Komunikaty PR

Medinice zamyka rok wzmożonych działań inwestycyjnych zbliżając się do komercjal

2024-03-29  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt
Ewa Mościcka
InnerValue

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/

Medinice, notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych spółka medtech, opublikowała sprawozdanie za 2023 rok, który odzwierciedla wzmożony okres działań inwestycyjnych. W chwili obecnej firma znajduje się w połowie procesu badań klinicznych w PacePress i przygotowuje się do rozpoczęcia badań klinicznych w CoolCryo. Perspektywy rozwoju w bieżącym roku utrzymują możliwość komercjalizacji co najmniej jednego z wiodących projektów spółki. Procesy certyfikacyjne na rynku europejskim i amerykańskim zostały przyspieszone. Obecnie spółka dysponuje wystarczającymi zasobami finansowymi na rozwój bieżących projektów. Jednocześnie firma uczestniczy w programach dotacyjnych z NCBiR oraz PARP. Uzyskane dotacje mogą dodatkowo wzmocnić sytuację finansową spółki.

- W minionym roku nasza praca była niezwykle intensywna. Z zaangażowaniem realizowaliśmy wyznaczone cele, bazując na ustalonym harmonogramie i budżecie projektów. Obecnie skupiamy się na badaniach klinicznych w PacePress, gdzie zmodyfikowaliśmy protokół badawczy i przyspieszyliśmy rekrutację pacjentów. Rozpoczęliśmy także prace nad szybką ścieżką certyfikacji w Europie, co mamy nadzieję umożliwi wcześniejszą rejestrację produktu jako urządzenia medycznego w krajach podlegających MDR. – mówi Sanjeev Choudhary, Prezes Zarządu w Medinice SA. 

W raportowanym okresie spółka otrzymała również kluczową zgodę od Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych (URPL) na przeprowadzanie badań klinicznych dla CoolCryo.

- Badania kliniczne mają rozpocząć się jeszcze w tym półroczu, a ich celem jest ocena efektywności i bezpieczeństwa produktu w środowisku klinicznym. Zarówno w CoolCryo, jak i w AtriClamp, rozpoczęliśmy już przewód certyfikacji na rynku USA. Dzięki temu powinniśmy być w stanie przyspieszyć proces komercjalizacji tych projektów.– komentuje prof. Piotr Suwalski, szef Rady Naukowej Medinice.

CoolCryo, jak oceniły profesjonalne Domy Maklerskie INC SA i Trigon SA, jest jednym z bardziej perspektywicznych projektów Spółki, który do 2025 roku ma szansę osiągnąć fazę rozwoju pozwalającą na uzyskanie wpływów związanych z zawarciem umów partneringowych. Spółka pokłada nadzieję, że w efekcie zintensyfikowanych działań certyfikacyjnych, może to nastąpić nawet w tym roku.

Grupa Kapitałowa od początku swojego istnienia buduje fundament swojej wartości w oparciu o uzyskanie ochrony patentowej na aktualne i przyszłe projekty. Dlatego też zabezpieczenie i ochrona praw własności intelektualnej, jest niezwykle istotnym elementem działalności spółki i przyczynia się do zapewnienia odpowiedniej pozycji negocjacyjnej przed podpisaniem docelowych umów komercyjnych. W 2023 roku Grupa uzyskała 9 nowych patentów na łącznie 5 różnych projektów oraz złożyła kolejne wnioski o udzielenie ochrony patentowej na rozwijane technologie. Aktualnie Medinice posiada ponad 60 patentów i zgłoszeń patentowych, które rozszerzają zabezpieczenie praw do produktów na kluczowych rynkach zbytu.

- Nasze małoinwazyjne urządzenia kardiologiczne stanowią rewolucyjny krok dla całej branży. Pomimo licznych globalnych wyzwań, związanych między innymi z COVID-19, czy konfliktem w Ukrainie, nasze zobowiązania do ciągłego doskonalenia urządzeń nie osłabły. Stąd też nasze perspektywy na bieżący rok pozostają niezmienne, zakładając komercjalizację przynajmniej jednego z naszych wiodących projektów. Jesteśmy na to w pełni gotowi. – podsumowuje Sanjeev Choudhary.

W połowie 2021 roku, w ramach emisji akcji serii J, Medinice pozyskało prawie 25 mln zł na rozwój kluczowych produktów. Kwota ta w dalszym ciągu zabezpiecza finansowanie rozpoczętych projektów i doprowadzenie ich do fazy komercjalizacyjnej.  

Dalszą płynność finansową firmy wspierać mają także zaangażowani partnerzy biznesowi oraz programy dotacyjne, o które obecnie spółka się ubiega.

Saldo gotówki na koncie Grupy na dn. 31 grudnia 2023 roku wynosiło ponad 10,3 mln zł.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: InnerValue
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.