Ostatni tydzień kampanii crowdinvestingowej Vela Poland
Inwestorzy mają już tylko tydzień, aby wesprzeć rozwój Vela Poland. W ramach trwającej emisji crowdinvestingowej spółka planuje pozyskać prawie 900 tys. zł na dalszą ekspansję i zwiększanie udziału w rynku nieruchomości wakacyjnych przez rozwój zespołu, oprogramowania i działania marketingowe. Ponadto Vela Poland planuje również pierwsze inwestycje w budowę i oferowanie nieruchomości w Hiszpanii. Właściciel grupy serwisów nieruchomości Tripinvest aktualnie funkcjonuje na 6 rynkach, a docelowo planuje zaistnieć w 20 krajach. W przyszłym roku Vela Poland zakłada debiut na NewConnect.
- Ostatnie lata naszej działalności są dowodem, że przy wsparciu inwestorów bardzo dobrze umiemy wykorzystać koniunkturę na rynku nieruchomości. Z lokalnej spółki staliśmy się firmą z międzynarodowymi oddziałami i spółkami partnerskimi. Aktualnie oferujemy nasze usługi na 6 rynkach, które mają największy udział w kupnie nieruchomości w Hiszpanii, a docelowo planujemy zaistnieć w 20 krajach. Naszą ogromną przewagą jest dedykowana platforma Tripinvest, którą bardzo płynie adaptujemy na kolejne rynki zagraniczne. W maju postawiliśmy kolejny ważny krok w rozwoju spółki i dokonaliśmy rejestracji spółki zależnej w Wielkiej Brytanii, gdzie kierujemy swoją ofertę nieruchomości wakacyjnych do lokalnej społeczności. – opisuje Michał Ćwierzyk, prezes zarządu Vela Poland.
Vela Poland jest właścicielem biura nieruchomości i grupy serwisów Tripinvest z ofertami nieruchomości w zagranicznych kurortach. Wartość transakcji sprzedaży nieruchomości w 2022 roku, w których pośredniczyła Vela Poland wyniosła kilkadziesiąt mln zł. W 2022 roku spółka zrealizowała większość zakładanych celów emisyjnych, przebiła szacowane wyniki finansowe i osiągnęła prawie 2 mln zł przychodów. Aktualnie, w ramach prowadzonej kampanii, Vela Poland chce pozyskać od inwestorów prawie 900 tys. zł, oferując blisko 6% proc. akcji w ramach emisji serii F. Kapitał przeznaczy na rozwój zespołu, oprogramowania i marketing.
– Staliśmy się spółką, która w niecałe trzy lata działalności, przy znacznych nakładach na ekspansję zagraniczną, stała się rentowna. Na tym jednak nie koniec. Mamy w planach dalszy rozwój, nie tylko w zakresie pośrednictwa sprzedaży apartamentów, ale również oferowania własnych nieruchomości „pod palmą”. Prowadzimy w tym celu pierwsze działania, które niedługo będziemy komunikować – dodaje prezes Vela Poland.
Według danych Vela Poland w ostatnich trzech latach rośnie średnia kwota rezerwacji nieruchomości w Hiszpanii dokonywanych przez inwestorów z Polski. Jeszcze w 2022 roku średnia kwota wynosiła 208 tys. euro, a wstępne dane z 2023 roku pokazują już 230 tys. euro. Na wzrost tej kwoty ma coraz silniejsze możliwości kapitałowe polskich inwestorów, a także stabilnie rosnące ceny nieruchomości w Hiszpanii.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.