Ostatni tydzień kampanii crowdinvestingowej Vela Poland
Inwestorzy mają już tylko tydzień, aby wesprzeć rozwój Vela Poland. W ramach trwającej emisji crowdinvestingowej spółka planuje pozyskać prawie 900 tys. zł na dalszą ekspansję i zwiększanie udziału w rynku nieruchomości wakacyjnych przez rozwój zespołu, oprogramowania i działania marketingowe. Ponadto Vela Poland planuje również pierwsze inwestycje w budowę i oferowanie nieruchomości w Hiszpanii. Właściciel grupy serwisów nieruchomości Tripinvest aktualnie funkcjonuje na 6 rynkach, a docelowo planuje zaistnieć w 20 krajach. W przyszłym roku Vela Poland zakłada debiut na NewConnect.
- Ostatnie lata naszej działalności są dowodem, że przy wsparciu inwestorów bardzo dobrze umiemy wykorzystać koniunkturę na rynku nieruchomości. Z lokalnej spółki staliśmy się firmą z międzynarodowymi oddziałami i spółkami partnerskimi. Aktualnie oferujemy nasze usługi na 6 rynkach, które mają największy udział w kupnie nieruchomości w Hiszpanii, a docelowo planujemy zaistnieć w 20 krajach. Naszą ogromną przewagą jest dedykowana platforma Tripinvest, którą bardzo płynie adaptujemy na kolejne rynki zagraniczne. W maju postawiliśmy kolejny ważny krok w rozwoju spółki i dokonaliśmy rejestracji spółki zależnej w Wielkiej Brytanii, gdzie kierujemy swoją ofertę nieruchomości wakacyjnych do lokalnej społeczności. – opisuje Michał Ćwierzyk, prezes zarządu Vela Poland.
Vela Poland jest właścicielem biura nieruchomości i grupy serwisów Tripinvest z ofertami nieruchomości w zagranicznych kurortach. Wartość transakcji sprzedaży nieruchomości w 2022 roku, w których pośredniczyła Vela Poland wyniosła kilkadziesiąt mln zł. W 2022 roku spółka zrealizowała większość zakładanych celów emisyjnych, przebiła szacowane wyniki finansowe i osiągnęła prawie 2 mln zł przychodów. Aktualnie, w ramach prowadzonej kampanii, Vela Poland chce pozyskać od inwestorów prawie 900 tys. zł, oferując blisko 6% proc. akcji w ramach emisji serii F. Kapitał przeznaczy na rozwój zespołu, oprogramowania i marketing.
– Staliśmy się spółką, która w niecałe trzy lata działalności, przy znacznych nakładach na ekspansję zagraniczną, stała się rentowna. Na tym jednak nie koniec. Mamy w planach dalszy rozwój, nie tylko w zakresie pośrednictwa sprzedaży apartamentów, ale również oferowania własnych nieruchomości „pod palmą”. Prowadzimy w tym celu pierwsze działania, które niedługo będziemy komunikować – dodaje prezes Vela Poland.
Według danych Vela Poland w ostatnich trzech latach rośnie średnia kwota rezerwacji nieruchomości w Hiszpanii dokonywanych przez inwestorów z Polski. Jeszcze w 2022 roku średnia kwota wynosiła 208 tys. euro, a wstępne dane z 2023 roku pokazują już 230 tys. euro. Na wzrost tej kwoty ma coraz silniejsze możliwości kapitałowe polskich inwestorów, a także stabilnie rosnące ceny nieruchomości w Hiszpanii.
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.