Eco5tech podsumowuje pierwszy kwartał 2023 r.
Eco5tech SA, notowana na rynku NewConnect, zajmująca się projektowaniem i nadzorami w sektorze budownictwa i implementacją projektowo-wykonawczą innowacyjnych rozwiązań w zakresie Property Technology, w pierwszym kwartale br. wypracowała 3,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi ponad dwukrotny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w 2022 r. (+162 proc. rdr.). Jednakże, z uwagi na znaczne koszty operacyjne związane z bieżącym funkcjonowaniem oraz utworzeniem rezerwy z tytułu odroczonego podatku dochodowego Eco5tech za pierwszy kwartał br. zaraportowało 141 tys. zł straty netto.
Od stycznia do marca br. Eco5tech kontynuowała realizowanie działalności dotyczącej prac dokumentacyjnych i budowlanych, nadzorów inwestycyjnych oraz technologii dla nieruchomości (PropTech). Umowy Spółki opierają się głównie na długoterminowych kontraktach, które są realizowane w ciągu kilku okresów sprawozdawczych, co zapewnia Eco5tech stabilność portfela i pracy na kolejne okresy.
- W pierwszym kwartale intensywnie pracowaliśmy nad realizacją kolejnych etapów poszczególnych projektów. W efekcie zaraportowaliśmy ponad dwu i półkrotny wzrost przychodów. Niestety wzrost kosztów związanych z usługami mocno wpłynął na nasz wynik operacyjny i końcowy netto – podkreśliła Alicja Gackowska prezes zarządu Eco5Tech - Spółka poniosła znaczące wydatki związane z bieżącą realizacją projektów, które są wymagane na każdym etapie przedsięwzięcia, takich jak np. prace geodezyjne, prace geologiczne, czy też usługi obce związane z wykonywaniem robót budowlanych. Dodatkowo prowadzimy prace budowlane wymagające znacznych nakładów finansowych oraz koszty związane z pracami badawczo-rozwojowymi w obszarze rozwiązań PropTech. Uwzględniając to oraz specyfikę branży i zobowiązania umowne rzeczywiste rozliczenia części projektów nastąpią na późniejszych etapach realizacji przedsięwzięć. Jeśli nie wystąpią dodatkowe czynniki rynkowe, to druga połowa bieżącego roku może być lepsza pod względem wypracowanych wyników – zakończyła Alicja Gackowska.
W raportowanym okresie w drodze negocjacji Eco5tech zawarło porozumienie do umowy z generalnym wykonawcą robót budowlanych w zakresie realizacji usług przygotowania dokumentacji projektowej, wykonania prac budowlanych oraz wdrożenia innowacyjnych technologii PropTech w budynku biurowo-usługowym. Dzięki temu rozszerzony został przedmiot umowy o wykonanie dodatkowych prac wykonawczych oraz personalizacji zaprojektowanych innowacyjnych technologii w zakresie PropTech. Porozumienie zwiększyło wartość wynagrodzenia Eco5tech o kwotę 7,35 mln złotych netto. Jednocześnie całość prac została wydłużona i ma zakończyć się do końca roku 2023.
Spółka zakończyła również istotny etap dla projektu dotyczącego opracowania dokumentacji projektowej modernizacji Ośrodka Szkoleniowego Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury w Dębe. Opracowany został wielobranżowy projekt architektoniczno-budowlany i złożony wniosek o pozwolenie na budowę. Ponadto Eco5tech zakończył projekt budowlany i wykonawczy jednego z najdłuższych i bardziej złożonych odcinków infrastruktury systemu ERTMS/GSM dla linii kolejowej LK 208.
Działalność w sektorze PropTech
W obszarze PropTech Eco5tech kontynuowało działania mające na celu rozszerzenie oferty o nowy produkt - system monitoringu zużycia mediów (MCA5tech). W pierwszym kwartale br. Spółka prowadziła rozmowy mające na celu dalsze zwiększenie skali działalności i nawiązanie współpracy z nowymi klientami.
- Zielona transformacja nabiera coraz większego rozpędu. Zarówno regulacje prawne jak i sama świadomość społeczna mocno ukierunkowują firmy i ludzi na działania mające na celu zrównoważony rozwój. Nasz system MCA5tech mocno wpisuje się w ten kierunek. Zastosowanie naszego produktu w budynkach przynosi wymierne efekty dla środowiska oraz portfela klientów. – mówi Alicja Gackowska.
Spółka kontynuowała również prace zawiązane z projektem systemem analizy epidemiologicznej w budynkach dla którego pozyskał znaczące dofinansowanie. W ramach projektu Eco5tech prowadzi prace badawczo-rozwojowe mające na celu opracowanie innowacyjnego systemu, umożliwiającego bezpieczne i komfortowe korzystanie z danego budynku.
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.