Medinice podsumowuje I kwartał 2023 i szykuje się do pierwszych komercjalizacji
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
W raportowanym okresie spółka wypracowała 60 tys. zł przychodów, co dało stabilny wynik względem analogicznego okresu 2022 r. W ostatnim czasie spółka koncentrowała się na intensyfikacji swoich działań z uwagi na fakt, że jest coraz bliżej komercjalizacji swoich trzech projektów. Pierwszy z nich ma na to szansę jeszcze w tym roku. Z uwagi na perspektywiczność rynku medtech oraz potencjał realizowanych projektów, Zarząd Medinice liczy, że w ciągu najbliższych lat, spółka będzie mogła zacząć regularnie dzielić się dywidendą ze swoimi inwestorami.
Medinice to polska spółka, będąca platformą do rozwoju rozwiązań stosowanych w małoinwazyjnej kardiologii i kardiochirurgii. Spółka rozwija własne technologie oraz projekty pozyskane od naukowców z Europy. Bezpieczeństwo ciągłości swojej działalności upatruje w swoim zdywersyfikowanym portfolio w którym łącznie ma kilkanaście projektów, natomiast aktualnie pracuje nad pięcioma urządzeniami z których każde znajduje się w innej fazie rozwoju. Najbardziej zaawansowany jest PacePress, czyli innowacyjny opatrunek uciskowy stosowany po zabiegach wszczepień urządzeń kardiochirurgicznych z kategorii rozruszników serca. Projekt ma szansę na komercjalizację jeszcze w tym roku. W następnej kolejności spółka przewiduje komercjalizację CoolCryo oraz MiniMax. CoolCryo jest już formalnie po badaniach przedklinicznych i aktualnie jest przygotowywany do badań klinicznych, natomiast Minimax znajduje się w zaawansowanej fazie badań przedklinicznych. Jednocześnie spółka liczy, że jeszcze pod koniec 2023 roku rozpocznie się faza badań przedklinicznych dla AtriClamp oraz EP Bioptom.
- Naszym nadrzędnym celem jest wprowadzenie na rynek wyczekiwanych przez lekarzy rozwiązań medycznych, które będą pozytywnie wpływać na poprawę jakości życia pacjentów na całym świecie. By to osiągnąć, od dłuższego czasu koncentrujemy się nad tym, aby w kluczowych dla nas projektach spełnić wszystkie kryteria certyfikacyjne umożliwiające komercjalizację. Szczegółowy pipeline kluczowych projektów dostępny jest od 20 kwietnia na naszej stronie – mówi Sanjeev Choudhary założyciel i prezes Medinice S.A. - Liczymy na to, że począwszy od sprzedaży pierwszego urządzenia, będziemy w stanie zacząć regularnie wypłacać dywidendę naszym inwestorom. Gdyby nie ich wsparcie i zaufanie nie bylibyśmy w stanie konkurować na światowym rynku. – dodaje
Pozytywną przesłanką powyższych działań jest podpisanie umowy z międzynarodowym doradcą w pierwszym kwartale 2023 roku. Nowojorska spółka Clairfield Partners LLC - należąca do Clairfield International wspiera Medinice w procesie realizowania strategicznych partnerstw oraz sprzedaży rozwijanych projektów.
- Intensyfikację prac oraz ich postępy w drodze do komercjalizacji widać także w zaraportowanych wynikach finansowych. W I kwartale tego roku odnotowaliśmy stratę netto na poziomie 1,3 mln zł w porównaniu do 0,9 mln zł z analogicznego okresu w 2022 r. – mówi Arkadiusz Dorynek, Wiceprezes Medinice SA. – Wyższe koszty operacyjne traktujemy jako inwestycję w projekty, które po doprowadzeniu do komercjalizacji przyniosą znaczny zwrot wszystkim inwestorom. Jednocześnie pragnę podkreślić, że Grupa Kapitałowa Medinice posiada wystarczający kapitał na swój dalszy rozwój w ciągu następnych lat. Na dzień 31 marca 2023 roku saldo gotówki na rachunkach bankowych całej Grupy Kapitałowej wyniosło 18,8 mln zł – dodaje.
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.