Medinice planuje w 2023 r. zakończyć fazę badań klinicznych w PacePress
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Medinice – notowana na GPW spółka z branży MedTech, posiadająca w pipeline kilkanaście innowacyjnych projektów z zakresu kardiologii i kardiochirurgii – przygotowuje się do wejścia w kluczowe etapy dla kilku z nich. Do końca 2022 r. firma planuje zakończenie badań fazy przewlekłej w projektach MiniMax i Cool Cryo, a w przyszłym roku fazy badań klinicznych w PacePress. Zdywersyfikowane portfolio i wzmożone prace R+D, wymagają od firmy sporych nakładów inwestycyjnych. Pomimo tego Medinice posiada wystarczające środki własne na dalszy rozwój, a wyniki za pierwsze półrocze są na stabilnym poziomie. Od stycznia do czerwca br. Grupa Kapitałowa Medinice odnotowała 129 tys. zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży, co dało wzrost wyniku rr o 80 proc. Na dzień 30 czerwca 2022 saldo gotówki na rachunkach bankowych Grupy wynosiło 24,3 mln zł.
- Końcówka roku zapowiada się bardzo intensywnie z uwagi na zbliżające się badania kliniczne dla jednego z naszych kluczowych projektów ,,PasePress’’. To innowacyjny pneumatyczny opatrunek uciskowy, który tworzymy z myślą o minimalizowaniu ryzyka powikłań i reoperacji. Liczę, że w przyszłym roku uda nam się je zakończyć i uzyskać niezbędną na terenie Europy certyfikację. Intensyfikujemy działania także przy ,,MiniMax’’ oraz ,,Cool Cryo’’, dla których jeszcze w tym roku chcemy zakończyć badania fazy przewlekłej. Rozpoczętych procesów mamy więcej, wkrótce przedstawimy szczegółowy harmonogram prac. Natomiast by założenia opracowywanej roadmapy przebiegały zgodnie z planem, kosztuje nas to sporo pracy. – mówi Sanjeev Choudhary, Prezes Zarządu i znaczący akcjonariusz Medinice S.A. – Widoczne jest to w wynikach finansowych. Zgodnie z przewidywaniami GK Medinice, w pierwszym półroczu br. nie udało nam się uniknąć straty. Liczymy jednak, że dalsza realizacja kamieni milowych pozytywnie wpłynie na nasze przyszłe wyniki finansowe i oczekiwany poziom rentowności – dodaje.
Medinice to polska firma o globalnym zasięgu, będąca platformą dla rozwiązań stosowanych w małoinwazyjnej kardiologii i kardiochirurgii. Firma rozwija własne technologie oraz projekty pozyskane od naukowców z zagranicy. Pipeline spółki to obecnie ok. dwunastu projektów i poza trzema priorytetowymi jest to projekt EP Bioptom, na który spółka dostała dofinansowanie z NCBiR oraz AtriClamp prowadzony wraz z Uniwersytetem w Gdańsku i Utrechcie.
Zespół Medinice tworzą najwyższej rangi specjaliści z obszaru medycyny oraz badań klinicznych. W skład Rady Naukowej od lat wchodzą m.in. prof. Piotr Suwalski oraz prof. Paul Gründeman. którzy aktywnie uczestniczą w procesie tworzenia urządzeń medycznych w Medinice.
Spółka dokonała do tej pory łącznie około 50 zgłoszeń patentowych na całym świecie. W samym 2022 r. firma uzyskała kilka nowych patentów. Ochronę przyznał m.in. Europejski Urząd Patentowy, Izraela, USA oraz Chin.
W czerwcu br. spółka otrzymała Certyfikat ISO 13485. Dokument wydany przez TÜV NORD poświadcza właściwe stosowanie systemu zarządzania opracowywanymi przez spółkę wyrobami medycznymi oraz przybliża proces ich rejestracji.
- Cieszę się, że pomimo bardzo trudnej sytuacji na rynku, wzroście cen surowców, wydłużonych łańcuchach dostaw, czy wprowadzaniu nowych regulacji medycznych, udaje nam się krok po kroku rozwijać nasz biznes i podtrzymywać ambitne plany. Pokładam wielkie nadzieje w naszych projektach i z niecierpliwością czekam na komercjalizację pierwszego z nich. Jesteśmy bliżej, niż dalej. Warto też podkreślić, że jesteśmy jedynym podmiotem na polskim rynku, który pracuje nad tyloma technologiami medycznymi, jednocześnie pozostając w modelu biznesowym opartym na R&D – komentuje Sanjeev Choudhary.
Środki na rozwój projektów spółki pochodzą z ubiegłorocznej emisji akcji, w ramach której Medinice pozyskało ponad 24 mln zł.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.