E-Shopping Group odnotował wielokrotny wzrost przychodów ze sprzedaży w Q3 2023
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
E-Shopping Group – notowana na NewConnect spółka e-commerce, dynamicznie rozwija swoją działalność, odnotowując znaczący wzrost przychodów netto ze sprzedaży. Od stycznia do września 2023 roku wyniki te wyniosły 0,7 mln zł. Tylko w III kwartale osiągnięto 66 proc. tej sumy, dzięki czemu okres ten zaprezentował się lepiej niż poprzednie dwa kwartały łącznie. Od lipca do września br. przychody liczyły prawie 0,5 mln zł, co dało wynik wyższy o 154 proc. w porównaniu do II kwartału. Efektywny wzrost skali biznesu E-Shopping Group jest wynikiem skutecznej zmiany profilu działalności i odpowiednio wdrażanej strategii rozwoju. Jednocześnie na dynamikę przychodów wpływa niska baza kosztowa, która pozwala spółce niskim nakładem generować coraz większą sprzedaż oraz docierać do coraz liczniejszej grupy klientów.
- Zgodnie z przyjętą strategią na lata 2023–2026, nasza spółka dokonała istotnej zmiany profilu działalności wiosną tego roku. Okazało się to słusznym oraz przede wszystkim opłacalnym posunięciem. Dzięki temu E-Shopping Group sukcesywnie zwiększa swoje aktywa i przychody ze sprzedaży, a wyniki za III kwartał 2023 roku stanowią tego najlepsze potwierdzenie. W tym czasie udało nam się ponad dwukrotnie zwiększyć przychody ze sprzedaży w porównaniu do II kwartału. Jesteśmy usatysfakcjonowani osiągniętymi wynikami i kontynuujemy naszą efektywną działalność. Już teraz widzimy, że ostatni kwartał powinien być rekordowy. W listopadzie celujemy w przychody niemal równe wynikowi za cały trzeci kwartał, podczas gdy w październiku szacowaliśmy je na poziomie 260 tys. zł. – mówi Maciej Nowak, Przewodniczący Rady Nadzorczej E-Shopping Group Są oraz jeden z akcjonariuszy firmy.
Wyraźny wzrost przychodów E-Shopping Group jest wynikiem sukcesywnie rosnącego koszyka zakupów, który tylko w III kwartale br. przekroczył próg 5300 zamówień. Jednocześnie spółka konsekwentnie zwiększa portfel klientów, który obecnie liczy ponad 10 tys. osób. Firma spodziewa się, że liczba ta powinna wzrosnąć do poziomu 15 tys. odbiorców do końca bieżącego roku.
E-shopping Group to spółka specjalizująca się w handlu internetowym, która prowadzi obecnie 7 e-sklepów, zarówno na własnych witrynach internetowych, jak i na międzynarodowych platformach sprzedażowych. Oferta obejmuje: narzędzia, dom i ogród, meble, artykuły przemysłowe, zabawki. W III kwartale spółka rozszerzyła asortyment, wprowadzając do swojej oferty linię kosmetyków i artykułów medycznych. Przełożyło się to na zwiększenie liczby odwiedzin wśród internautów i zwiększenie koszyka zamówień.
- Ostatnie miesiące to czas wzmożonego rozwoju i pracy, a zbliżająca się końcówka roku zapowiada się równie intensywnie, bowiem okres świąteczny to tzw. peak sezon na rynku e-commerce. Jednakże, ze względu na nasz efektywny wzrost, jestem spokojny i wierzę, że z łatwością osiągniemy postawione sobie cele. – mówi Bartłomiej Denis-Świerszcz, Prezes Zarządu w E-shopping Group S.A. – Aby w pełni wykorzystać potencjał naszej działalności, planujemy kontynuować ekspansję zagraniczną. Aktualnie nasza oferta jest dostępna na platformach sprzedażowych w Czechach i Słowacji, a nasz zespół już przygotowuje się do wejścia na rynek rumuński. Oczekujemy, że zwiększenie zasięgu przyczyni się niebawem również do osiągnięcia zadowalającego wyniku netto. – dodaje Bartłomiej Denis-Świerszcz.
Środki na rozwój E-Shopping Group pochodzą między innymi z zakończonej w tym półroczu emisji akcji, w ramach której spółka pozyskała 1,2 mln zł.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.