Innowacyjny biznes MediSensonic zmierza ku Giełdzie
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
MediSensonic, innowacyjna spółka z obszaru Med-Tech, konsekwentnie realizuje założony plan rozwoju, tworząc rewolucyjne rozwiązania oparte o autorskie techniki mikrofalowe i fotooptyczne. Firma rozwija autorskie projekty, z czego wiodące to m.in. Glucowave – pierwsze na świecie w pełni bezinwazyjne urządzenie dedykowane monitorowaniu glikemii oraz Microwave Pulp Vitality Tester – bezinwazyjne urządzenie do pomiaru żywotności miazgi zęba. Środki na rozwój projektów pochodzą z emisji akcji serii D, w ramach której spółka pozyskała 3,3 mln zł, po wycenie pre-money ok 45 mln zł. Dalszemu skalowaniu biznesu MediSensonic ma zapewnić wejście na rynek NewConnect, które planowane jest na I połowę 2024 roku.
- Jestem dumny, że wizja rozwoju i obrany model biznesowy MediSensonic cieszą się zainteresowaniem wiodących przedstawicieli rynku kapitałowego. Przy okazji ostatniej emisji akcji serii D, w ramach której pozyskaliśmy 3,3 mln zł, w naszą firmę zaangażowały się profesjonalne podmioty w postaci funduszy Venture Capital oraz Family Office. Wierzę w to, że odpowiednio wyselekcjonowany akcjonariat pomoże nam zbudować atrakcyjną w oczach Inwestorów wartość spółki i osiągnąć stabilną pozycję na światowym rynku MedTech. – mówi Robert Gromada, Prezes Zarządu w MediSensonic.
Misją MediSensonic jest tworzenie pionierskich metod w oparciu o techniki mikrofalowe i fotooptyczne. Zdaniem ekspertów, to przyszłość diagnostyki medycznej dla epidemii chorób cywilizacyjnych. – Stawiamy sobie za cel opracowanie rozwiązań umożliwiających osiąganie szybkich, precyzyjnych oraz przede wszystkim bezinwazyjnych diagnoz medycznych i stomatologicznych. W tym celu regularnie prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami z całego świata, m.in. z USA i krajów azjatyckich, którzy deklarują zainteresowanie naszymi produktami. – komentuje Robert Gromada.
Jednym z wiodących projektów spółki jest Glucowave. Produkt ma szansę stać się pierwszym na świecie w pełni bezinwazyjnym urządzeniem dedykowanym zwalczaniu cukrzycy, redefiniując tym samym standardy opieki nad pacjentami. – Oficjalne statystyki szacują, że potencjalną grupą odbiorców produktu może być nawet ponad 420 mln osób. Przygotowaliśmy już prototypy czujników pomiarowych urządzenia na potrzeby pierwszego badania klinicznego. Testy laboratoryjne również są za nami. Dzięki temu powstały dwie wersje czujników: aktywna i pasywna, a wyniki badań laboratoryjnych szczęśliwie potwierdziły prawidłowe działanie mikrofalowych układów pomiarowych. – mówi Robert Gromada.
Innym projektem jest Microwave Pulp Vitality Tester (MPVT), czyli zaawansowane urządzenie sprawdzające żywotność miazgi zęba jeszcze przed rozpoczęciem procesu leczenia. Niedawno zespół ekspertów ukończył badanie kliniczne prototypu wyrobu w gabinetach stomatologicznych.
MediSensonic opracowuje także automatyczne skanery do diagnozowania jamy ustnej oraz bez mankietowe ciśnieniomierze do ciągłego pomiaru ciśnienia krwi.
Mając na celu dalsze skalowanie biznesu, spółka MediSensonic planuje dołączyć do grona spółek notowanych na rynku NewConnect. Z debiutem celuje w I połowę 2024 roku.
- Proces upublicznienia traktujemy jako istotny krok w kierunku osiągnięcia wyższej kapitalizacji i globalnej obecności. Pozwoli nam to stać się częścią dynamicznie rozwijającej się branży o ogromnym potencjale, a nasza misja stworzenia innowacyjnych rozwiązań zdobędzie jeszcze szerszy zasięg. Ostatnia runda była realizowana przy wycenie pre-money ok 45 mln zł. – mówi Robert Gromada.
Przewiduje się, że wielkość rynku wyrobów medycznych osiągnie poziom blisko 800 mld USD w 2030 roku, wykazując CAGR na poziomie 5,9 proc.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.