ECC Games publikuje wyniki za II kwartał br.

Inner Value
Wilcza 46
00-679 Warszawa
m.choluj@innervalue.pl
+48 22 292 04 28
innervalue.pl/
Ponad 0,37 mln zł przychodów netto ze sprzedaży produktów oraz 0,11 mln zł zysku netto, wypracowało w drugim kwartale br. studio ECC Games, notowany na NewConnect, producent gier i symulatorów sportów motoryzacyjnych. Główne źródło wygenerowanych przychodów spółki pochodzi ze sprzedaży gry Car Mechanic Simulator w wersji na urządzenia mobilne oraz konsole Nintendo Switch. W minionym kwartale działania studia były skoncentrowane na finalizacji gry DRIFT21, która w maju zadebiutowała na platformie Steam, w trybie wczesnego dostępu (tzw. early access). ECC Games kontynuowała również prace nad projektem GearShift, rozpoczęte na początku 2020 roku. Innowacyjne narzędzie pozwoli na tworzenie gier komputerowych charakteryzujących się wysoko realistycznym modelem jazdy i odzwierciedlających zachowania aut w wybranych dyscyplinach motosportu. Niedawno ECC Games podpisało aneks do umowy ze spółką PlayWay, dotyczący gry mobilnej Car Mechanic Simulator. Tytuł, pod nową nazwą Car Mechanic Simulator Racing trafi do soft lunch-u jeszcze w tym roku.
- Wyniki wypracowane w drugim kwartale br. są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Przychody netto ze sprzedaży produktów wyniosły w tym czasie ponad 0,37 mln zł, co jest porównywalne z wynikiem osiągniętym przez spółkę w pierwszym kwartale tego roku. Przeważająca część przychodów netto ze sprzedaży w okresie od marca do czerwca pochodzi ze sprzedaży gry Car Mechanic Simulator w wersji mobilnej oraz na konsolę Nintendo Switch – mówi Piotr Wątrucki, prezes ECC Games.
W minionym kwartale najważniejszym wydarzeniem w działalności ECC Games była premiera gry DRIFT21, która zadebiutowała na platformie Steam w maju br. Od początku powstawania projektu założeniem zespołu była współpraca ze społecznością graczy. Na podstawie zebranych opinii i sugestii, zespół ECC Games udoskonalał kluczowe funkcje dostępne w grze. Mając na uwadze maksymalizację potencjału wczesnego dostępu gry DRIFT21, spółka we współpracy z wydawcą – firmą 505 Games, podjęła działania nakierowane na poprawę modelu jazdy i poczucia zachowania samochodu, które można uzyskać dzięki funkcji Force Feedback. - Przeprowadzone ostatnio testy w tym zakresie przebiegły pomyślnie. Jeśli trend rosnących ocen nie ulegnie zmianie, na przełomie sierpnia i września rozpoczniemy cykliczne aktualizacje gry zawierające nowe tory wyścigowe, samochody, silniki oraz części do tuningu. Warto podkreślić, że zarówno dla zarządu jak i wydawcy - firmy 505 Games - gra DRIFT21 jest projektem długofalowym, nastawionym na wiele aktualizacji podtrzymujących sprzedaż w bardzo długim okresie. Zgodnie z polityką rachunkowości spółki rozliczanie projektu nastąpi w momencie premiery pełnej wersji gry - dodaje Piotr Wątrucki.
W najbliższych tygodniach planowane są cykliczne aktualizacje. ECC Games zapowiada również odsłonę trybu Multiplayer.
W drugim kwartale br. zespół ECC Games kontynuował również prace nas projektem innowacyjnego silnika GearShift, którego struktura została już przygotowana przez programistów. Autorskie narzędzie spółki w efektywny sposób pozwoli produkować zaawansowane gry o tematyce motoryzacyjnej. Rezultaty prac zespołu uczenia maszynowego przekraczają założone oczekiwania, stopień predykcji jest na poziomie 70 proc. Spółka cały czas prowadzi rekrutację pracowników do zespołu projektowego GearShift, gdzie zaangażowanych jest obecnie ponad 10 osób.
Jednocześnie ECC Games w dalszym ciągu rozwija segment gier mobilnych, który jest jednym z filarów działalności spółki. Pod koniec lipca studio zawarło aneks do umowy z PlayWay-em, którego przedmiotem jest ustalenie nowych warunków w zakresie rozwijania i rozliczeń gry, wcześniej znanej jako Car Mechanic Simulator 19. W ramach wzajemnych uzgodnień ECC Games wynegocjowało znacząco lepsze niż dotychczas warunki finansowe. Jedno z ustaleń dotyczy także kampanii user acquisition (związanej z pozyskiwaniem graczy), która przy tym projekcie będzie prowadzona przez obie strony.
- Car Mechanic Simulator Racing jest odpowiedzią, na potrzeby graczy oraz platformą umożliwiającą integrację wielu złożonych technik monetyzacji produktu, które przy poprzedniej strukturze gry były niemożliwe do wdrożenia. W najbliższych miesiącach zamierzamy rozpocząć soft launch tytułu. Mamy nadzieję, że dzięki współpracy z PlayWay związanej z pozyskiwaniem graczy osiągniemy zadowalające wyniki sprzedażowe – mówi Piotr Wątrucki.
W grze znajdą się teraz elementy RPG (takie jak np.: rozwój statystyk) oraz wyścigów online. Gracz będzie naprawiał samochody w warsztacie w celu zebrania środków do zakupu oraz tuningu własnego auta. Tym autem będzie brał udział w wyścigach na ćwierć mili z innymi graczami. Wprowadzenie elementów współzawodnictwa do serii Car Mechanic Simulator zdaniem zarządu będzie miało znaczący wpływ na podniesienie możliwości monetyzacji gry.
ECC Games nie wyklucza przeprowadzenia emisji akcji w celu częściowego sfinansowania kosztów przygotowania gry oraz przeprowadzenia kampanii marketingowej user acquisition.
O spółce:
ECC GAMES S.A. to polskie studio deweloperskie notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, które tworzy gry od 2010 roku. Studio skupia entuzjastów motoryzacji, którzy realizują swoją pasję do samochodów i sportów motorowych, tworząc gry o samochodach. Firma wyprodukowała m.in. Car Mechanic Simulator 18 na iOS i Androida. Rozwój DRIFT21 aktywnie wspierają zawodowi kierowcy, mechanicy i sędziowie driftu. Aby zagwarantować najwyższy możliwy poziom realizmu w DRIFT21, ECC Games S.A. ściśle współpracuje z Pawłem Groszem z teamu Drift Patriot, wicemistrzem serii Drift Open 2017.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.