Grupa PTWP z dobrymi wynikami po czwartym kwartale 2023 r.
Grupa PTWP, będąca na etapie przeniesienia notowań z NewConnect na główny rynek GPW, w ostatnim kwartale 2023 r. wypracowała 25,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży (wzrost o 15 proc. rdr.). Bardzo dobra sprzedaż w tym okresie przełożyła się na 1,9 mln zł EBITDA oraz 2 mln zł zysku brutto. Grupa PTWP utrzymała wysoki poziom przychodów w całym 2023 r. i narastająco po czterech kwartałach Grupa zaraportowała 87,6 mln zł przychodów netto (wzrost o 2 proc. rdr.). Pozwoliło to wypracować 7,3 mln zł EBITDA oraz 6,7 mln zł zysku brutto. Na zakończenie ubiegłego roku Grupa miała wysoką pozycję gotówkową (prawie 25 mln zł). W ubiegłym roku Grupa PTWP sukcesywnie rozwijała swoją działalność medialno-kongresową. Na uwagę zasługuje zwiększenie zaangażowania w segmencie portali internetowych (digital), które średnio miesięcznie odwiedza ok. 20 mln unikalnych użytkowników, co plasuje Grupę w top 3 biznesowych mediów w Polsce.
– Pomimo trudności związanych ze zmiennymi warunkami gospodarczymi, ubiegły rok niewątpliwie możemy zaliczyć do udanych. Opierając swoją działalność na kilku segmentach, w każdym z nich zrealizowaliśmy wyznaczone cele operacyjne. Koncentrowaliśmy się przede wszystkim na stabilnym rozwoju biznesu, co miało przełożenie na nasze wyniki finansowe – informuje Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP.
Grupa PTWP w IV kw. 2023 r. osiągnęła 25,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży – wzrost o niemal 15 proc. względem tego samego okresu 2022 r. EBITDA w raportowanym okresie wyniosła 1,9 mln zł, co stanowi prawie sześciokrotny wzrost tego wskaźnika (+468 proc.) w porównaniu do IV kwartału 2022 r. Natomiast zysk brutto w ostatnim kwartale ub. r. wyniósł 2 mln zł – oznacza to również skokowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r., gdy wykazano 39 tys. zł zysku brutto.
Narastająco po czwartym kwartale Grupa PTWP wypracowała łącznie 87,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co oznacza nieznaczny wzrost w porównaniu z 2022 r. (2 proc. rdr.). Z kolei zysk brutto w analizowanym okresie wyniósł 6,7 mln zł i był o ponad 41 proc. niższy niż rok wcześniej. Istotny wpływ na wyniki brutto w 2022 r. miały jednak zdarzenia jednorazowe takie jak organizacja Światowego Forum Miejskiego (WUF11) oraz dotacja przyznana w ramach programu Tarcza Finansowa 2.0 PFR, dlatego taki spadek zysku wynika przede wszystkim z efektu bazy.
Po czterech kwartałach 2023 r. Grupa PTWP miała wysoki stan środków pieniężnych, który na koniec grudnia ubiegłego roku wyniósł prawie 25 mln zł.
– Wynik EBITDA za ubiegły rok wyniósł 7,3 mln zł. Jednak wyłączenie zdarzeń jednorazowych w 2022 roku, pozwala zauważyć, że wynik finansowy jest wyższy w 2023 roku niż w analogicznym okresie – podsumowuje Wojciech Kuśpik. – Grupa ma stabilną sytuację finansową. Mamy wysoki stan środków pieniężnych, co zapewnia nam wystarczające finansowanie na dalszy dynamiczny rozwój oraz ewentualne akwizycje – dodaje.
W całym 2023 r. Grupa PTWP zanotowała rekordowe wyniki w segmencie digital. W każdym miesiącu serwisy internetowe odwiedzało średnio 20 mln unikalnych użytkowników.
– W ostatnich latach mocno postawiliśmy na rozwój naszej grupy serwisów internetowych oraz rozbudowę działów redakcyjnych. Pod względem miesięcznych wizyt aż 20 mln unikalnych użytkowników zajmujemy trzecią pozycję wśród biznesowych mediów w Polsce i zanotowaliśmy największy udział zysku z działalności online w wyniku finansowym, co dowodzi słuszności obranej strategii. Widzimy również rosnące zainteresowanie eventami, co daje podstawy do dalszego wzrostu w tym roku. Naszą intencją jest dalsze budowanie stabilnego i zdywersyfikowanego biznesu opartego o segment online –zakończył prezes Grupy PTWP.
Grupa w IV kw. 2023 r. zorganizowała prestiżowe wydarzenia dla sektora medycznego, przemysłowego i spożywczego. Forum Rynku Zdrowia, Forum Rynku Spożywczego i Handlu oraz PRECOP 28 przyciągnęły rekordową frekwencję, wypracowując wysokie przychody. Dodatkowo, efektywne zarządzanie obiektami, takimi jak Spodek i Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach, pozwoliło na pełne wykorzystanie ich potencjału, wypełniając kalendarium obu hal wydarzeniami targowymi, konferencyjnymi oraz rozrywkowymi.
Grupa PTWP jest coraz bliżej przeniesienia spółki PTWP SA na regulowany rynek GPW. W styczniu tego rokuspółka złożyła w Komisji Nadzoru Finansowego wniosek o zatwierdzenie prospektu w związku z ubieganiem się o dopuszczenie do obrotu na rynku regulowanym.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.