Komunikaty PR

GAMIVO odnotowało historyczne 3,5 mln zł zysku netto w I kwartale 2023 roku

2023-05-15  |  08:30
Biuro prasowe

GAMIVO, właściciel platformy transakcyjnej dla graczy, odnotował znakomity początek roku. Spółka w I kwartale wygenerowała 56,3 mln zł obrotu i rekordowe 12,4 mln zł przychodu. Z kolei zysk netto wzrósł o 124 proc. r/r i wyniósł historyczne 3,5 mln zł. Rekordową wartość osiągnął także wskaźnik EBITDA w wysokości 4,3 mln zł. To o 82 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2022 roku. Wpływ na tak dobre wyniki miały zarówno głośne nowości, w tym szczególnie udana premiera Hogwarts Legacy, jak i szereg podejmowanych przez spółkę działań skupiających się na automatyzacji i skalowaniu biznesu.

- Dla rynku gier wideo nowe tytuły są napędzającym go paliwem i w 2022 roku GAMIVO pokazało, że jest w stanie osiągać bardzo dobre wyniki nawet, gdy tego paliwa zabraknie. Tymczasem pierwszy kwartał to znakomity dowód, w jaki sposób potrafimy wykorzystać potencjał dużych produkcji. Kompleksowe działania marketingowe skupione wokół Hogwarts Legacy sprawiły, że osadzony w uniwersum Harry'ego Pottera tytuł pobił rekord GAMIVO pod względem zamówień przedpremierowych. Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszego kwartału i nie zwalniamy tempa po rekordowym 2022 roku – komentuje Mateusz Śmieżewski, CEO GAMIVO.

Premiery to tylko jeden z szeregu czynników, które sprawiły, że pierwszy kwartał 2023 roku przyniósł historyczne rezultaty. Warto także wspomnieć choćby o optymalizacji i wdrożeniu nowych kanałów marketingowych, skutecznych kampaniach mailingowych czy współpracach, które pomagają zwiększać liczbę klientów oraz rozpoznawalność marki GAMIVO.

Na początku roku GAMIVO przeprowadziło akcje z partnerami takimi jak sieć Żabka, serwis PayPal czy producent gier Wargaming. Ponadto spółka nie ustaje w dążeniach do, aby poprawiać pozycjonowanie serwisu oraz wprowadzać kolejne rozwiązania nastawione na automatyzację i skalowanie. Wśród priorytetów jest też praca nad wygodą korzystania z platformy, aby móc zaoferować jak najlepsze wrażenia zakupowe użytkownikom GAMIVO, których liczba wynosi już 4,8 mln.

- Pozyskiwanie nowych klientów to jeden z naszych priorytetów, dlatego cieszy nas fakt, że wielkimi krokami zbliżamy się do przekroczenia symbolicznego progu 5 mln zarejestrowanych użytkowników. Jednocześnie cały czas pozostajemy w kontakcie z naszymi dotychczasowymi klientami i oferujemy im coraz to nowsze i atrakcyjniejsze akcje promocyjne oraz benefity - dodaje Mateusz Śmieżewski.

Dzięki rekordowym wynikom GAMIVO dysponuje obecnie istotną nadwyżką gotówkową, a jednocześnie cały czas generuje dodatnie przepływy pieniężne. Spółka planuje podzielić się zyskiem z akcjonariuszami. Zgodnie z propozycjami uchwał na NWZA, GAMIVO chce wyemitować akcje gratisowe w stosunku 1:1, czyli na każdą posiadaną akcje GAMIVO, akcjonariusze dostaną jedną akcję gratisową. W efekcie ich procentowy udział w kapitale zakładowym nie ulegnie zmianie, a będą posiadać dwukrotnie więcej akcji. Ponadto spółka planuje przeprowadzić skup akcji własnych, który powinien korzystnie wpłynąć na płynność notowań GAMIVO.

Obiecujący 2023 rok

GAMIVO nieustannie pracuje nad udoskonaleniem platformy transakcyjnej, co jak liczy zarząd spółki, przełoży się na kontynuację świetnych wyników finansowych. Zgodnie z przedstawionymi na początku roku założeniami, GAMIVO nawiązało współpracę z nowymi sieciami afiliacyjnymi a także rozwija te już istniejące. Celem jest zwiększenie liczby klientów oraz dotarcie na nowe rynki. Ponadto w pierwszym kwartale pracowano nad usprawnieniem procesu zakupowego, aby był on jeszcze przyjaźniejszy dla użytkowników, zwiększając w ten sposób konwersję. Pierwsze wdrożenia opracowanych rozwiązań zaplanowano na drugi kwartał 2023 roku.

Raport finansowy za I kwartał 2023 roku dostępny jest na stronie internetowej GAMIVO.co - https://www.gamivo.co/raporty/

 

O Spółce

GAMIVO to platforma z grami, kartami podarunkowymi i innymi dobrami cyfrowymi. Została założona w 2017 roku przez zespół managerów z wszechstronnym doświadczeniem w branży gier oraz fundusz venture buildingowy Tar Heel Capital Pathfinder. GAMIVO łączy sprzedawców z klientami poszukującymi niskich cen i wysokiej jakości. Gromadząc w jednym miejscu gry w wersjach na różne platformy gamingowe, daje graczom możliwość łatwego porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej ceny. GAMIVO oferuje także swoim klientom atrakcyjne programy afiliacyjne. Z platformy korzystają głównie użytkownicy z Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych.

Spółka GAMIVO zadebiutowała na rynku NewConnect 22 kwietnia 2021 roku. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto Biuro prasowe
2024-08-19 | 09:35

SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto

Polski producent deeptechowego hardware’u – SYGNIS SA – w pierwszej połowie br. wypracował ponad 4,8 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. Notowana na rynku NewConnect
Giełda Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
2024-08-19 | 09:20

Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.

Ponad 91 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży produktów w pierwszym półroczu 2024 r., w porównaniu r/r, odnotował notowany na rynku NewConnect producent i wydawca
Giełda Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.
2024-08-09 | 11:00

Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.

Warszawski deweloper koncentruje się na najnowszej grze Angst: A Tale of Survival Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier, wypracował w pierwszej połowie 2024 roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.