Komunikaty PR

MediSensonic nabiera tempa w R&D i drodze na NewConnect

2024-02-29  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewa Mościcka
InnerValue

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/

MediSensonic, polska firma medtech specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach opartych na autorskich technikach mikrofalowych i fotooptycznych, zakończyła II fazę badań klinicznych w jednym ze swoich wiodących projektów – Touchwave, bezmankietowym monitorze ciśnienia krwi. Wyniki potwierdzają założenia dotyczące działania urządzenia oraz użytych algorytmów. Równolegle Spółka finalizuje badania kliniczne w projekcie Glucowave – rewolucyjnym na skalę światową urządzeniu do bezinwazyjnego pomiaru poziomu glukozy we krwi, które ma potencjał zmienić diagnostykę około 500 milionów osób na świecie cierpiących na cukrzycę. Obecnie trwają badania na ostatnich pacjentach. W kierunku dalszego rozwoju biznesu, MediSensonic podtrzymuje zamiar dołączenia do grona spółek publicznych. Z debiutem na rynku NewConnect celuje w bieżący rok.

- Jesteśmy niezwykle zadowoleni z wyników badań klinicznych dotyczących Touchwave. Ocena parametrów potwierdza skuteczność produktu i użytych algorytmów, zarówno podczas aktywności dziennej, jak i w spoczynku nocnym. Nasze rozwiązanie, po certyfikacji, rejestracji i dopuszczeniu do obrotu, będzie stanowić zupełnie nową kategorię urządzeń w porównaniu do powszechnie dostępnych ciśnieniomierzy mankietowych. Standardowe urządzenia służą użytkownikom i personelowi medycznemu do sporadycznego pomiaru, podczas gdy nasz nowatorski system mierzy ciśnienie bez używania mankietu pompowanego w sposób ciągły i nieinwazyjny – mówi Zenon Szczepaniak, Dyrektor ds. Badań i Rozwoju w MediSensonic.

II faza badań klinicznych Touchwave została przeprowadzona w Klinice Kardiologii i Chorób Wewnętrznych Wojskowego Instytutu Medycznego (pod opieką eksperta, jakim był profesor w dziedzinie kardiologii). Co więcej, prototyp urządzenia był już testowany w trudnych warunkach na imponującej głębokości 30 metrów pod wodą, przy współudziale nurków.

Innym wiodącym projektem firmy jest Glucowave. Produkt będzie pierwszym na świecie bezinwazyjnym urządzeniem do pomiaru poziomu glukozy we krwi, mającym na celu powszechne zrewolucjonizowanie opieki nad pacjentami cierpiącymi na cukrzycę.

- Prace nad Glucowave idą zgodnie z planem. Z ostatnich badań klinicznych otrzymaliśmy wiele obiecujących danych, co napawa naszych inżynierów optymizmem. Po zakończeniu ostatnich sesji pomiarowych na pacjentach przewidziana jest dokładna analiza wyników pod przewodnictwem głównego badacza. Z punktu widzenia biznesowego, oficjalne statystyki szacują, że do 2030 roku potencjalną grupą odbiorców naszego produktu może być nawet 500 milionów osób cierpiących na cukrzycę, co daje nam ogromną szansę rynkową w skali całego świata komentuje Zenon Szczepaniak.

Równolegle MediSensonic kontynuuje prace nad zaawansowanymi urządzeniami stomatologicznymi, takimi jak Microwave Pulp Vitality Tester (MPVT) oraz, w ramach spółki zależnej Deventiv,  automatycznym skanerem do diagnozowania jamy ustnej (DAOS).

Nowi eksperci w MediSensonic, Piotr Kozieł, który niedawno objął stanowisko Pełnomocnika Zarządu ds. Jakości, oraz nowy członek Rady Doradczej – Riccardo Falduto, jako uznany autorytet w dziedzinie rozwoju biznesu, mają wesprzeć proces komercjalizacji produktów Spółki na nowych rynkach zbytu.

- Jesteśmy bardzo podekscytowani podjęciem nowych współprac. Jednym z największych sukcesów Riccardo było przeprowadzenie ekspansji amerykańskiego startupu w Europie w latach 2014-2019. W 2019 roku firma ta została sprzedana za 70 milionów USD jednej z czołowych międzynarodowych korporacji w dziedzinie opieki zdrowotnej. Naszym celem jest pełne wykorzystanie doświadczenia naszego kolegi i przeniesienie go na płaszczyznę praktyczną. – powiedział Robert Gromada, prezes zarządu w MediSensonic.

MediSensonic podjął już pierwsze kroki w kierunku rozwoju na rynkach zagranicznych, zawierając w ostatnim czasie strategiczne umowy z partnerami z Wielkiej Brytanii i USA.

Wizja Spółki obejmuje także dołączenie do grona spółek notowanych na rynku NewConnect, co jest kolejnym krokiem w kierunku globalnego rozwoju firmy. Prace nad Dokumentem Informacyjnym są na zaawansowanym etapie, a proces ten wspiera profesjonalny Dom Maklerski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.