Medinice podsumowuje I kwartał 2023 i szykuje się do pierwszych komercjalizacji
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
W raportowanym okresie spółka wypracowała 60 tys. zł przychodów, co dało stabilny wynik względem analogicznego okresu 2022 r. W ostatnim czasie spółka koncentrowała się na intensyfikacji swoich działań z uwagi na fakt, że jest coraz bliżej komercjalizacji swoich trzech projektów. Pierwszy z nich ma na to szansę jeszcze w tym roku. Z uwagi na perspektywiczność rynku medtech oraz potencjał realizowanych projektów, Zarząd Medinice liczy, że w ciągu najbliższych lat, spółka będzie mogła zacząć regularnie dzielić się dywidendą ze swoimi inwestorami.
Medinice to polska spółka, będąca platformą do rozwoju rozwiązań stosowanych w małoinwazyjnej kardiologii i kardiochirurgii. Spółka rozwija własne technologie oraz projekty pozyskane od naukowców z Europy. Bezpieczeństwo ciągłości swojej działalności upatruje w swoim zdywersyfikowanym portfolio w którym łącznie ma kilkanaście projektów, natomiast aktualnie pracuje nad pięcioma urządzeniami z których każde znajduje się w innej fazie rozwoju. Najbardziej zaawansowany jest PacePress, czyli innowacyjny opatrunek uciskowy stosowany po zabiegach wszczepień urządzeń kardiochirurgicznych z kategorii rozruszników serca. Projekt ma szansę na komercjalizację jeszcze w tym roku. W następnej kolejności spółka przewiduje komercjalizację CoolCryo oraz MiniMax. CoolCryo jest już formalnie po badaniach przedklinicznych i aktualnie jest przygotowywany do badań klinicznych, natomiast Minimax znajduje się w zaawansowanej fazie badań przedklinicznych. Jednocześnie spółka liczy, że jeszcze pod koniec 2023 roku rozpocznie się faza badań przedklinicznych dla AtriClamp oraz EP Bioptom.
- Naszym nadrzędnym celem jest wprowadzenie na rynek wyczekiwanych przez lekarzy rozwiązań medycznych, które będą pozytywnie wpływać na poprawę jakości życia pacjentów na całym świecie. By to osiągnąć, od dłuższego czasu koncentrujemy się nad tym, aby w kluczowych dla nas projektach spełnić wszystkie kryteria certyfikacyjne umożliwiające komercjalizację. Szczegółowy pipeline kluczowych projektów dostępny jest od 20 kwietnia na naszej stronie – mówi Sanjeev Choudhary założyciel i prezes Medinice S.A. - Liczymy na to, że począwszy od sprzedaży pierwszego urządzenia, będziemy w stanie zacząć regularnie wypłacać dywidendę naszym inwestorom. Gdyby nie ich wsparcie i zaufanie nie bylibyśmy w stanie konkurować na światowym rynku. – dodaje
Pozytywną przesłanką powyższych działań jest podpisanie umowy z międzynarodowym doradcą w pierwszym kwartale 2023 roku. Nowojorska spółka Clairfield Partners LLC - należąca do Clairfield International wspiera Medinice w procesie realizowania strategicznych partnerstw oraz sprzedaży rozwijanych projektów.
- Intensyfikację prac oraz ich postępy w drodze do komercjalizacji widać także w zaraportowanych wynikach finansowych. W I kwartale tego roku odnotowaliśmy stratę netto na poziomie 1,3 mln zł w porównaniu do 0,9 mln zł z analogicznego okresu w 2022 r. – mówi Arkadiusz Dorynek, Wiceprezes Medinice SA. – Wyższe koszty operacyjne traktujemy jako inwestycję w projekty, które po doprowadzeniu do komercjalizacji przyniosą znaczny zwrot wszystkim inwestorom. Jednocześnie pragnę podkreślić, że Grupa Kapitałowa Medinice posiada wystarczający kapitał na swój dalszy rozwój w ciągu następnych lat. Na dzień 31 marca 2023 roku saldo gotówki na rachunkach bankowych całej Grupy Kapitałowej wyniosło 18,8 mln zł – dodaje.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.