PhiLabs - spółka z branży medtech zbiera fundusze poprzez crowdfunding
W ostatnich latach rynek medyczno-technologiczny (tzw. MedTech) dynamicznie się rozwija, dzięki czemu powstają innowacyjne rozwiązania i usługi, a technologie takie jak sztuczna inteligencja (AI) mogą być wykorzystywane zarówno do diagnostyki, jak i leczenia pacjentów. Według Statista, obecna wartość rynku MedTech na świecie wynosi około 19,65 mld USD, a oczekuje się, że do 2027 r. osiągnie wartość 22,84 mld USD, rosnąc w CAGR na poziomie 3,83% (źródło). W ciągu sześciu lat działalności, należące do start-upu PhiLabs S.A. placówki rehabilitacyjne Active Place obsłużyły niemal 2000 pacjentów. Spółka zwiększa swoje przychody o 66% r/r, a same placówki Active Place notują zwiększenie przychodów o 42,5% r/r.
Zapisy na akcje PhiLabs S.A. ruszyły 28 czerwca 2023 r.
„Grupa PhiLabs S.A. prowadzi dwa rodzaje działalności. Pierwsza z nich to usługi medyczne, które generują przewidywalny dla spółki Active Place przychód. Druga oparta o produkcję nowoczesnej technologii, typowo start-upowa, charakteryzuje się wysokimi mnożnikami - ta działalność realizowana jest przez PhiLabs S.A. Taka dywersyfikacja zwiększa bezpieczeństwo grupy, a tworzone projekty start-upowe są testowane w placówkach medycznych należących do grupy PhiLabs. Nasze produkty są skalowalne, w planach mamy ekspansję na rynki zagraniczne” – mówi Dorota Matczak, CEO PhiLabs.
PhiLabs S.A. oferuje kompleksową opiekę dla całej rodziny dzięki świadczonym usługom fizjoterapeutycznym, psychoterapeutycznym oraz lekarskim. Prowadzi specjalistyczną diagnostykę wad postawy i skolioz u dzieci w oparciu o nowoczesny sprzęt oraz terapię przy pomocy własnego produktu – urządzenia PHIBOX wykorzystującego algorytmy sztucznej inteligencji i gry komputerowe. Moduł AI nie tylko wskazuje odpowiednie ćwiczenia, ale także monitoruje ruchy dziecka poprzez sieć neuronową i na tej podstawie dobiera właściwe wskazówki do dalszej rehabilitacji.
„Wyróżnikiem naszych rozwiązań jest uczenie sieci neuronowych nie tylko samego wykrycia ruchu dziecka, ale także jego prawidłowości. Jest to przełomowe, ponieważ wyuczone nieprawidłowe nawyki mogą wymagać w późniejszym życiu długiej terapii i negatywnie wpływać na zdrowie dziecka. Dzięki naszym placówkom rehabilitacyjnym Active Place oraz dzięki współpracy z zespołami badawczymi znanych uczelni, możemy sprawnie i efektywnie monitorować tworzone rozwiązania na każdym etapie – co jest unikalne na rynku. Dodatkowo naszą przewagą jest cena – produkty PHIBOX są kilkukrotnie tańsze niż standardowe urządzenia rehabilitacyjne, kosztujące często kilkadziesiąt tysięcy złotych.” –mówi dr n.med. Daniel Karaszewski, Członek Zarządu PhiLabs S.A. i wykładowca Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
Cele emisji
W ramach finansowania społecznościowego PhiLabs S.A. planuje zebrać blisko 3 mln zł, z czego większość zebranej kwoty chce przeznaczyć na uruchomienie rehabilitacji stacjonarnej między Warszawą a Łodzią.
„W PhiLabs tworzymy unikalne usługi i technologie medyczne dla całej rodziny. Przy współpracy z Politechniką Warszawską i Warszawskim Uniwersytetem Medycznym, stworzyliśmy innowacyjne urządzenie do rehabilitacji PHIBOX, które wspiera młodych pacjentów w codziennych ćwiczeniach. W 2016 r. otworzyliśmy pierwszą przychodnię Active Place w Warszawie, która dotychczas obsłużyła już niemal 2000 pacjentów. Ze względu na szybki wzrost rozpoznawalności marki, w 2022 podjęliśmy decyzję o otwarciu kolejnej placówki w Warszawie, rozpoczęliśmy także prace nad ośrodkiem stacjonarnym pod Warszawą. Od ponad roku prowadzimy również serwis parentingowy „Akademia Postawy” oraz aplikację wspierającą motywację dzieci do ćwiczeń. Naszym celem jest dostarczanie wysokiej jakości usług medycznych oraz popularyzowanie wytwarzanych przez nas urządzeń i aplikacji.” – dodaje Dorota Matczak.
Uruchomienie rehabilitacji stacjonarnej – 2 500 000 zł
Głównym celem emisyjnym spółki jest uruchomienie rehabilitacji stacjonarnej pomiędzy Warszawą a Łodzią. Lokalizacja została już wybrana (budynek jest obecnie w stanie deweloperskim), a sam projekt będzie realizowany z doświadczonym partnerem. Nowa placówka będzie skupiała się na rehabilitacji stacjonarnej. Będzie to ważne uzupełnienie dotychczasowej oferty, umożliwiające kompleksową opiekę nad pacjentami potrzebującymi rehabilitacji. Nieruchomość, w którym uruchomiona zostanie rehabilitacja stacjonarna mieści się na 10 hektarowej działce. W głównym budynku, o powierzchni 600 m2, odbywają się już turnusy rehabilitacyjne dla pacjentów – znajduje się tam dziesięć pokoi, siedem łazienek, kuchnia z jadalnią, salon z kominkiem oraz sala do ćwiczeń, gabinet do hydromasażu, gabinet do terapii indywidualnej i masażu, oraz gabinet do fizykoterapii. Przed pandemią koronawirusa zaczął powstawać nowy budynek, aby zwiększyć liczbę pokoi i gabinetów, jednak podczas pandemii wstrzymano prace. PhiLabs S.A. planuje powołać spółkę zależną, zebrać pieniądze na dokończenie budynku, który następnie zostanie włączony do spółki.
Działania marketingowe i sprzedażowe – 499 993,50 zł
Dzięki pozyskanym środkom z crowdinvestingu PhiLabs S.A. planuje również zwiększyć miesięczny budżet na marketing i sprzedaż w Polsce i za granicą urządzenia PHIBOX. W planach spółki jest m.in. udział w targach rehabilitacyjnych w Polsce i za granicą, konferencje, kampanie płatne w SM, współpraca z influencerami, kampania PR-owa.
Prognozy
Zgodnie z raportem GLOBE NEWSWIRE, globalny rynek wirtualnej rehabilitacji ma osiągnąć do 2030 roku 2312,3 mln USD, przy CAGR na poziomie 24,3% w latach 2021-2030 (źródło). W Polsce, w grupie wiekowej 3-18 lat, wady postawy stanowią jeden z najczęściej występujących problemów zdrowotnych. Poważne wady postawy mogą dotyczyć 10-15 proc. dzieci w wieku szkolnym, a wśród nich wyróżnia się m.in. zniekształcenia statyczne kończyn dolnych (u 10-15 proc. dzieci) (źródło). PhiLabs S.A. planuje do 2025 roku czterokrotnie zwiększyć swoje przychody pochodzące z funkcjonowania placówek rehabilitacyjnych, a także liczbę sprzedawanych urządzeń PHIBOX – do 300 rocznie.
„Dostrzegamy ogromny potencjał w finansowaniu poprzez crowdfunding społecznościowy, nie tylko pod kątem pozyskania funduszy, ale także wizerunkowym. Emisja akcji pozwoli nam na zwiększenie rozpoznawalności spółki na rynku, zdobycie środków na stworzenie nowych placówek i kolejnych urządzeń, co przełoży się na dalszy rozwój i powinno mieć pozytywne odzwierciedlenie w zwiększeniu wyników operacyjnych spółki w przyszłości” – mówi Karol Matczak, przewodniczący Rady Nadzorczej PhiLabs S.A.
Dalsze plany rozwoju spółki w innych obszarach
PhiLabs S.A. planuje rozwijać również istniejące już placówki rehabilitacyjne tak, aby w przyszłości wyposażone były w sprzęt do USG oraz urządzenia do treningu funkcjonalnego całego ciała, które wykorzystują system oporu pneumatycznego, a także sprzęt do produkcji wkładek ortopedycznych.
Kolejnym krokiem w rozwoju PhiLabs S.A. ma być debiut na rynku NewConnect, który spółka rozważa na koniec 2024 roku*. Do realizacji tego celu przyczyni poszerzenie grona inwestorów poprzez zakończoną sukcesem emisję akcji w ramach finansowania społecznościowego.
Informacje o kampanii PhiLabsS.A. wraz z dokumentacją zawierającą parametry emisji
i szczegółowymi planami spółki można znaleźć na stronie crowdway.pl.
* Wprowadzenie akcji Spółki do obrotu zorganizowanego uzależnione będzie od podjęcia przez Walne Zgromadzenie stosownej uchwały, a także uwarunkowań rynkowych, aktualnej sytuacji Spółki i spełnienia wymogów wynikających z przepisów prawa i regulacji podmiotu zarządzającego tym rynkiem.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.