Klabater osiągnął niemal 1 mln przychodu i blisko 0,25 mln zysku netto w 2020
BuzzAir
ul. Niekłańska 35/1
03-924 Warszawa
maurycy.nosowski|buzzair.pl| |maurycy.nosowski|buzzair.pl
+48 22 402 96 10
www.corepr.pl
Blisko 1 mln przychodów ze sprzedaży wypracował w I kwartale 2020 roku Klabater S.A., notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo. Zysk netto w tym okresie wyniósł 244 197,44 zł. Spółka utrzymała przychody na tym samym poziomie, co w analogicznym okresie ubiegłego roku, natomiast zysk jest dużo wyższy. Stało się to pomimo braku premier, za to dzięki bardzo dobrej sprzedaży gier z „back katalogu” Spółki.
Strategia budowania portfolio długo sprzedających się gier przynosi korzyści. Dzięki aktywnej polityce promocyjnej i wykorzystaniu narzędzi promocji sprzedaży oferowanych przez platformy konsolowe oraz platformę STEAM, osiągnęliśmy nie tylko wzrost przychodów ze sprzedaży gier z „back katalogu” o blisko 165% rok do roku, ale również wzrost zysku brutto ze sprzedaży o 25% - mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater S.A.
I kwartał 2020 roku obfitował w wiele znaczących wydarzeń dla Spółki. Konsekwentnie realizowany był plan wydawniczy gry Crossroads Inn, w tym wydanie płatnego dodatku Pests & Puppies. W lutym Spółka uczestniczyła w targach PAX w Bostonie, promując nadchodzące produkcje Skyhill: Black Mist i Help Will Come Tomorrow. Dla tego drugiego tytułu w marcu z sukcesem uruchomiona została akcja crowdfundingowa na Kickstarterze, w ramach której zebrano ponad 530 wspierających z całego świata oraz zwiększono listę życzeń i zainteresowanie tytułem do 25 000 osób w momencie premiery. W I kwartale 2020 roku pracowaliśmy nad wieloma projektami i tak m.in. sfinalizowaliśmy zakup praw do gry Heliborne od litewskiej spółki Jet Cat Games i rozpoczęliśmy prace nad Heliborne Enhanced Edition w wersji na PC oraz konsole. Zawarliśmy także umowy ze spółką Punch Punk Games na wydanie gry This is the Zodiac Speaking na PC i konsole we wrześniu br. – wymienia Michał Gembicki, członek zarządu Klabater S.A.
Obecnie na wydawane przez siebie gry Spółka zebrała już łącznie ponad 490 000 „zainteresowań” tzw. wishlist, ciągle też pracuje nad poszerzeniem swojego wydawniczego portfolio. W I kwartale przychody ze sprzedaży gier z „back katalogu” oraz aktywne promocje, takie jak np. Polish Spring Bundle, zorganizowana wspólnie z innymi laureatami nagród Paszportów Polityki, pozwoliły osiągnąć satysfakcjonujące wyniki, a wpływ pandemii koronawirusa nie dotknął negatywnie rynku gier wideo. Pandemia jednak nie minęła, będziemy więc bacznie obserwować rozwój sytuacji rynkowej – zapowiada Michał Gembicki.
Aktualny katalog produkcji Klabatera to dwa tytuły własne – Crossroads Inn oraz Heliborne. Portfolio uzupełnia 7 tytułów od zewnętrznych developerów wydanych przez Spółkę. W planach wydawniczych na najbliższy czas są gry Skyhill: Black Mist oraz This is the Zodiac Speaking. Z kolei w produkcji znajdują się 4 własne projekty: The Moonshiners i Animal Planet Rescue (oparte o pozyskane z Discovery Networks prawa licencyjne) oraz Amazing American Circus i Heliborne Enhanced Edition.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.