Hydro ponownie podwyższa cenę w wezwaniu na Alumetal do 82 zł za akcję
Hydro, wywodząca się z Norwegii globalna grupa w branży aluminiowej i energetyce, ponownie podwyższa cenę w trwającym wezwaniu na 100 proc. akcji Alumetalu do 82,00 zł za akcję. Będzie ona obowiązywać do końca zapisów, tj. do 30 czerwca 2023 r. Na wezwanie Hydro odpowiedzieli już posiadacze ponad 80 proc. akcji Alumetalu.
Zgodnie z przepisami dotyczącymi wezwań, podwyższoną cenę w wysokości 82,00 zł za akcję otrzymają wszyscy akcjonariusze Alumetalu, którzy złożą zapisy na sprzedaż akcji w trwającymi wezwaniu, w tym ci, którzy złożyli zapis przed podwyższeniem ceny (z tym wyjątkiem, że około 32,7 proc. akcji należących do IPO30 UNIPESSOAL LDA, na mocy odrębnego porozumienia, zostanie nabyte przez Hydro po cenie 78,69 zł za akcję).
Zapisami na sprzedaż akcji w wezwaniu zostało już objętych ponad 80 proc. akcji spółki, co oznacza, że po rozliczeniu transakcji Hydro będzie dysponować wystarczającą większością głosów do podejmowania wszelkich strategicznych decyzji dotyczących Alumetalu, w tym potencjalnych zmian w statucie spółki. Przybliża to również Hydro do realizacji zamiaru wycofania akcji Alumetalu z obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że na wezwanie Hydro odpowiedzieli już posiadacze ponad 80 proc. akcji Alumetalu. Podwyższając ponownie cenę z 78,69 zł do 82,00 zł na akcję dajemy możliwość pozostałym akcjonariuszom wyjścia ze spółki na tych samych warunkach, jak inwestorzy, którzy złożyli zapis na sprzedaż akcji do 15 czerwca, tj. w poprzednim okresie obowiązywania podwyższonej ceny. Jednocześnie chcielibyśmy wyraźnie zasygnalizować, że jest to nasza finalna propozycja. Cena nie będzie już zmieniana. Nie zamierzamy również wydłużać wezwania – mówi wiceprezes wykonawczy Eivind Kallevik, szef Hydro Aluminium Metal.
Zapisy na sprzedaż akcji w wezwaniu będą przyjmowane do 30 czerwca 2023 r.
Na początku maja br. Hydro otrzymało bezwarunkową zgodę Komisji Europejskiej na planowane przejęcie Alumetalu, a zatem nie ma już żadnych wymogów regulacyjnych potrzebnych do sfinalizowania transakcji.
W połowie czerwca spełniony został z kolei inny kluczowy warunek wezwania, tzn. dotychczasowi akcjonariusze Alumetalu złożyli zapisy na sprzedaż co najmniej 50 proc. akcji.
Niniejszy komunikat ma charakter wyłącznie informacyjny i nie może być traktowany jako oferta lub propozycja nabycia akcji, ani też jako rekomendacja dotycząca decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do wezwania do zapisywania się na sprzedaż akcji Alumetal S.A., ogłoszonego 25 maja 2023 roku przez Hydro Aluminium AS ("Wezwanie") za pośrednictwem Banku Pekao S.A. – Biura Maklerskiego Pekao oraz Pekao Investment Banking S.A., jako podmiotów pośredniczących. Dokument Wezwania (wraz z jego późniejszymi zmianami) jest jedynym prawnie wiążącym źródłem informacji na temat warunków Wezwania oraz jest jedynym prawnie wiążącym dokumentem dotyczącym procesu Wezwania. Jednocześnie Wezwanie nie powinno być uznane za rekomendację ani za prognozę ze strony Hydro Aluminium AS, podmiotów należących do jego grupy kapitałowej ani Banku Pekao S.A., Pekao Investment Banking S.A. oraz podmiotów należących do grupy kapitałowej Banku Pekao S.A.
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.