GAMIVO odnotowało historyczne 3,5 mln zł zysku netto w I kwartale 2023 roku
GAMIVO, właściciel platformy transakcyjnej dla graczy, odnotował znakomity początek roku. Spółka w I kwartale wygenerowała 56,3 mln zł obrotu i rekordowe 12,4 mln zł przychodu. Z kolei zysk netto wzrósł o 124 proc. r/r i wyniósł historyczne 3,5 mln zł. Rekordową wartość osiągnął także wskaźnik EBITDA w wysokości 4,3 mln zł. To o 82 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2022 roku. Wpływ na tak dobre wyniki miały zarówno głośne nowości, w tym szczególnie udana premiera Hogwarts Legacy, jak i szereg podejmowanych przez spółkę działań skupiających się na automatyzacji i skalowaniu biznesu.
- Dla rynku gier wideo nowe tytuły są napędzającym go paliwem i w 2022 roku GAMIVO pokazało, że jest w stanie osiągać bardzo dobre wyniki nawet, gdy tego paliwa zabraknie. Tymczasem pierwszy kwartał to znakomity dowód, w jaki sposób potrafimy wykorzystać potencjał dużych produkcji. Kompleksowe działania marketingowe skupione wokół Hogwarts Legacy sprawiły, że osadzony w uniwersum Harry'ego Pottera tytuł pobił rekord GAMIVO pod względem zamówień przedpremierowych. Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszego kwartału i nie zwalniamy tempa po rekordowym 2022 roku – komentuje Mateusz Śmieżewski, CEO GAMIVO.
Premiery to tylko jeden z szeregu czynników, które sprawiły, że pierwszy kwartał 2023 roku przyniósł historyczne rezultaty. Warto także wspomnieć choćby o optymalizacji i wdrożeniu nowych kanałów marketingowych, skutecznych kampaniach mailingowych czy współpracach, które pomagają zwiększać liczbę klientów oraz rozpoznawalność marki GAMIVO.
Na początku roku GAMIVO przeprowadziło akcje z partnerami takimi jak sieć Żabka, serwis PayPal czy producent gier Wargaming. Ponadto spółka nie ustaje w dążeniach do, aby poprawiać pozycjonowanie serwisu oraz wprowadzać kolejne rozwiązania nastawione na automatyzację i skalowanie. Wśród priorytetów jest też praca nad wygodą korzystania z platformy, aby móc zaoferować jak najlepsze wrażenia zakupowe użytkownikom GAMIVO, których liczba wynosi już 4,8 mln.
- Pozyskiwanie nowych klientów to jeden z naszych priorytetów, dlatego cieszy nas fakt, że wielkimi krokami zbliżamy się do przekroczenia symbolicznego progu 5 mln zarejestrowanych użytkowników. Jednocześnie cały czas pozostajemy w kontakcie z naszymi dotychczasowymi klientami i oferujemy im coraz to nowsze i atrakcyjniejsze akcje promocyjne oraz benefity - dodaje Mateusz Śmieżewski.
Dzięki rekordowym wynikom GAMIVO dysponuje obecnie istotną nadwyżką gotówkową, a jednocześnie cały czas generuje dodatnie przepływy pieniężne. Spółka planuje podzielić się zyskiem z akcjonariuszami. Zgodnie z propozycjami uchwał na NWZA, GAMIVO chce wyemitować akcje gratisowe w stosunku 1:1, czyli na każdą posiadaną akcje GAMIVO, akcjonariusze dostaną jedną akcję gratisową. W efekcie ich procentowy udział w kapitale zakładowym nie ulegnie zmianie, a będą posiadać dwukrotnie więcej akcji. Ponadto spółka planuje przeprowadzić skup akcji własnych, który powinien korzystnie wpłynąć na płynność notowań GAMIVO.
Obiecujący 2023 rok
GAMIVO nieustannie pracuje nad udoskonaleniem platformy transakcyjnej, co jak liczy zarząd spółki, przełoży się na kontynuację świetnych wyników finansowych. Zgodnie z przedstawionymi na początku roku założeniami, GAMIVO nawiązało współpracę z nowymi sieciami afiliacyjnymi a także rozwija te już istniejące. Celem jest zwiększenie liczby klientów oraz dotarcie na nowe rynki. Ponadto w pierwszym kwartale pracowano nad usprawnieniem procesu zakupowego, aby był on jeszcze przyjaźniejszy dla użytkowników, zwiększając w ten sposób konwersję. Pierwsze wdrożenia opracowanych rozwiązań zaplanowano na drugi kwartał 2023 roku.
Raport finansowy za I kwartał 2023 roku dostępny jest na stronie internetowej GAMIVO.co - https://www.gamivo.co/raporty/
O Spółce
GAMIVO to platforma z grami, kartami podarunkowymi i innymi dobrami cyfrowymi. Została założona w 2017 roku przez zespół managerów z wszechstronnym doświadczeniem w branży gier oraz fundusz venture buildingowy Tar Heel Capital Pathfinder. GAMIVO łączy sprzedawców z klientami poszukującymi niskich cen i wysokiej jakości. Gromadząc w jednym miejscu gry w wersjach na różne platformy gamingowe, daje graczom możliwość łatwego porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej ceny. GAMIVO oferuje także swoim klientom atrakcyjne programy afiliacyjne. Z platformy korzystają głównie użytkownicy z Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych.
Spółka GAMIVO zadebiutowała na rynku NewConnect 22 kwietnia 2021 roku.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.