Największy akcjonariusz Alumetalu odpowiedział na wezwanie ogłoszone przez Hydro
W dniu 29 maja 2023 r. największy akcjonariusz Alumetal SA kontrolowana przez P. Grzegorza Stulgisa spółka IPO30 UNIPESSOAL LDA odpowiedziała na wezwanie na akcje Alumetal ogłoszone w dniu 25 maja 2023 r. przez Hydro Aluminium AS i złożyła zapis na sprzedaż wszystkich posiadanych akcji (5.108.221) reprezentujących 32,78 % kapitału zakładowego.
Jak twierdzi Grzegorz Stulgis, złożenie zapisu w ramach wezwania jest konsekwencją zawartego w dniu 27 kwietnia 2023 r. porozumienia oraz wynikiem prawie dwuletniego procesu.
„Jestem przekonany, że w obecnej sytuacji norweska grupa Norsk Hydro będzie najlepszym inwestorem dla Alumetalu. Pozyskanie silnego inwestora branżowego zapewni możliwość dalszego rozwoju Alumetalu oraz umożliwi jeszcze lepsze wykorzystanie potencjału spółki. Jednocześnie zastosowana procedura wezwania daje możliwość sprzedaży akcji wszystkim akcjonariuszom spółki na jednakowych warunkach.”
Dzięki uzyskaniu na początku maja 2023 r. przez grupę Norsk Hydro bezwarunkowej zgody Komisji Europejskiej na przejęcia Alumetalu, spełniony został kluczowy warunek regulacyjny potrzebny do sfinalizowania tej transakcji, co umożliwiło ponowne ogłoszenie wezwania.
Termin przyjmowania zapisów w wezwaniu upływa 30 czerwca 2023 r.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.