Hydro tymczasowo podwyższa cenę w wezwaniu na Alumetal do 82 zł za akcję
Hydro, wywodząca się z Norwegii globalna grupa w branży aluminiowej i energetyce, podwyższa tymczasowo cenę w trwającym wezwaniu na 100 proc. akcji Alumetalu do 82,00 zł za akcję. Wyższa cena będzie obowiązywać wyłącznie do 15 czerwca br.
Podwyższona cena w wysokości 82,00 zł za akcję jest o ponad 4 proc. wyższa od pierwszej ceny zaproponowanej przez Hydro w momencie ogłoszenia trwającego wezwania (78,69 zł za akcję) oraz o blisko 20 proc. wyższa od ceny oferowanej w pierwszym wezwaniu ogłoszonym przez Hydro w kwietniu 2022 r. (68,40 zł za akcję).
Podwyższona cena jest ofertą ograniczoną czasowo. Hydro oferuje 82,00 zł za każdą akcję Alumetalu wszystkim akcjonariuszom, którzy złożą zapisy na sprzedaż akcji do 15 czerwca 2023 r. do godz. 23:59. Dotyczy to także tych akcjonariuszy, którzy złożyli zapisy na sprzedaż akcji w wezwaniu przed podwyższeniem ceny, tj. w okresie od 26 maja do 8 czerwca br. (z zastrzeżeniem, że około 32,7 proc. akcji należących do IPO30 UNIPESSOAL LDA zostanie nabyte przez Hydro po cenie 78,69 zł za akcję).
Począwszy od 16 czerwca 2023 r. cena oferowana w wezwaniu zostanie obniżona do wyjściowego poziomu, tj. 78,69 zł za akcję.
– Uważamy, że już nasza wyjściowa propozycja była atrakcyjna dla obecnych akcjonariuszy Alumetalu. Zdecydowaliśmy się ją tymczasowo podwyższyć, aby w ten sposób dodatkowo nagrodzić tych inwestorów, którzy szybko odpowiedzą na wezwanie. Liczymy na to, że dzięki temu niebawem zostanie spełniony kluczowy warunek wezwania, czyli że dotychczasowi akcjonariusze złożą zapisy na sprzedaż co najmniej 50 proc. wszystkich akcji Alumetalu – mówi wiceprezes wykonawczy Eivind Kallevik, szef Hydro Aluminium Metal.
Zapisami na sprzedaż akcji w wezwaniu zostało już objętych około 39 proc. akcji spółki, w tym akcje posiadane przez dwóch członków Rady Nadzorczej Alumetalu i wszystkich członków Zarządu Alumetalu.
Na początku maja br. Hydro otrzymało bezwarunkową zgodę Komisji Europejskiej na planowane przejęcie Alumetalu, a zatem nie ma już żadnych wymogów regulacyjnych potrzebnych do sfinalizowania transakcji.
Zapisy na sprzedaż akcji w wezwaniu będą przyjmowane do 30 czerwca 2023 r.
Warto również zwrócić uwagę, że dotychczasowi akcjonariusze Alumetalu otrzymają pełną dywidendę z zysku netto za 2022 rok, tj. łącznie 13,82 zł na akcję, z czego 3,30 zł na akcję zostało już wypłacone jako dywidenda zaliczkowa 29 grudnia 2022 r., a 10,52 zł na akcję zostanie wypłacone 27 lipca 2023 r., tj. już po planowanym sfinalizowaniu przejęcia Alumetalu przez Hydro. Biorąc to pod uwagę, łączna korzyść ekonomiczna dla dotychczasowych akcjonariuszy Alumetalu wynikająca z podwyższonej ceny wezwania i łącznej dywidendy za 2022 rok jest o 40 proc. wyższa niż cena zaproponowana w pierwszym wezwaniu ogłoszonym przez Hydro w kwietniu 2022 r.
Niniejszy komunikat ma charakter wyłącznie informacyjny i nie może być traktowany jako oferta lub propozycja nabycia akcji, ani też jako rekomendacja dotycząca decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do wezwania do zapisywania się na sprzedaż akcji Alumetal S.A., ogłoszonego 25 maja 2023 roku przez Hydro Aluminium AS ("Wezwanie") za pośrednictwem Banku Pekao S.A. – Biura Maklerskiego Pekao oraz Pekao Investment Banking S.A., jako podmiotów pośredniczących. Dokument Wezwania (wraz z jego późniejszymi zmianami) jest jedynym prawnie wiążącym źródłem informacji na temat warunków Wezwania oraz jest jedynym prawnie wiążącym dokumentem dotyczącym procesu Wezwania. Jednocześnie Wezwanie nie powinno być uznane za rekomendację ani za prognozę ze strony Hydro Aluminium AS, podmiotów należących do jego grupy kapitałowej ani Banku Pekao S.A., Pekao Investment Banking S.A. oraz podmiotów należących do grupy kapitałowej Banku Pekao S.A.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.