Komunikaty PR

Emplocity podsumowuje wyniki w I kwartale 2023 r.

2023-05-16  |  17:00

Emplocity S.A., notowana na NewConnect, zajmująca się automatyzacją procesów w biznesie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, opublikowała raport za I kwartał 2023 r. Przesunięcie na kolejne kwartały wypłaty I transzy grantu z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) w wysokości ponad 1 mln zł istotnie wpłynęły na działalność operacyjną Spółki oraz zaraportowane wyniki finansowe. W pierwszym kwartale br. Spółka miała 265 tys. zł przychodów ze sprzedaży w porównaniu do 713 tys. zł wypracowanych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Spadek przychodów jest wynikiem przede wszystkim długoterminowych kontraktów handlowych, których rozliczenie i wpływy pojawią się w kolejnych kwartałach br. Mniejsza sprzedaż w omawianym okresie oraz brak dotacji istotnie wpłynęły na wynik końcowy Spółki, która zaraportowała 489 tys. zł straty netto w I kwartale br. Emplocity spodziewa się wypłaty części zaległej i kolejnej transzy dofinansowania już w bieżącym kwartale, co będzie miało pozytywny wpływ na działalność Spółki oraz wyniki.

Spółka aktywnie poszukuje kolejnych odbiorców oferowanych produktów, prowadząc szereg rozmów handlowych na wysokim poziomie zaawansowania, a efektów nowych kontraktów Spółka spodziewa się w II połowie bieżącego roku.

- Wyniki pierwszego kwartału są wypadkową wielu zdarzeń. Mniejsze przychody są wynikiem rozliczeń z naszych długoterminowych kontraktów. Rozliczenia i wpływy będą widoczne już w kolejnych wynikach. Potwierdzenie tego faktu jest dobrze widoczne w naszym bilansie w krótkoterminowych rozliczeniach międzyokresowych. Istotnym jest również fakt zwiększenia tej pozycji względem okresu porównawczego. – powiedział Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity - Jednak kluczowe jest przesunięcie wypłaty I transzy dofinansowania z NCBiR w ramach programu „Szybka ścieżka Innowacje cyfrowe”. Dzisiaj wiemy już, że środki zostaną odblokowane, co będzie miało pozytywny wpływ działalność Emplocity. Skupiamy się na realizacji posiadanych kontraktów i poszukujemy nowych projektów. Jesteśmy już blisko finalizacji kolejnych ambitnych zleceń o których będziemy informować już niedługo. – dodał.

W lutym br. Emplocity podpisało umowę z NCBiR na dofinansowanie projektu kwotą 4,15 mln zł. Dofinansowanie zostało przyznane na opracowanie i wdrożenie zautomatyzowanego systemu Wirtualnego Asystenta wspierającego pracowników liniowych w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Projekt jest realizowany w ramach konkursu „Szybka ścieżka Innowacje cyfrowe”.

W związku z kontrolą MFiPR oraz NIK w NCBiR i wstrzymaniem wypłaty wszelkich grantów, również tych, które otrzymały pozytywną rekomendację oraz podpisały umowy z instytucją finansującą, środki przysługujące do wypłaty Emplocity w I kwartale (czyli ok. 25 % wartości dofinansowania stanowiące 1 038 tys. zł) wpłyną do Spółki wraz pozostałą częścią (75% wartości dofinansowania stanowiące 3 113 tys. zł) w II-IV kwartale 2023 r.

 

Nowe produkty motorem napędowym dalszego rozwoju

W I kwartale 2023 r. Spółka kontynuowała prace nad nową linią produktową – Wirtualnym Asystentem wspierającym pracowników produkcyjnych. Firma celuje w bardzo ciekawy segment, który może w roku 2024 stać się jednym z wiodących linii produktowych Spółki. Emplocity, posiadając zaawansowaną i elastyczną platformę jest w wyjątkowej pozycji do zaoferowania rynkowi rozwiązań, które zaadresują problemy obsługi pracowników liniowych. Spółka prowadzi zaawansowane rozmowy z kilkoma dużymi firmami produkcyjnymi.

W raportowanym okresie Emplocity zawarło wiele nowych umów m.in. dotyczącą wdrożenia systemu konwersacyjnego sztucznej inteligencji IntraBot dla pracowników do komunikacji wewnętrznej oraz umowę dotyczącą systemu konwersacyjnego sztucznej inteligencji CoachBot, tj. chatbota, który będzie skierowany głównie do osób młodych i będzie miał za zadanie być ich mentalnym wsparciem. Rozwiązanie będzie wykorzystywało szereg narzędzi coachingowych i powstaje na zlecenie profesjonalnej firmy zajmującej się rozwojem osobistym. W ramach umowy Emplocity jest również zobowiązane do wdrożenia CoachBot oraz utrzymania go w działaniu przez okres 12 miesięcy. Jednocześnie umowa przewiduje klauzulę przekształcenia czasu jej trwania na czas nieokreślony. Wartość umowy wynosi 333 tys. zł netto.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.