Medinice podsumowuje I kwartał 2023 i szykuje się do pierwszych komercjalizacji
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
W raportowanym okresie spółka wypracowała 60 tys. zł przychodów, co dało stabilny wynik względem analogicznego okresu 2022 r. W ostatnim czasie spółka koncentrowała się na intensyfikacji swoich działań z uwagi na fakt, że jest coraz bliżej komercjalizacji swoich trzech projektów. Pierwszy z nich ma na to szansę jeszcze w tym roku. Z uwagi na perspektywiczność rynku medtech oraz potencjał realizowanych projektów, Zarząd Medinice liczy, że w ciągu najbliższych lat, spółka będzie mogła zacząć regularnie dzielić się dywidendą ze swoimi inwestorami.
Medinice to polska spółka, będąca platformą do rozwoju rozwiązań stosowanych w małoinwazyjnej kardiologii i kardiochirurgii. Spółka rozwija własne technologie oraz projekty pozyskane od naukowców z Europy. Bezpieczeństwo ciągłości swojej działalności upatruje w swoim zdywersyfikowanym portfolio w którym łącznie ma kilkanaście projektów, natomiast aktualnie pracuje nad pięcioma urządzeniami z których każde znajduje się w innej fazie rozwoju. Najbardziej zaawansowany jest PacePress, czyli innowacyjny opatrunek uciskowy stosowany po zabiegach wszczepień urządzeń kardiochirurgicznych z kategorii rozruszników serca. Projekt ma szansę na komercjalizację jeszcze w tym roku. W następnej kolejności spółka przewiduje komercjalizację CoolCryo oraz MiniMax. CoolCryo jest już formalnie po badaniach przedklinicznych i aktualnie jest przygotowywany do badań klinicznych, natomiast Minimax znajduje się w zaawansowanej fazie badań przedklinicznych. Jednocześnie spółka liczy, że jeszcze pod koniec 2023 roku rozpocznie się faza badań przedklinicznych dla AtriClamp oraz EP Bioptom.
- Naszym nadrzędnym celem jest wprowadzenie na rynek wyczekiwanych przez lekarzy rozwiązań medycznych, które będą pozytywnie wpływać na poprawę jakości życia pacjentów na całym świecie. By to osiągnąć, od dłuższego czasu koncentrujemy się nad tym, aby w kluczowych dla nas projektach spełnić wszystkie kryteria certyfikacyjne umożliwiające komercjalizację. Szczegółowy pipeline kluczowych projektów dostępny jest od 20 kwietnia na naszej stronie – mówi Sanjeev Choudhary założyciel i prezes Medinice S.A. - Liczymy na to, że począwszy od sprzedaży pierwszego urządzenia, będziemy w stanie zacząć regularnie wypłacać dywidendę naszym inwestorom. Gdyby nie ich wsparcie i zaufanie nie bylibyśmy w stanie konkurować na światowym rynku. – dodaje
Pozytywną przesłanką powyższych działań jest podpisanie umowy z międzynarodowym doradcą w pierwszym kwartale 2023 roku. Nowojorska spółka Clairfield Partners LLC - należąca do Clairfield International wspiera Medinice w procesie realizowania strategicznych partnerstw oraz sprzedaży rozwijanych projektów.
- Intensyfikację prac oraz ich postępy w drodze do komercjalizacji widać także w zaraportowanych wynikach finansowych. W I kwartale tego roku odnotowaliśmy stratę netto na poziomie 1,3 mln zł w porównaniu do 0,9 mln zł z analogicznego okresu w 2022 r. – mówi Arkadiusz Dorynek, Wiceprezes Medinice SA. – Wyższe koszty operacyjne traktujemy jako inwestycję w projekty, które po doprowadzeniu do komercjalizacji przyniosą znaczny zwrot wszystkim inwestorom. Jednocześnie pragnę podkreślić, że Grupa Kapitałowa Medinice posiada wystarczający kapitał na swój dalszy rozwój w ciągu następnych lat. Na dzień 31 marca 2023 roku saldo gotówki na rachunkach bankowych całej Grupy Kapitałowej wyniosło 18,8 mln zł – dodaje.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.