Komunikaty PR

PhiLabs - spółka z branży medtech zbiera fundusze poprzez crowdfunding

2023-07-04  |  16:00
Do pobrania PhiLabs ( 0.29 MB )

W ostatnich latach rynek medyczno-technologiczny (tzw. MedTech) dynamicznie się rozwija, dzięki czemu powstają innowacyjne rozwiązania i usługi, a technologie takie jak sztuczna inteligencja (AI) mogą być wykorzystywane zarówno do diagnostyki, jak i leczenia pacjentów.  Według Statista, obecna wartość rynku MedTech na świecie wynosi około 19,65 mld USD, a oczekuje się, że do 2027 r. osiągnie wartość 22,84 mld USD, rosnąc w CAGR na poziomie 3,83% (źródło). W ciągu sześciu lat działalności, należące do start-upu PhiLabs S.A. placówki rehabilitacyjne Active Place obsłużyły niemal 2000 pacjentów. Spółka zwiększa swoje przychody o 66% r/r, a same placówki Active Place notują zwiększenie przychodów o 42,5% r/r.

 

Zapisy na akcje PhiLabs S.A. ruszyły 28 czerwca 2023 r.

„Grupa PhiLabs S.A. prowadzi dwa rodzaje działalności. Pierwsza z nich to usługi medyczne, które generują przewidywalny dla spółki Active Place przychód. Druga oparta o produkcję nowoczesnej technologii, typowo start-upowa, charakteryzuje się wysokimi mnożnikami - ta działalność realizowana jest przez PhiLabs S.A. Taka dywersyfikacja zwiększa bezpieczeństwo grupy, a tworzone projekty start-upowe są testowane w placówkach medycznych należących do grupy PhiLabs. Nasze produkty są skalowalne, w planach mamy ekspansję na rynki zagraniczne” – mówi Dorota Matczak, CEO PhiLabs.

 

PhiLabs S.A. oferuje kompleksową opiekę dla całej rodziny dzięki świadczonym usługom fizjoterapeutycznym, psychoterapeutycznym oraz lekarskim. Prowadzi specjalistyczną diagnostykę wad postawy i skolioz u dzieci w oparciu o nowoczesny sprzęt oraz terapię przy pomocy własnego produktu – urządzenia PHIBOX wykorzystującego algorytmy sztucznej inteligencji i gry komputerowe. Moduł AI nie tylko wskazuje odpowiednie ćwiczenia, ale także monitoruje ruchy dziecka poprzez sieć neuronową i na tej podstawie dobiera właściwe wskazówki do dalszej rehabilitacji.

 

„Wyróżnikiem naszych rozwiązań jest uczenie sieci neuronowych nie tylko samego wykrycia ruchu dziecka, ale także jego prawidłowości. Jest to przełomowe, ponieważ wyuczone nieprawidłowe nawyki mogą wymagać w późniejszym życiu długiej terapii i negatywnie wpływać na zdrowie dziecka. Dzięki naszym placówkom rehabilitacyjnym Active Place oraz dzięki współpracy z zespołami badawczymi znanych uczelni, możemy sprawnie i efektywnie monitorować tworzone rozwiązania na każdym etapie – co jest unikalne na rynku. Dodatkowo naszą przewagą jest cena – produkty PHIBOX są kilkukrotnie tańsze niż standardowe urządzenia rehabilitacyjne, kosztujące często kilkadziesiąt tysięcy złotych.” –mówi dr n.med. Daniel Karaszewski, Członek Zarządu PhiLabs S.A. i wykładowca Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

 

Cele emisji

W ramach finansowania społecznościowego PhiLabs S.A. planuje zebrać blisko 3 mln zł,          z czego większość zebranej kwoty chce przeznaczyć na uruchomienie rehabilitacji stacjonarnej między Warszawą a Łodzią.

 

„W PhiLabs tworzymy unikalne usługi i technologie medyczne dla całej rodziny. Przy współpracy z Politechniką Warszawską i Warszawskim Uniwersytetem Medycznym, stworzyliśmy innowacyjne urządzenie do rehabilitacji PHIBOX, które wspiera młodych pacjentów w codziennych ćwiczeniach. W 2016 r. otworzyliśmy pierwszą przychodnię Active Place w Warszawie, która dotychczas obsłużyła już niemal 2000 pacjentów. Ze względu na szybki wzrost rozpoznawalności marki, w 2022 podjęliśmy decyzję o otwarciu kolejnej placówki w Warszawie, rozpoczęliśmy także prace nad ośrodkiem stacjonarnym pod Warszawą. Od ponad roku prowadzimy również serwis parentingowy „Akademia Postawy” oraz aplikację wspierającą motywację dzieci do ćwiczeń. Naszym celem jest dostarczanie wysokiej jakości usług medycznych oraz popularyzowanie wytwarzanych przez nas urządzeń i aplikacji.” – dodaje Dorota Matczak.

 

Uruchomienie rehabilitacji stacjonarnej – 2 500 000 zł

Głównym celem emisyjnym spółki jest uruchomienie rehabilitacji stacjonarnej pomiędzy Warszawą a Łodzią. Lokalizacja została już wybrana (budynek jest obecnie w stanie deweloperskim), a sam projekt będzie realizowany z doświadczonym partnerem. Nowa placówka będzie skupiała się na rehabilitacji stacjonarnej. Będzie to ważne uzupełnienie dotychczasowej oferty, umożliwiające kompleksową opiekę nad pacjentami potrzebującymi rehabilitacji. Nieruchomość, w którym uruchomiona zostanie rehabilitacja stacjonarna mieści się na 10 hektarowej działce. W głównym budynku, o powierzchni 600 m2, odbywają się już turnusy rehabilitacyjne dla pacjentów – znajduje się tam dziesięć pokoi, siedem łazienek, kuchnia z jadalnią, salon z kominkiem oraz sala do ćwiczeń, gabinet do hydromasażu, gabinet do terapii indywidualnej i masażu, oraz gabinet do fizykoterapii. Przed pandemią koronawirusa zaczął powstawać nowy budynek, aby zwiększyć liczbę pokoi i gabinetów, jednak podczas pandemii wstrzymano prace. PhiLabs S.A. planuje powołać spółkę zależną, zebrać pieniądze na dokończenie budynku, który następnie zostanie włączony do spółki. 

 

Działania marketingowe i sprzedażowe – 499 993,50 zł 

Dzięki pozyskanym środkom z crowdinvestingu PhiLabs S.A. planuje również zwiększyć miesięczny budżet na marketing i sprzedaż w Polsce i za granicą urządzenia PHIBOX. W planach spółki jest m.in. udział w targach rehabilitacyjnych w Polsce i za granicą, konferencje, kampanie płatne w SM, współpraca z influencerami, kampania PR-owa. 

 

Prognozy

Zgodnie z raportem GLOBE NEWSWIRE, globalny rynek wirtualnej rehabilitacji ma osiągnąć do 2030 roku 2312,3 mln USD, przy CAGR na poziomie 24,3% w latach 2021-2030 (źródło). W Polsce, w grupie wiekowej 3-18 lat, wady postawy stanowią jeden z najczęściej występujących problemów zdrowotnych. Poważne wady postawy mogą dotyczyć 10-15 proc. dzieci w wieku szkolnym, a wśród nich wyróżnia się m.in. zniekształcenia statyczne kończyn dolnych (u 10-15 proc. dzieci) (źródło). PhiLabs S.A. planuje do 2025 roku czterokrotnie zwiększyć swoje przychody pochodzące z funkcjonowania placówek rehabilitacyjnych, a także liczbę sprzedawanych urządzeń PHIBOX – do 300 rocznie.

 

„Dostrzegamy ogromny potencjał w finansowaniu poprzez crowdfunding społecznościowy, nie tylko pod kątem pozyskania funduszy, ale także wizerunkowym. Emisja akcji pozwoli nam na zwiększenie rozpoznawalności spółki na rynku, zdobycie środków na stworzenie nowych placówek i kolejnych urządzeń, co przełoży się na dalszy rozwój i powinno mieć pozytywne odzwierciedlenie w zwiększeniu wyników operacyjnych spółki w przyszłości” – mówi Karol Matczak, przewodniczący Rady Nadzorczej PhiLabs S.A. 

 

Dalsze plany rozwoju spółki w innych obszarach

PhiLabs S.A. planuje rozwijać również istniejące już placówki rehabilitacyjne tak, aby w przyszłości wyposażone były w sprzęt do USG oraz urządzenia do treningu funkcjonalnego całego ciała, które wykorzystują system oporu pneumatycznego, a także sprzęt do produkcji wkładek ortopedycznych. 

 

Kolejnym krokiem w rozwoju PhiLabs S.A. ma być debiut na rynku NewConnect, który spółka rozważa na koniec 2024 roku*. Do realizacji tego celu przyczyni poszerzenie grona inwestorów poprzez zakończoną sukcesem emisję akcji w ramach finansowania społecznościowego.

 

Informacje o kampanii PhiLabsS.A. wraz z dokumentacją zawierającą parametry emisji 
i szczegółowymi planami spółki można znaleźć na stronie crowdway.pl.

 

*  Wprowadzenie akcji Spółki do obrotu zorganizowanego uzależnione będzie od podjęcia przez Walne Zgromadzenie stosownej uchwały, a także uwarunkowań rynkowych, aktualnej sytuacji Spółki i spełnienia wymogów wynikających z przepisów prawa i regulacji podmiotu zarządzającego tym rynkiem.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.