, odnotował notowany na rynku NewConnect producent i wydawca
Giełda Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.
2024-08-09 | 11:00

Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.

Warszawski deweloper koncentruje się na najnowszej grze Angst: A Tale of Survival Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier, wypracował w pierwszej połowie 2024 roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Kosmiczne śmieci są coraz większym problemem. Ich obecność na orbicie generuje znaczne koszty

Liczba kosmicznych odpadów stale rośnie. Ich źródłem są obiekty, które zostały wysłane w kosmos, zakończyły misję lub uległy rozpadowi. Krążące w przestrzeni kosmicznej fragmenty tych obiektów stwarzają ryzyko kolizji z tymi, które są obecnie eksploatowane. Unikanie takich zdarzeń wiąże się z koniecznością ponoszenia wydatków na monitoring zagrożeń czy zwiększeniem zużycia paliwa poprzez obieranie niekolizyjnych kursów. Jednym ze sposobów na zmniejszenie tego problemu jest wydłużenie eksploatacji obiektów poprzez ich tankowanie na orbicie. Polacy pracują nad taką technologią.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.