Komunikaty PR

GAMIVO odnotowało historyczne 3,5 mln zł zysku netto w I kwartale 2023 roku

2023-05-15  |  08:30
Biuro prasowe

GAMIVO, właściciel platformy transakcyjnej dla graczy, odnotował znakomity początek roku. Spółka w I kwartale wygenerowała 56,3 mln zł obrotu i rekordowe 12,4 mln zł przychodu. Z kolei zysk netto wzrósł o 124 proc. r/r i wyniósł historyczne 3,5 mln zł. Rekordową wartość osiągnął także wskaźnik EBITDA w wysokości 4,3 mln zł. To o 82 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2022 roku. Wpływ na tak dobre wyniki miały zarówno głośne nowości, w tym szczególnie udana premiera Hogwarts Legacy, jak i szereg podejmowanych przez spółkę działań skupiających się na automatyzacji i skalowaniu biznesu.

- Dla rynku gier wideo nowe tytuły są napędzającym go paliwem i w 2022 roku GAMIVO pokazało, że jest w stanie osiągać bardzo dobre wyniki nawet, gdy tego paliwa zabraknie. Tymczasem pierwszy kwartał to znakomity dowód, w jaki sposób potrafimy wykorzystać potencjał dużych produkcji. Kompleksowe działania marketingowe skupione wokół Hogwarts Legacy sprawiły, że osadzony w uniwersum Harry'ego Pottera tytuł pobił rekord GAMIVO pod względem zamówień przedpremierowych. Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszego kwartału i nie zwalniamy tempa po rekordowym 2022 roku – komentuje Mateusz Śmieżewski, CEO GAMIVO.

Premiery to tylko jeden z szeregu czynników, które sprawiły, że pierwszy kwartał 2023 roku przyniósł historyczne rezultaty. Warto także wspomnieć choćby o optymalizacji i wdrożeniu nowych kanałów marketingowych, skutecznych kampaniach mailingowych czy współpracach, które pomagają zwiększać liczbę klientów oraz rozpoznawalność marki GAMIVO.

Na początku roku GAMIVO przeprowadziło akcje z partnerami takimi jak sieć Żabka, serwis PayPal czy producent gier Wargaming. Ponadto spółka nie ustaje w dążeniach do, aby poprawiać pozycjonowanie serwisu oraz wprowadzać kolejne rozwiązania nastawione na automatyzację i skalowanie. Wśród priorytetów jest też praca nad wygodą korzystania z platformy, aby móc zaoferować jak najlepsze wrażenia zakupowe użytkownikom GAMIVO, których liczba wynosi już 4,8 mln.

- Pozyskiwanie nowych klientów to jeden z naszych priorytetów, dlatego cieszy nas fakt, że wielkimi krokami zbliżamy się do przekroczenia symbolicznego progu 5 mln zarejestrowanych użytkowników. Jednocześnie cały czas pozostajemy w kontakcie z naszymi dotychczasowymi klientami i oferujemy im coraz to nowsze i atrakcyjniejsze akcje promocyjne oraz benefity - dodaje Mateusz Śmieżewski.

Dzięki rekordowym wynikom GAMIVO dysponuje obecnie istotną nadwyżką gotówkową, a jednocześnie cały czas generuje dodatnie przepływy pieniężne. Spółka planuje podzielić się zyskiem z akcjonariuszami. Zgodnie z propozycjami uchwał na NWZA, GAMIVO chce wyemitować akcje gratisowe w stosunku 1:1, czyli na każdą posiadaną akcje GAMIVO, akcjonariusze dostaną jedną akcję gratisową. W efekcie ich procentowy udział w kapitale zakładowym nie ulegnie zmianie, a będą posiadać dwukrotnie więcej akcji. Ponadto spółka planuje przeprowadzić skup akcji własnych, który powinien korzystnie wpłynąć na płynność notowań GAMIVO.

Obiecujący 2023 rok

GAMIVO nieustannie pracuje nad udoskonaleniem platformy transakcyjnej, co jak liczy zarząd spółki, przełoży się na kontynuację świetnych wyników finansowych. Zgodnie z przedstawionymi na początku roku założeniami, GAMIVO nawiązało współpracę z nowymi sieciami afiliacyjnymi a także rozwija te już istniejące. Celem jest zwiększenie liczby klientów oraz dotarcie na nowe rynki. Ponadto w pierwszym kwartale pracowano nad usprawnieniem procesu zakupowego, aby był on jeszcze przyjaźniejszy dla użytkowników, zwiększając w ten sposób konwersję. Pierwsze wdrożenia opracowanych rozwiązań zaplanowano na drugi kwartał 2023 roku.

Raport finansowy za I kwartał 2023 roku dostępny jest na stronie internetowej GAMIVO.co - https://www.gamivo.co/raporty/

 

O Spółce

GAMIVO to platforma z grami, kartami podarunkowymi i innymi dobrami cyfrowymi. Została założona w 2017 roku przez zespół managerów z wszechstronnym doświadczeniem w branży gier oraz fundusz venture buildingowy Tar Heel Capital Pathfinder. GAMIVO łączy sprzedawców z klientami poszukującymi niskich cen i wysokiej jakości. Gromadząc w jednym miejscu gry w wersjach na różne platformy gamingowe, daje graczom możliwość łatwego porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej ceny. GAMIVO oferuje także swoim klientom atrakcyjne programy afiliacyjne. Z platformy korzystają głównie użytkownicy z Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych.

Spółka GAMIVO zadebiutowała na rynku NewConnect 22 kwietnia 2021 roku. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.