Klabater: wersja konsolowa Moonshine Inc. wkracza w ostatni etap rozwoju
Klabater notowany na NewConnect producent i wydawca gier poinformował, że wersja konsolowa Moonshine Inc. jest już w ostatniej fazie rozwoju. Produkcja pojawi się w osobnych wersjach na konsolach Xbox One i Xbox Serii X|S oraz PlayStation 4 oraz 5. Premiera planowana jest na II kwartał br. Spółka rozpoczęła także Klabater Publisher Sale – największą wyprzedaż katalogu Nintendo Switch w historii studia, która będzie trwała od 25 maja do 7 czerwca 2023 roku. Wyprzedaż to część strategii spółki, która zakłada skupienie na rozwoju portfolio gier konsolowych. Klabater do końca br. zamierza wydać jeszcze co najmniej 7 potwierdzonych produkcji i rozszerzyć portfolio tytułów.
– Nasza ostatnia produkcja własna, Moonshine Inc. zadebiutowała na PC 1 grudnia 2022 roku. Jeszcze przed premierą zapowiadaliśmy wsparcie dla produkcji, a także wydanie gry na konsolach. W ostatnich miesiącach pracowaliśmy nad intensywnie nad portingiem, przedstawiliśmy plan rozwoju tytułu, a także wprowadziliśmy kilka usprawnień – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater. – Niedługo wydamy grę na konsole, co pozwoli wzmocnić sprzedaż tej produkcji i utrwalić jej markę. Nie można zapominać, że najsilniejszym źródłem naszych przychodów są gry na platformach konsolowych. W I kwartale br. sprzedaż z tego kanału odpowiadała za 81 proc. przychodów – dodaje Robert Wesołowski.
Rozwój produkcji własnych spółki to część zapowiadanego planu rozwoju studia. Dotychczasowe gry własne generują regularne przychody. Jeszcze w 2024 roku Klabater chce wydać Crossroadss Inn 2, a równolegle zespół będzie pracować nad koncepcją Heliborne 2. Spółka rozpoczyna także największą wyprzedaż w historii na platformach Nintendo Switch, która potrwa do 7 czerwca.
– Nasz back-katalog Nintendo Switch składa się na dziś z 18 tytułów. To dobry wynik, który pozwala nam na tworzenie rozbudowanych kampanii sprzedażowych przez autorskie wyprzedaże. Takie działania pozwalają nam dotrzeć do większej ilości graczy, a z drugiej strony zaznaczyć obecność marki. Liczymy, że gracze będą zadowoleni z kaskadowej wyprzedaży gier na Nintendo Switch i rozbudują swoje portfolio o nasze produkcje – dodaje Robert Wesołowski.
W 2023 roku Klabater chce zwiększyć swój zasięg rynkowy poprzez współpracę z innymi wydawcami i dystrybutorami oraz realizację projektów portingowych o dużym potencjale sprzedażowym.
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.