Medinice zamyka rok wzmożonych działań inwestycyjnych zbliżając się do komercjal
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Medinice, notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych spółka medtech, opublikowała sprawozdanie za 2023 rok, który odzwierciedla wzmożony okres działań inwestycyjnych. W chwili obecnej firma znajduje się w połowie procesu badań klinicznych w PacePress i przygotowuje się do rozpoczęcia badań klinicznych w CoolCryo. Perspektywy rozwoju w bieżącym roku utrzymują możliwość komercjalizacji co najmniej jednego z wiodących projektów spółki. Procesy certyfikacyjne na rynku europejskim i amerykańskim zostały przyspieszone. Obecnie spółka dysponuje wystarczającymi zasobami finansowymi na rozwój bieżących projektów. Jednocześnie firma uczestniczy w programach dotacyjnych z NCBiR oraz PARP. Uzyskane dotacje mogą dodatkowo wzmocnić sytuację finansową spółki.
- W minionym roku nasza praca była niezwykle intensywna. Z zaangażowaniem realizowaliśmy wyznaczone cele, bazując na ustalonym harmonogramie i budżecie projektów. Obecnie skupiamy się na badaniach klinicznych w PacePress, gdzie zmodyfikowaliśmy protokół badawczy i przyspieszyliśmy rekrutację pacjentów. Rozpoczęliśmy także prace nad szybką ścieżką certyfikacji w Europie, co mamy nadzieję umożliwi wcześniejszą rejestrację produktu jako urządzenia medycznego w krajach podlegających MDR. – mówi Sanjeev Choudhary, Prezes Zarządu w Medinice SA.
W raportowanym okresie spółka otrzymała również kluczową zgodę od Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych (URPL) na przeprowadzanie badań klinicznych dla CoolCryo.
- Badania kliniczne mają rozpocząć się jeszcze w tym półroczu, a ich celem jest ocena efektywności i bezpieczeństwa produktu w środowisku klinicznym. Zarówno w CoolCryo, jak i w AtriClamp, rozpoczęliśmy już przewód certyfikacji na rynku USA. Dzięki temu powinniśmy być w stanie przyspieszyć proces komercjalizacji tych projektów.– komentuje prof. Piotr Suwalski, szef Rady Naukowej Medinice.
CoolCryo, jak oceniły profesjonalne Domy Maklerskie INC SA i Trigon SA, jest jednym z bardziej perspektywicznych projektów Spółki, który do 2025 roku ma szansę osiągnąć fazę rozwoju pozwalającą na uzyskanie wpływów związanych z zawarciem umów partneringowych. Spółka pokłada nadzieję, że w efekcie zintensyfikowanych działań certyfikacyjnych, może to nastąpić nawet w tym roku.
Grupa Kapitałowa od początku swojego istnienia buduje fundament swojej wartości w oparciu o uzyskanie ochrony patentowej na aktualne i przyszłe projekty. Dlatego też zabezpieczenie i ochrona praw własności intelektualnej, jest niezwykle istotnym elementem działalności spółki i przyczynia się do zapewnienia odpowiedniej pozycji negocjacyjnej przed podpisaniem docelowych umów komercyjnych. W 2023 roku Grupa uzyskała 9 nowych patentów na łącznie 5 różnych projektów oraz złożyła kolejne wnioski o udzielenie ochrony patentowej na rozwijane technologie. Aktualnie Medinice posiada ponad 60 patentów i zgłoszeń patentowych, które rozszerzają zabezpieczenie praw do produktów na kluczowych rynkach zbytu.
- Nasze małoinwazyjne urządzenia kardiologiczne stanowią rewolucyjny krok dla całej branży. Pomimo licznych globalnych wyzwań, związanych między innymi z COVID-19, czy konfliktem w Ukrainie, nasze zobowiązania do ciągłego doskonalenia urządzeń nie osłabły. Stąd też nasze perspektywy na bieżący rok pozostają niezmienne, zakładając komercjalizację przynajmniej jednego z naszych wiodących projektów. Jesteśmy na to w pełni gotowi. – podsumowuje Sanjeev Choudhary.
W połowie 2021 roku, w ramach emisji akcji serii J, Medinice pozyskało prawie 25 mln zł na rozwój kluczowych produktów. Kwota ta w dalszym ciągu zabezpiecza finansowanie rozpoczętych projektów i doprowadzenie ich do fazy komercjalizacyjnej.
Dalszą płynność finansową firmy wspierać mają także zaangażowani partnerzy biznesowi oraz programy dotacyjne, o które obecnie spółka się ubiega.
Saldo gotówki na koncie Grupy na dn. 31 grudnia 2023 roku wynosiło ponad 10,3 mln zł.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.