Nowa premiera Klabatera - Strategic Mind: Fight for Dominance
Klabater, producent i wydawca gier wideo notowany na NewConnect, rozszerza portfolio wydawnicze o kolejne tytuły. Tym razem spółka wydała najnowszą odsłonę z serii gier Strategic Mind. Gra Strategic Mind: Fight for Dominance zadebiutowała na platformach Xbox One i Xbox Series X|S. Spółka jest również w trakcie prac nad następną grą z serii – Strategic Mind: Spirit of Liberty, która zostanie wydana na konsolach Xbox i PlayStation. Jest to już piąta odsłona popularnej serii gier strategicznych Strategic Mind, które są oparte na historycznych wydarzeniach z czasów II wojny światowej.
– "Posiadamy solidne kompetencje w przenoszeniu gier na konsole. Nasz zespół odpowiedzialny za portowanie zdobył zaufanie wielu producentów, co zaowocowało kolejnymi umowami i premierami. Cieszymy się, że gracze na konsolach niebawem będą mogli cieszyć się następnymi tytułami z serii Strategic Mind. Doceniamy ich zaangażowanie, co skłoniło nas do stworzenia specjalnej, czasowej promocji dla fanów serii." - mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater. – Chcemy być deweloperem tworzącym gry symulacyjne, które łączą elementy strategii, narracji i RPG, znanym ze swoich unikalnych produktów. A z drugiej strony odpowiadać za porting gier, które wpisują się w to założenie. W ostatnim czasie stworzyliśmy naprawdę spójną strategię rozwoju – dodaje Robert Wesołowski.
Strategic Mind: Fight for Dominance to tytuł, który zawiera wiele historycznych operacji i wydarzeń, ale także wiele momentów z historii alternatywnej. Gra została stworzona z wielką starannością i dbałością o szczegóły historyczne przez zespół, który pasjonuje się historią II wojny światowej. Oparta na fabule rozgrywka zawiera wiele historycznych postaci. Seria Strategic Mind to bazująca na wydarzeniach historycznych turowa seria gier strategicznych, osadzonych w realiach II wojny światowej.
Do tej pory Klabater wydał cztery gry z serii Strategic Mind, które zostały stworzone przez ukraińskiego developera Starni Games: Strategic Mind: Blitzkrieg, Strategic Mind: The Pacific, Strategic Mind: Fight for Freedom, oraz Strategic Mind: Spectre of Communism. Niebawem planowana jest premiera Strategic Mind: Spirit of Liberty.
W minionym roku portfolio gier wydawniczych Klabatera zostało powiększone o kolejne 7 nowych tytułów, osiągając na dziś rozmiar 33 gier, za jakich wprowadzenie na rynek odpowiada spółka. Za ponad połowę przychodów netto Klabatera odpowiadała sprzedaż tytułów z back katalogu spółki. Przychody zrealizowane na premierach gier w 2022 były wyższe r/r o 18 proc.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.