Hydro tymczasowo podwyższa cenę w wezwaniu na Alumetal do 82 zł za akcję
Hydro, wywodząca się z Norwegii globalna grupa w branży aluminiowej i energetyce, podwyższa tymczasowo cenę w trwającym wezwaniu na 100 proc. akcji Alumetalu do 82,00 zł za akcję. Wyższa cena będzie obowiązywać wyłącznie do 15 czerwca br.
Podwyższona cena w wysokości 82,00 zł za akcję jest o ponad 4 proc. wyższa od pierwszej ceny zaproponowanej przez Hydro w momencie ogłoszenia trwającego wezwania (78,69 zł za akcję) oraz o blisko 20 proc. wyższa od ceny oferowanej w pierwszym wezwaniu ogłoszonym przez Hydro w kwietniu 2022 r. (68,40 zł za akcję).
Podwyższona cena jest ofertą ograniczoną czasowo. Hydro oferuje 82,00 zł za każdą akcję Alumetalu wszystkim akcjonariuszom, którzy złożą zapisy na sprzedaż akcji do 15 czerwca 2023 r. do godz. 23:59. Dotyczy to także tych akcjonariuszy, którzy złożyli zapisy na sprzedaż akcji w wezwaniu przed podwyższeniem ceny, tj. w okresie od 26 maja do 8 czerwca br. (z zastrzeżeniem, że około 32,7 proc. akcji należących do IPO30 UNIPESSOAL LDA zostanie nabyte przez Hydro po cenie 78,69 zł za akcję).
Począwszy od 16 czerwca 2023 r. cena oferowana w wezwaniu zostanie obniżona do wyjściowego poziomu, tj. 78,69 zł za akcję.
– Uważamy, że już nasza wyjściowa propozycja była atrakcyjna dla obecnych akcjonariuszy Alumetalu. Zdecydowaliśmy się ją tymczasowo podwyższyć, aby w ten sposób dodatkowo nagrodzić tych inwestorów, którzy szybko odpowiedzą na wezwanie. Liczymy na to, że dzięki temu niebawem zostanie spełniony kluczowy warunek wezwania, czyli że dotychczasowi akcjonariusze złożą zapisy na sprzedaż co najmniej 50 proc. wszystkich akcji Alumetalu – mówi wiceprezes wykonawczy Eivind Kallevik, szef Hydro Aluminium Metal.
Zapisami na sprzedaż akcji w wezwaniu zostało już objętych około 39 proc. akcji spółki, w tym akcje posiadane przez dwóch członków Rady Nadzorczej Alumetalu i wszystkich członków Zarządu Alumetalu.
Na początku maja br. Hydro otrzymało bezwarunkową zgodę Komisji Europejskiej na planowane przejęcie Alumetalu, a zatem nie ma już żadnych wymogów regulacyjnych potrzebnych do sfinalizowania transakcji.
Zapisy na sprzedaż akcji w wezwaniu będą przyjmowane do 30 czerwca 2023 r.
Warto również zwrócić uwagę, że dotychczasowi akcjonariusze Alumetalu otrzymają pełną dywidendę z zysku netto za 2022 rok, tj. łącznie 13,82 zł na akcję, z czego 3,30 zł na akcję zostało już wypłacone jako dywidenda zaliczkowa 29 grudnia 2022 r., a 10,52 zł na akcję zostanie wypłacone 27 lipca 2023 r., tj. już po planowanym sfinalizowaniu przejęcia Alumetalu przez Hydro. Biorąc to pod uwagę, łączna korzyść ekonomiczna dla dotychczasowych akcjonariuszy Alumetalu wynikająca z podwyższonej ceny wezwania i łącznej dywidendy za 2022 rok jest o 40 proc. wyższa niż cena zaproponowana w pierwszym wezwaniu ogłoszonym przez Hydro w kwietniu 2022 r.
Niniejszy komunikat ma charakter wyłącznie informacyjny i nie może być traktowany jako oferta lub propozycja nabycia akcji, ani też jako rekomendacja dotycząca decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do wezwania do zapisywania się na sprzedaż akcji Alumetal S.A., ogłoszonego 25 maja 2023 roku przez Hydro Aluminium AS ("Wezwanie") za pośrednictwem Banku Pekao S.A. – Biura Maklerskiego Pekao oraz Pekao Investment Banking S.A., jako podmiotów pośredniczących. Dokument Wezwania (wraz z jego późniejszymi zmianami) jest jedynym prawnie wiążącym źródłem informacji na temat warunków Wezwania oraz jest jedynym prawnie wiążącym dokumentem dotyczącym procesu Wezwania. Jednocześnie Wezwanie nie powinno być uznane za rekomendację ani za prognozę ze strony Hydro Aluminium AS, podmiotów należących do jego grupy kapitałowej ani Banku Pekao S.A., Pekao Investment Banking S.A. oraz podmiotów należących do grupy kapitałowej Banku Pekao S.A.
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.