Medinice zamyka rok wzmożonych działań inwestycyjnych zbliżając się do komercjal
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Medinice, notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych spółka medtech, opublikowała sprawozdanie za 2023 rok, który odzwierciedla wzmożony okres działań inwestycyjnych. W chwili obecnej firma znajduje się w połowie procesu badań klinicznych w PacePress i przygotowuje się do rozpoczęcia badań klinicznych w CoolCryo. Perspektywy rozwoju w bieżącym roku utrzymują możliwość komercjalizacji co najmniej jednego z wiodących projektów spółki. Procesy certyfikacyjne na rynku europejskim i amerykańskim zostały przyspieszone. Obecnie spółka dysponuje wystarczającymi zasobami finansowymi na rozwój bieżących projektów. Jednocześnie firma uczestniczy w programach dotacyjnych z NCBiR oraz PARP. Uzyskane dotacje mogą dodatkowo wzmocnić sytuację finansową spółki.
- W minionym roku nasza praca była niezwykle intensywna. Z zaangażowaniem realizowaliśmy wyznaczone cele, bazując na ustalonym harmonogramie i budżecie projektów. Obecnie skupiamy się na badaniach klinicznych w PacePress, gdzie zmodyfikowaliśmy protokół badawczy i przyspieszyliśmy rekrutację pacjentów. Rozpoczęliśmy także prace nad szybką ścieżką certyfikacji w Europie, co mamy nadzieję umożliwi wcześniejszą rejestrację produktu jako urządzenia medycznego w krajach podlegających MDR. – mówi Sanjeev Choudhary, Prezes Zarządu w Medinice SA.
W raportowanym okresie spółka otrzymała również kluczową zgodę od Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych (URPL) na przeprowadzanie badań klinicznych dla CoolCryo.
- Badania kliniczne mają rozpocząć się jeszcze w tym półroczu, a ich celem jest ocena efektywności i bezpieczeństwa produktu w środowisku klinicznym. Zarówno w CoolCryo, jak i w AtriClamp, rozpoczęliśmy już przewód certyfikacji na rynku USA. Dzięki temu powinniśmy być w stanie przyspieszyć proces komercjalizacji tych projektów.– komentuje prof. Piotr Suwalski, szef Rady Naukowej Medinice.
CoolCryo, jak oceniły profesjonalne Domy Maklerskie INC SA i Trigon SA, jest jednym z bardziej perspektywicznych projektów Spółki, który do 2025 roku ma szansę osiągnąć fazę rozwoju pozwalającą na uzyskanie wpływów związanych z zawarciem umów partneringowych. Spółka pokłada nadzieję, że w efekcie zintensyfikowanych działań certyfikacyjnych, może to nastąpić nawet w tym roku.
Grupa Kapitałowa od początku swojego istnienia buduje fundament swojej wartości w oparciu o uzyskanie ochrony patentowej na aktualne i przyszłe projekty. Dlatego też zabezpieczenie i ochrona praw własności intelektualnej, jest niezwykle istotnym elementem działalności spółki i przyczynia się do zapewnienia odpowiedniej pozycji negocjacyjnej przed podpisaniem docelowych umów komercyjnych. W 2023 roku Grupa uzyskała 9 nowych patentów na łącznie 5 różnych projektów oraz złożyła kolejne wnioski o udzielenie ochrony patentowej na rozwijane technologie. Aktualnie Medinice posiada ponad 60 patentów i zgłoszeń patentowych, które rozszerzają zabezpieczenie praw do produktów na kluczowych rynkach zbytu.
- Nasze małoinwazyjne urządzenia kardiologiczne stanowią rewolucyjny krok dla całej branży. Pomimo licznych globalnych wyzwań, związanych między innymi z COVID-19, czy konfliktem w Ukrainie, nasze zobowiązania do ciągłego doskonalenia urządzeń nie osłabły. Stąd też nasze perspektywy na bieżący rok pozostają niezmienne, zakładając komercjalizację przynajmniej jednego z naszych wiodących projektów. Jesteśmy na to w pełni gotowi. – podsumowuje Sanjeev Choudhary.
W połowie 2021 roku, w ramach emisji akcji serii J, Medinice pozyskało prawie 25 mln zł na rozwój kluczowych produktów. Kwota ta w dalszym ciągu zabezpiecza finansowanie rozpoczętych projektów i doprowadzenie ich do fazy komercjalizacyjnej.
Dalszą płynność finansową firmy wspierać mają także zaangażowani partnerzy biznesowi oraz programy dotacyjne, o które obecnie spółka się ubiega.
Saldo gotówki na koncie Grupy na dn. 31 grudnia 2023 roku wynosiło ponad 10,3 mln zł.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.