Komunikaty PR

PhiLabs - spółka z branży medtech zbiera fundusze poprzez crowdfunding

2023-07-04  |  16:00
Do pobrania PhiLabs ( 0.29 MB )

W ostatnich latach rynek medyczno-technologiczny (tzw. MedTech) dynamicznie się rozwija, dzięki czemu powstają innowacyjne rozwiązania i usługi, a technologie takie jak sztuczna inteligencja (AI) mogą być wykorzystywane zarówno do diagnostyki, jak i leczenia pacjentów.  Według Statista, obecna wartość rynku MedTech na świecie wynosi około 19,65 mld USD, a oczekuje się, że do 2027 r. osiągnie wartość 22,84 mld USD, rosnąc w CAGR na poziomie 3,83% (źródło). W ciągu sześciu lat działalności, należące do start-upu PhiLabs S.A. placówki rehabilitacyjne Active Place obsłużyły niemal 2000 pacjentów. Spółka zwiększa swoje przychody o 66% r/r, a same placówki Active Place notują zwiększenie przychodów o 42,5% r/r.

 

Zapisy na akcje PhiLabs S.A. ruszyły 28 czerwca 2023 r.

„Grupa PhiLabs S.A. prowadzi dwa rodzaje działalności. Pierwsza z nich to usługi medyczne, które generują przewidywalny dla spółki Active Place przychód. Druga oparta o produkcję nowoczesnej technologii, typowo start-upowa, charakteryzuje się wysokimi mnożnikami - ta działalność realizowana jest przez PhiLabs S.A. Taka dywersyfikacja zwiększa bezpieczeństwo grupy, a tworzone projekty start-upowe są testowane w placówkach medycznych należących do grupy PhiLabs. Nasze produkty są skalowalne, w planach mamy ekspansję na rynki zagraniczne” – mówi Dorota Matczak, CEO PhiLabs.

 

PhiLabs S.A. oferuje kompleksową opiekę dla całej rodziny dzięki świadczonym usługom fizjoterapeutycznym, psychoterapeutycznym oraz lekarskim. Prowadzi specjalistyczną diagnostykę wad postawy i skolioz u dzieci w oparciu o nowoczesny sprzęt oraz terapię przy pomocy własnego produktu – urządzenia PHIBOX wykorzystującego algorytmy sztucznej inteligencji i gry komputerowe. Moduł AI nie tylko wskazuje odpowiednie ćwiczenia, ale także monitoruje ruchy dziecka poprzez sieć neuronową i na tej podstawie dobiera właściwe wskazówki do dalszej rehabilitacji.

 

„Wyróżnikiem naszych rozwiązań jest uczenie sieci neuronowych nie tylko samego wykrycia ruchu dziecka, ale także jego prawidłowości. Jest to przełomowe, ponieważ wyuczone nieprawidłowe nawyki mogą wymagać w późniejszym życiu długiej terapii i negatywnie wpływać na zdrowie dziecka. Dzięki naszym placówkom rehabilitacyjnym Active Place oraz dzięki współpracy z zespołami badawczymi znanych uczelni, możemy sprawnie i efektywnie monitorować tworzone rozwiązania na każdym etapie – co jest unikalne na rynku. Dodatkowo naszą przewagą jest cena – produkty PHIBOX są kilkukrotnie tańsze niż standardowe urządzenia rehabilitacyjne, kosztujące często kilkadziesiąt tysięcy złotych.” –mówi dr n.med. Daniel Karaszewski, Członek Zarządu PhiLabs S.A. i wykładowca Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

 

Cele emisji

W ramach finansowania społecznościowego PhiLabs S.A. planuje zebrać blisko 3 mln zł,          z czego większość zebranej kwoty chce przeznaczyć na uruchomienie rehabilitacji stacjonarnej między Warszawą a Łodzią.

 

„W PhiLabs tworzymy unikalne usługi i technologie medyczne dla całej rodziny. Przy współpracy z Politechniką Warszawską i Warszawskim Uniwersytetem Medycznym, stworzyliśmy innowacyjne urządzenie do rehabilitacji PHIBOX, które wspiera młodych pacjentów w codziennych ćwiczeniach. W 2016 r. otworzyliśmy pierwszą przychodnię Active Place w Warszawie, która dotychczas obsłużyła już niemal 2000 pacjentów. Ze względu na szybki wzrost rozpoznawalności marki, w 2022 podjęliśmy decyzję o otwarciu kolejnej placówki w Warszawie, rozpoczęliśmy także prace nad ośrodkiem stacjonarnym pod Warszawą. Od ponad roku prowadzimy również serwis parentingowy „Akademia Postawy” oraz aplikację wspierającą motywację dzieci do ćwiczeń. Naszym celem jest dostarczanie wysokiej jakości usług medycznych oraz popularyzowanie wytwarzanych przez nas urządzeń i aplikacji.” – dodaje Dorota Matczak.

 

Uruchomienie rehabilitacji stacjonarnej – 2 500 000 zł

Głównym celem emisyjnym spółki jest uruchomienie rehabilitacji stacjonarnej pomiędzy Warszawą a Łodzią. Lokalizacja została już wybrana (budynek jest obecnie w stanie deweloperskim), a sam projekt będzie realizowany z doświadczonym partnerem. Nowa placówka będzie skupiała się na rehabilitacji stacjonarnej. Będzie to ważne uzupełnienie dotychczasowej oferty, umożliwiające kompleksową opiekę nad pacjentami potrzebującymi rehabilitacji. Nieruchomość, w którym uruchomiona zostanie rehabilitacja stacjonarna mieści się na 10 hektarowej działce. W głównym budynku, o powierzchni 600 m2, odbywają się już turnusy rehabilitacyjne dla pacjentów – znajduje się tam dziesięć pokoi, siedem łazienek, kuchnia z jadalnią, salon z kominkiem oraz sala do ćwiczeń, gabinet do hydromasażu, gabinet do terapii indywidualnej i masażu, oraz gabinet do fizykoterapii. Przed pandemią koronawirusa zaczął powstawać nowy budynek, aby zwiększyć liczbę pokoi i gabinetów, jednak podczas pandemii wstrzymano prace. PhiLabs S.A. planuje powołać spółkę zależną, zebrać pieniądze na dokończenie budynku, który następnie zostanie włączony do spółki. 

 

Działania marketingowe i sprzedażowe – 499 993,50 zł 

Dzięki pozyskanym środkom z crowdinvestingu PhiLabs S.A. planuje również zwiększyć miesięczny budżet na marketing i sprzedaż w Polsce i za granicą urządzenia PHIBOX. W planach spółki jest m.in. udział w targach rehabilitacyjnych w Polsce i za granicą, konferencje, kampanie płatne w SM, współpraca z influencerami, kampania PR-owa. 

 

Prognozy

Zgodnie z raportem GLOBE NEWSWIRE, globalny rynek wirtualnej rehabilitacji ma osiągnąć do 2030 roku 2312,3 mln USD, przy CAGR na poziomie 24,3% w latach 2021-2030 (źródło). W Polsce, w grupie wiekowej 3-18 lat, wady postawy stanowią jeden z najczęściej występujących problemów zdrowotnych. Poważne wady postawy mogą dotyczyć 10-15 proc. dzieci w wieku szkolnym, a wśród nich wyróżnia się m.in. zniekształcenia statyczne kończyn dolnych (u 10-15 proc. dzieci) (źródło). PhiLabs S.A. planuje do 2025 roku czterokrotnie zwiększyć swoje przychody pochodzące z funkcjonowania placówek rehabilitacyjnych, a także liczbę sprzedawanych urządzeń PHIBOX – do 300 rocznie.

 

„Dostrzegamy ogromny potencjał w finansowaniu poprzez crowdfunding społecznościowy, nie tylko pod kątem pozyskania funduszy, ale także wizerunkowym. Emisja akcji pozwoli nam na zwiększenie rozpoznawalności spółki na rynku, zdobycie środków na stworzenie nowych placówek i kolejnych urządzeń, co przełoży się na dalszy rozwój i powinno mieć pozytywne odzwierciedlenie w zwiększeniu wyników operacyjnych spółki w przyszłości” – mówi Karol Matczak, przewodniczący Rady Nadzorczej PhiLabs S.A. 

 

Dalsze plany rozwoju spółki w innych obszarach

PhiLabs S.A. planuje rozwijać również istniejące już placówki rehabilitacyjne tak, aby w przyszłości wyposażone były w sprzęt do USG oraz urządzenia do treningu funkcjonalnego całego ciała, które wykorzystują system oporu pneumatycznego, a także sprzęt do produkcji wkładek ortopedycznych. 

 

Kolejnym krokiem w rozwoju PhiLabs S.A. ma być debiut na rynku NewConnect, który spółka rozważa na koniec 2024 roku*. Do realizacji tego celu przyczyni poszerzenie grona inwestorów poprzez zakończoną sukcesem emisję akcji w ramach finansowania społecznościowego.

 

Informacje o kampanii PhiLabsS.A. wraz z dokumentacją zawierającą parametry emisji 
i szczegółowymi planami spółki można znaleźć na stronie crowdway.pl.

 

*  Wprowadzenie akcji Spółki do obrotu zorganizowanego uzależnione będzie od podjęcia przez Walne Zgromadzenie stosownej uchwały, a także uwarunkowań rynkowych, aktualnej sytuacji Spółki i spełnienia wymogów wynikających z przepisów prawa i regulacji podmiotu zarządzającego tym rynkiem.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów Biuro prasowe
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.
Giełda Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
2024-11-29 | 07:25

Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto

Prawie 5,5 mln zł zysku netto po trzech kwartałach br. wypracowało Big Cheese Studio S.A. - notowany na GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo z Łodzi. To ponad 140
Giełda Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
2024-11-22 | 10:00

Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę

Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę na produkcję nowoczesnego payloadu dla programu HummingSat ESA. W dniu 21 listopada b.r., Thorium Space S.A. podpisało przełomową umowę ze szwajcarską firmą SWISSto12, liderem w programie HummingSAT Europejskiej Agencji Kosmicznej. Umowa, obejmująca opracowanie i produkcję w pełni elastycznego i sterowanego cyfrowo payloadu dla platformy satelitarnej na orbitę GEO HummingSat, otwiera nowe możliwości dla polskiego sektora kosmicznego i europejskiego rynku telekomunikacyjnego. Kompleksowa realizacja projektu, potrwa cztery lata i przyniesie Thorium Space co najmniej 33 mln EUR.  Projekt, nadzorowany przez Europejską Agencję Kosmiczną ESA, jest kluczowym elementem rozwoju satelitów geostacjonarnych nowej generacji. HummingSat to kompaktowe, efektywne kosztowo satelity, które mają zastąpić funkcjonujące obecnie stare konstrukcje. W ramach współpracy Thorium Space jako podwykonawca SWISSto12, stworzy elastyczny payload telekomunikacyjny w paśmie Ka-band, który zostanie wykorzystany również w planowanej polskiej misji satelitarnej na orbitę geostacjonarną GEO. Struktura projektu i perspektywy finansowe Umowa zawarta pomiędzy Thorium i SWISSto12 obejmuje wieloetapowy proces rozwoju: •    Faza 0/A, która rozpoczęła się w ramach programu HummingSat, opiewa na wartość 3 mln EUR. •    W drugim kwartale 2025 roku projekt płynnie przejdzie do Fazy B, o szacunkowej wartości 3,8 mln EUR. •    W czwartym kwartale 2025 roku Thorium Space i SWISSto12 rozpoczną prace nad polskim satelitą telekomunikacyjnym, który powstanie w oparciu o platformę HummingSat. Pełna realizacja projektu, obejmująca fazy C/D/E, potrwa trzy lata i przyniesie Thorium Space co najmniej 25 mln EUR, zgodnie z ustaleniami z końca 2023 roku z ESA/ Innowacje technologiczne Thorium Space Thorium Space wnosi do programu najnowszej generacji payload software-defined oparty na cyfrowo sterowanych antenach. Rozwiązanie to pozwala na elastyczne dostosowanie funkcjonalności satelity do potrzeb operatorów, zwiększając efektywność operacyjną i co bardzo ważne obniżając koszty. - Nasza współpraca z SWISSto12 w ramach programu HummingSat to kamień milowy dla polskiego sektora kosmicznego - Informuje Paweł Rymaszewski, prezes zarządu Thorium Space. Opracowanie elastycznego payloadu Ka-band nie tylko podkreśla nasze kompetencje i możliwości technologiczne, ale także otwiera drogę do realizacji polskiego satelity geostacjonarnego, który stanie się kluczowym elementem europejskiego rynku kosmicznego. Partnerstwo dla Europy Projekt HummingSat, wspierany przez ESA, jest symbolem europejskiej innowacyjności i współpracy. Dzięki kompaktowym rozmiarom i niższym kosztom, HummingSat stanowią konkurencyjną alternatywę dla większych satelitów produkowanych przez globalnych gigantów, takich jak Airbus czy Thales. ESA i jej partnerzy, w tym SWISSto12 i Thorium Space, dążą do wzmocnienia europejskiej niezależności technologicznej w sektorze kosmicznym, zapewniając konkurencyjne i efektywne rozwiązania dla klientów z niemalże całego świata. Kierunek - polski satelita na GEO Zwieńczeniem współpracy Thorium Space i SWISSto12 będzie rozwój polskiego satelity telekomunikacyjnego na GEO. Projekt ten, wspierany przez ESA i finansowany częściowo z polskiej składki członkowskiej, wprowadzi Polskę do grona kluczowych graczy w europejskim sektorze kosmicznym. - Nasza współpraca z ESA i SWISSto12 pokazuje, że europejski sektor kosmiczny ma alternatywę wobec tradycyjnych rozwiązań. Dzięki takim projektom, jak program HummingSat, możemy budować innowacyjne technologie w Europie, które spełniają najwyższe standardy i są w pełni dostosowane do współczesnych potrzeb – dodaje Paweł Rymaszewski Thorium Space wzmacnia swoją pozycję jako lidera innowacji technologicznych w sektorze kosmicznym, realizując projekty, które łączą najnowocześniejsze technologie z praktycznymi zastosowaniami na globalnym rynku.  

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.