MediSensonic nabiera tempa w R&D i drodze na NewConnect
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
MediSensonic, polska firma medtech specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach opartych na autorskich technikach mikrofalowych i fotooptycznych, zakończyła II fazę badań klinicznych w jednym ze swoich wiodących projektów – Touchwave, bezmankietowym monitorze ciśnienia krwi. Wyniki potwierdzają założenia dotyczące działania urządzenia oraz użytych algorytmów. Równolegle Spółka finalizuje badania kliniczne w projekcie Glucowave – rewolucyjnym na skalę światową urządzeniu do bezinwazyjnego pomiaru poziomu glukozy we krwi, które ma potencjał zmienić diagnostykę około 500 milionów osób na świecie cierpiących na cukrzycę. Obecnie trwają badania na ostatnich pacjentach. W kierunku dalszego rozwoju biznesu, MediSensonic podtrzymuje zamiar dołączenia do grona spółek publicznych. Z debiutem na rynku NewConnect celuje w bieżący rok.
- Jesteśmy niezwykle zadowoleni z wyników badań klinicznych dotyczących Touchwave. Ocena parametrów potwierdza skuteczność produktu i użytych algorytmów, zarówno podczas aktywności dziennej, jak i w spoczynku nocnym. Nasze rozwiązanie, po certyfikacji, rejestracji i dopuszczeniu do obrotu, będzie stanowić zupełnie nową kategorię urządzeń w porównaniu do powszechnie dostępnych ciśnieniomierzy mankietowych. Standardowe urządzenia służą użytkownikom i personelowi medycznemu do sporadycznego pomiaru, podczas gdy nasz nowatorski system mierzy ciśnienie bez używania mankietu pompowanego w sposób ciągły i nieinwazyjny – mówi Zenon Szczepaniak, Dyrektor ds. Badań i Rozwoju w MediSensonic.
II faza badań klinicznych Touchwave została przeprowadzona w Klinice Kardiologii i Chorób Wewnętrznych Wojskowego Instytutu Medycznego (pod opieką eksperta, jakim był profesor w dziedzinie kardiologii). Co więcej, prototyp urządzenia był już testowany w trudnych warunkach na imponującej głębokości 30 metrów pod wodą, przy współudziale nurków.
Innym wiodącym projektem firmy jest Glucowave. Produkt będzie pierwszym na świecie bezinwazyjnym urządzeniem do pomiaru poziomu glukozy we krwi, mającym na celu powszechne zrewolucjonizowanie opieki nad pacjentami cierpiącymi na cukrzycę.
- Prace nad Glucowave idą zgodnie z planem. Z ostatnich badań klinicznych otrzymaliśmy wiele obiecujących danych, co napawa naszych inżynierów optymizmem. Po zakończeniu ostatnich sesji pomiarowych na pacjentach przewidziana jest dokładna analiza wyników pod przewodnictwem głównego badacza. Z punktu widzenia biznesowego, oficjalne statystyki szacują, że do 2030 roku potencjalną grupą odbiorców naszego produktu może być nawet 500 milionów osób cierpiących na cukrzycę, co daje nam ogromną szansę rynkową w skali całego świata – komentuje Zenon Szczepaniak.
Równolegle MediSensonic kontynuuje prace nad zaawansowanymi urządzeniami stomatologicznymi, takimi jak Microwave Pulp Vitality Tester (MPVT) oraz, w ramach spółki zależnej Deventiv, automatycznym skanerem do diagnozowania jamy ustnej (DAOS).
Nowi eksperci w MediSensonic, Piotr Kozieł, który niedawno objął stanowisko Pełnomocnika Zarządu ds. Jakości, oraz nowy członek Rady Doradczej – Riccardo Falduto, jako uznany autorytet w dziedzinie rozwoju biznesu, mają wesprzeć proces komercjalizacji produktów Spółki na nowych rynkach zbytu.
- Jesteśmy bardzo podekscytowani podjęciem nowych współprac. Jednym z największych sukcesów Riccardo było przeprowadzenie ekspansji amerykańskiego startupu w Europie w latach 2014-2019. W 2019 roku firma ta została sprzedana za 70 milionów USD jednej z czołowych międzynarodowych korporacji w dziedzinie opieki zdrowotnej. Naszym celem jest pełne wykorzystanie doświadczenia naszego kolegi i przeniesienie go na płaszczyznę praktyczną. – powiedział Robert Gromada, prezes zarządu w MediSensonic.
MediSensonic podjął już pierwsze kroki w kierunku rozwoju na rynkach zagranicznych, zawierając w ostatnim czasie strategiczne umowy z partnerami z Wielkiej Brytanii i USA.
Wizja Spółki obejmuje także dołączenie do grona spółek notowanych na rynku NewConnect, co jest kolejnym krokiem w kierunku globalnego rozwoju firmy. Prace nad Dokumentem Informacyjnym są na zaawansowanym etapie, a proces ten wspiera profesjonalny Dom Maklerski.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.