Hydro ponownie podwyższa cenę w wezwaniu na Alumetal do 82 zł za akcję
Hydro, wywodząca się z Norwegii globalna grupa w branży aluminiowej i energetyce, ponownie podwyższa cenę w trwającym wezwaniu na 100 proc. akcji Alumetalu do 82,00 zł za akcję. Będzie ona obowiązywać do końca zapisów, tj. do 30 czerwca 2023 r. Na wezwanie Hydro odpowiedzieli już posiadacze ponad 80 proc. akcji Alumetalu.
Zgodnie z przepisami dotyczącymi wezwań, podwyższoną cenę w wysokości 82,00 zł za akcję otrzymają wszyscy akcjonariusze Alumetalu, którzy złożą zapisy na sprzedaż akcji w trwającymi wezwaniu, w tym ci, którzy złożyli zapis przed podwyższeniem ceny (z tym wyjątkiem, że około 32,7 proc. akcji należących do IPO30 UNIPESSOAL LDA, na mocy odrębnego porozumienia, zostanie nabyte przez Hydro po cenie 78,69 zł za akcję).
Zapisami na sprzedaż akcji w wezwaniu zostało już objętych ponad 80 proc. akcji spółki, co oznacza, że po rozliczeniu transakcji Hydro będzie dysponować wystarczającą większością głosów do podejmowania wszelkich strategicznych decyzji dotyczących Alumetalu, w tym potencjalnych zmian w statucie spółki. Przybliża to również Hydro do realizacji zamiaru wycofania akcji Alumetalu z obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że na wezwanie Hydro odpowiedzieli już posiadacze ponad 80 proc. akcji Alumetalu. Podwyższając ponownie cenę z 78,69 zł do 82,00 zł na akcję dajemy możliwość pozostałym akcjonariuszom wyjścia ze spółki na tych samych warunkach, jak inwestorzy, którzy złożyli zapis na sprzedaż akcji do 15 czerwca, tj. w poprzednim okresie obowiązywania podwyższonej ceny. Jednocześnie chcielibyśmy wyraźnie zasygnalizować, że jest to nasza finalna propozycja. Cena nie będzie już zmieniana. Nie zamierzamy również wydłużać wezwania – mówi wiceprezes wykonawczy Eivind Kallevik, szef Hydro Aluminium Metal.
Zapisy na sprzedaż akcji w wezwaniu będą przyjmowane do 30 czerwca 2023 r.
Na początku maja br. Hydro otrzymało bezwarunkową zgodę Komisji Europejskiej na planowane przejęcie Alumetalu, a zatem nie ma już żadnych wymogów regulacyjnych potrzebnych do sfinalizowania transakcji.
W połowie czerwca spełniony został z kolei inny kluczowy warunek wezwania, tzn. dotychczasowi akcjonariusze Alumetalu złożyli zapisy na sprzedaż co najmniej 50 proc. akcji.
Niniejszy komunikat ma charakter wyłącznie informacyjny i nie może być traktowany jako oferta lub propozycja nabycia akcji, ani też jako rekomendacja dotycząca decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do wezwania do zapisywania się na sprzedaż akcji Alumetal S.A., ogłoszonego 25 maja 2023 roku przez Hydro Aluminium AS ("Wezwanie") za pośrednictwem Banku Pekao S.A. – Biura Maklerskiego Pekao oraz Pekao Investment Banking S.A., jako podmiotów pośredniczących. Dokument Wezwania (wraz z jego późniejszymi zmianami) jest jedynym prawnie wiążącym źródłem informacji na temat warunków Wezwania oraz jest jedynym prawnie wiążącym dokumentem dotyczącym procesu Wezwania. Jednocześnie Wezwanie nie powinno być uznane za rekomendację ani za prognozę ze strony Hydro Aluminium AS, podmiotów należących do jego grupy kapitałowej ani Banku Pekao S.A., Pekao Investment Banking S.A. oraz podmiotów należących do grupy kapitałowej Banku Pekao S.A.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.