Play2Chill w pierwszym półroczu 2023 r. zwiększa przychody ze sprzedaży o ponad
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Ponad 1,5 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracował w pierwszym półroczu br. notowany na NewConnect producent i wydawca gier z segmentu Indie Premium na PC, konsole i urządzenia mobilne – Play2Chill. W porównaniu r/r oznacza to wzrost o ponad 150 procent. Po premierze wersji demonstracyjnej Aztecs The Last Sun, studio zapowiada jeszcze w tym roku demo kolejnej gry – Rally Mechanic Simulator.
W drugim kwartale 2023 roku Play2Chill SA wypracowała ponad 680 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży, gdzie w analogicznym okresie w ub.r. spółka odnotowała przychody ze sprzedaży netto na poziomie 400 tys. zł, co oznacza wzrost o ponad 70 proc. w porównaniu r/r. W analizowanym okresie Spółka osiągnęła 123 tys. zł zysku netto wobec poniesionej straty w wysokości 88 tys. zł w drugim kwartale 2022 r. Jednostkowy zysk netto w okresie od stycznia do końca czerwca 2023 r. wyniósł 220 tys. zł, wobec straty netto na poziomie 233 tys. zł w porównywalnym okresie 2022 r.
- Spółka znajduje się nieustannie w fazie inwestycji produkcyjnej, marketingowej oraz produktowej, a w tym roku nie było żadnej premiery pełnej wersji naszej gry. To główne aspekty, które wpłynęły bezpośrednio na aktualne wyniki finansowe Play2Chill. Wszystkie prace developerskie nad rozpoczętymi projektami idą zgodnie z założonym planem, co jest naszym priorytetem. Jednocześnie, firma rozwija również nowe obszary działalności, dążąc do rozszerzenia kontaktów oraz nawiązywania nowych form współpracy - mówi Tomasz Róziecki, prezes zarządu Play2Chill.
Działalność warszawskiego studia koncertowała się w drugim kwartale na produkcji gier Aztecs The Last Sun, Rally Mechanic Simulator, których premiery pełnych wersji planowane są na 2024 rok, a także na rozwoju i utrzymaniu Motorcycle Mechanic Simulator 2021. Dodatkowo Spółka zakończyła z sukcesem jeden z ważniejszych kamieni milowych dla gry Aztecs The Last Sun, którym było wydanie wersji demonstracyjnej na platformie Steam.
- Pierwsze półrocze 2023 roku przyniosło Play2Chill znaczące postępy i osiągnięcia. Jesteśmy dumni z sukcesów, które udało się osiągnąć. Głównym wydarzeniem drugiego kwartału była premiera dema Aztecs The Last Sun, które zostało niezwykle dobrze przyjęte przez graczy. Realizacja projektu Rally Mechanic Simulator również idzie zgodnie z harmonogramem. Aktualnie przygotowujemy się do udostępnienia wersji demonstracyjnej tego tytułu podczas jesiennego festiwalu Steam Next Fest - podsumowuje Tomasz Róziecki.
Demo Aztecs The Last Sun zyskało ogromne uznanie środowiska graczy. Tuż po premierze liczba graczy osiągnęła imponujący peak, wynoszący 1014 osób, transmisje na żywo zgromadziły widownię przekraczającą 24 tys. graczy w jednym momencie, a tytuł znalazł się w TOP 50 najczęściej ogrywanych wersji demonstracyjnych podczas czerwcowego festiwalu Steam.
W obszarze komunikacji z graczami i rozwoju działań marketingowych Play2Chill zanotowała ważny postęp. Studio intensywnie pracuje nad zwiększaniem zaangażowania społeczności graczy poprzez regularne devlogi dla każdego projektu, aktywność na mediach społecznościowych oraz stałą interakcję z graczami na platformie Discord. Ponadto Spółka aktywnie wspiera organizację oraz proces developerski towarzyszący projektowi Permafrost, realizowany w spółce stowarzyszonej SpaceRocket Games S.A, w której emitent posiada 20% w kapitale zakładowym. Zadaniem tej spółki jest realizacja gry survivalowej tworzonej na silniku Unreal Engine 5, przy współpracy z wydawcą Toplitz Production GmbH.
***
O spółce:
Play2Chill jest polską spółką, której podstawowa działalność obejmuje produkcję gier przeznaczonych na komputery stacjonarne jak również konsole. Obecnie głównym filarem działalności spółki jest produkcja gier
z kategorii indie premium (o budżetach 800.000 zł i wyższych).
Play2Chill ściśle współpracuje z grupą PlayWay, która jest jej największym udziałowcem.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.