Klabater podsumował aktualną strategię – najważniejsze cele to koncentracja na w
Klabater, notowany na NewConnect producent i wydawca gier podsumował aktualną strategię rozwoju. Głównym celem firmy jest rozwój gier strategiczno-symulacyjnych, które łączą narrację i RPG. Długoterminowym celem jest wprowadzenie nowych produkcji do TOP500 gier na Steam. Spółka skupi się na wydawaniu gier własnych i portingu tytułów na konsole od innych deweloperów. Studio chce postawić na współpracę z dużymi wydawcami – co ma zaowocować silniejszą pozycją na rynku. W ostatnim czasie fundusz Pure Alpha Investments zainwestował w Klabater. Studio zdradziło szczegóły o Crossroads Inn 2 – nowej produkcji własnej.
– Nasz najważniejszy cel w aktualnej strategii to koncentracja sił na grach strategiczno-symulacyjnych, które będą łączyły narrację i RPG. Chcemy osiągnąć pozycję lidera w tych kategoriach, co zaowocuje umieszczeniem naszych produkcji wśród TOP500 na Steam – zapowiada Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater. – Informacje o aktualnej strategii zdradzaliśmy w raportach, zapowiedziach i komunikatach. Teraz prezentujemy ustrukturyzowane cele strategii, którą realizujemy od początku 2023 roku. Widzimy, że przyjęte przez nas założenia sprawdzają się, bo pozwalają przyciągnąć nowych inwestorów, jak i rozbudowują naszą pozycję w tytułach na konsole. Mamy za sobą wiele lat doświadczenia w branży gier i chcemy to wykorzystać – dodaje Robert Wesołowski.
Aktualna strategia zakłada rozwój w dwóch kierunkach – produkcji gier własnych i portingu. W 2024 roku Klabater planuje wydać Crossroads Inn 2, które będzie systematycznie rozwijane o nową zawartość. Zysk ze sprzedaży pierwszej części gry wyniósł 3,3 mln zł. W przyszłym roku planowane jest rozpoczęcie prac nad drugą częścią Heliborne 2. Studio planuje wydawanie co najmniej 8 tytułów rocznie – wliczając w to zarówno gry własne, jak i portowane.
– Stawiamy na nasze własne IP. Nie będziemy angażować się w finansowanie, produkcję i promocję gier niebędących naszymi produkcji. Chcemy działać globalnie. Naszymi klientami są gracze komputerowi i konsolowi zainteresowani grami symulacyjnymi, strategicznymi, narracyjnymi i RPG. To nasz najsilniejszy znak rozpoznawczy – spójne portfolio – dodaje Robert Wesołowski. – Posiadamy rosnące portfolio zarówno własnych, jak i portowanych gier, które pozwala na dywersyfikację ryzyka oraz zwiększenie zasięgu naszych produktów. Back-katalog studia wynosi obecnie 31 tytułów – mówi Robert Wesołowski.
Plan wydawniczy Klabatera przewiduje premierę czterech dodatkowych produkcji do końca bieżącego roku: Terraformers, Snowtopia, Ruinarch, Startegic Minds Liberty. Spółka stara się o zdobycie kolejnych gier do portingu.
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.