Komunikaty PR

Medinice planuje w 2023 r. zakończyć fazę badań klinicznych w PacePress

2022-09-21  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Ewa Mościcka
InnerValue

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/

Medinice – notowana na GPW spółka z branży MedTech, posiadająca w pipeline kilkanaście innowacyjnych projektów z zakresu kardiologii i kardiochirurgii – przygotowuje się do wejścia w kluczowe etapy dla kilku z nich. Do końca 2022 r. firma planuje zakończenie badań fazy przewlekłej w projektach MiniMax i Cool Cryo, a w przyszłym roku fazy badań klinicznych w PacePress. Zdywersyfikowane portfolio i wzmożone prace R+D, wymagają od firmy sporych nakładów inwestycyjnych. Pomimo tego Medinice posiada wystarczające środki własne na dalszy rozwój, a wyniki za pierwsze półrocze są na stabilnym poziomie. Od stycznia do czerwca br. Grupa Kapitałowa Medinice odnotowała 129 tys. zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży, co dało wzrost wyniku rr o 80 proc. Na dzień 30 czerwca 2022 saldo gotówki na rachunkach bankowych Grupy wynosiło 24,3 mln zł.

- Końcówka roku zapowiada się bardzo intensywnie z uwagi na zbliżające się badania kliniczne dla jednego z naszych kluczowych projektów ,,PasePress’’. To innowacyjny pneumatyczny opatrunek uciskowy, który tworzymy z myślą o minimalizowaniu ryzyka powikłań i reoperacji. Liczę, że w przyszłym roku uda nam się je zakończyć i uzyskać niezbędną na terenie Europy certyfikację. Intensyfikujemy działania także przy ,,MiniMax’’ oraz ,,Cool Cryo’’, dla których jeszcze w tym roku chcemy zakończyć badania fazy przewlekłej. Rozpoczętych procesów mamy więcej, wkrótce przedstawimy szczegółowy harmonogram prac. Natomiast by założenia opracowywanej roadmapy przebiegały zgodnie z planem, kosztuje nas to sporo pracy.  – mówi Sanjeev Choudhary, Prezes Zarządu i znaczący akcjonariusz Medinice S.A. – Widoczne jest to w wynikach finansowych. Zgodnie z przewidywaniami GK Medinice, w pierwszym półroczu br. nie udało nam się uniknąć straty. Liczymy jednak, że dalsza realizacja kamieni milowych pozytywnie wpłynie na nasze przyszłe wyniki finansowe i oczekiwany poziom rentowności – dodaje.

Medinice to polska firma o globalnym zasięgu, będąca platformą dla rozwiązań stosowanych w małoinwazyjnej kardiologii i kardiochirurgii. Firma rozwija własne technologie oraz projekty pozyskane od naukowców z zagranicy. Pipeline spółki to obecnie ok. dwunastu projektów i poza trzema priorytetowymi jest to projekt EP Bioptom, na który spółka dostała dofinansowanie z NCBiR oraz AtriClamp prowadzony wraz z Uniwersytetem w Gdańsku i Utrechcie.

Zespół Medinice tworzą najwyższej rangi specjaliści z obszaru medycyny oraz badań klinicznych. W skład Rady Naukowej od lat wchodzą m.in. prof. Piotr Suwalski oraz prof. Paul Gründeman. którzy aktywnie uczestniczą w procesie tworzenia urządzeń medycznych w Medinice.

Spółka dokonała do tej pory łącznie około 50 zgłoszeń patentowych na całym świecie. W samym 2022 r. firma  uzyskała kilka nowych patentów. Ochronę przyznał m.in. Europejski Urząd Patentowy, Izraela, USA oraz Chin.

W czerwcu br. spółka otrzymała Certyfikat ISO 13485. Dokument wydany przez TÜV NORD poświadcza właściwe stosowanie systemu zarządzania opracowywanymi przez spółkę wyrobami medycznymi oraz przybliża proces ich rejestracji.

- Cieszę się, że pomimo bardzo trudnej sytuacji na rynku, wzroście cen surowców, wydłużonych łańcuchach dostaw, czy wprowadzaniu nowych regulacji medycznych, udaje nam się krok po kroku rozwijać nasz biznes i podtrzymywać ambitne plany. Pokładam wielkie nadzieje w naszych projektach i z niecierpliwością czekam na komercjalizację pierwszego z nich. Jesteśmy bliżej, niż dalej. Warto też podkreślić, że jesteśmy jedynym podmiotem na polskim rynku, który pracuje nad tyloma technologiami medycznymi, jednocześnie pozostając w modelu biznesowym opartym na R&D – komentuje Sanjeev Choudhary.

Środki na rozwój projektów spółki pochodzą z ubiegłorocznej emisji akcji, w ramach której Medinice pozyskało ponad 24 mln zł.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: InnerValue
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023 Biuro prasowe
2024-07-10 | 12:30

Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023

Stabilność, bardzo dobre wyniki finansowe i otwarte drogi rozwoju – tak o sytuacji Grupy Kapitałowej GPW na progu zmian we władzach Giełdy Papierów Wartościowych
Giełda DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
2024-06-05 | 10:00

DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie

DNA Medical Group - firma medyczna działająca w branży badań genetycznych, planuje debiut na rynku NewConnect. Wcześniej spółka chce pozyskać finansowanie od inwestorów na
Giełda Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
2024-05-29 | 10:30

Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?

Spółki amerykańskie reprezentowane w indeksie S&P 500 notowały wyniki lepsze od oczekiwań; tymczasem w europejskim indeksie Stoxx 600 również jest poprawa, ale niejednorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.