Hydro bliżej przejęcia kontroli nad Alumetalem
Hydro z zadowoleniem informuje, że spełniony został kluczowy warunek trwającego wezwania na 100 proc. akcji Alumetalu, tzn. że dotychczasowi akcjonariusze złożyli zapisy na sprzedaż co najmniej 50 proc. akcji. Wg stanu na godz. 16:30 w czwartek, 15 czerwca br., zapisami objętych zostało już około 68 proc. akcji.
Hydro oferuje 82,00 zł za każdą akcję Alumetalu wszystkim akcjonariuszom, którzy złożą zapisy na sprzedaż akcji do 15 czerwca 2023 r. do godz. 23:59 (z zastrzeżeniem, że około 32,7 proc. akcji należących do IPO30 UNIPESSOAL LDA zostanie nabyte przez Hydro po cenie 78,69 zł za akcję). Począwszy od 16 czerwca 2023 r. cena oferowana w wezwaniu zostanie obniżona do wyjściowego poziomu, tj. 78,69 zł za akcję.
Zapisy na sprzedaż akcji w wezwaniu będą przyjmowane do 30 czerwca 2023 r.
Na początku maja br. Hydro otrzymało bezwarunkową zgodę Komisji Europejskiej na planowane przejęcie Alumetalu, a zatem nie ma już żadnych wymogów regulacyjnych potrzebnych do sfinalizowania transakcji.
Niniejszy komunikat ma charakter wyłącznie informacyjny i nie może być traktowany jako oferta lub propozycja nabycia akcji, ani też jako rekomendacja dotycząca decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do wezwania do zapisywania się na sprzedaż akcji Alumetal S.A., ogłoszonego 25 maja 2023 roku przez Hydro Aluminium AS ("Wezwanie") za pośrednictwem Banku Pekao S.A. – Biura Maklerskiego Pekao oraz Pekao Investment Banking S.A., jako podmiotów pośredniczących. Dokument Wezwania (wraz z jego późniejszymi zmianami) jest jedynym prawnie wiążącym źródłem informacji na temat warunków Wezwania oraz jest jedynym prawnie wiążącym dokumentem dotyczącym procesu Wezwania. Jednocześnie Wezwanie nie powinno być uznane za rekomendację ani za prognozę ze strony Hydro Aluminium AS, podmiotów należących do jego grupy kapitałowej ani Banku Pekao S.A., Pekao Investment Banking S.A. oraz podmiotów należących do grupy kapitałowej Banku Pekao S.A.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.