Play2Chill w pierwszym półroczu 2023 r. zwiększa przychody ze sprzedaży o ponad
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Ponad 1,5 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracował w pierwszym półroczu br. notowany na NewConnect producent i wydawca gier z segmentu Indie Premium na PC, konsole i urządzenia mobilne – Play2Chill. W porównaniu r/r oznacza to wzrost o ponad 150 procent. Po premierze wersji demonstracyjnej Aztecs The Last Sun, studio zapowiada jeszcze w tym roku demo kolejnej gry – Rally Mechanic Simulator.
W drugim kwartale 2023 roku Play2Chill SA wypracowała ponad 680 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży, gdzie w analogicznym okresie w ub.r. spółka odnotowała przychody ze sprzedaży netto na poziomie 400 tys. zł, co oznacza wzrost o ponad 70 proc. w porównaniu r/r. W analizowanym okresie Spółka osiągnęła 123 tys. zł zysku netto wobec poniesionej straty w wysokości 88 tys. zł w drugim kwartale 2022 r. Jednostkowy zysk netto w okresie od stycznia do końca czerwca 2023 r. wyniósł 220 tys. zł, wobec straty netto na poziomie 233 tys. zł w porównywalnym okresie 2022 r.
- Spółka znajduje się nieustannie w fazie inwestycji produkcyjnej, marketingowej oraz produktowej, a w tym roku nie było żadnej premiery pełnej wersji naszej gry. To główne aspekty, które wpłynęły bezpośrednio na aktualne wyniki finansowe Play2Chill. Wszystkie prace developerskie nad rozpoczętymi projektami idą zgodnie z założonym planem, co jest naszym priorytetem. Jednocześnie, firma rozwija również nowe obszary działalności, dążąc do rozszerzenia kontaktów oraz nawiązywania nowych form współpracy - mówi Tomasz Róziecki, prezes zarządu Play2Chill.
Działalność warszawskiego studia koncertowała się w drugim kwartale na produkcji gier Aztecs The Last Sun, Rally Mechanic Simulator, których premiery pełnych wersji planowane są na 2024 rok, a także na rozwoju i utrzymaniu Motorcycle Mechanic Simulator 2021. Dodatkowo Spółka zakończyła z sukcesem jeden z ważniejszych kamieni milowych dla gry Aztecs The Last Sun, którym było wydanie wersji demonstracyjnej na platformie Steam.
- Pierwsze półrocze 2023 roku przyniosło Play2Chill znaczące postępy i osiągnięcia. Jesteśmy dumni z sukcesów, które udało się osiągnąć. Głównym wydarzeniem drugiego kwartału była premiera dema Aztecs The Last Sun, które zostało niezwykle dobrze przyjęte przez graczy. Realizacja projektu Rally Mechanic Simulator również idzie zgodnie z harmonogramem. Aktualnie przygotowujemy się do udostępnienia wersji demonstracyjnej tego tytułu podczas jesiennego festiwalu Steam Next Fest - podsumowuje Tomasz Róziecki.
Demo Aztecs The Last Sun zyskało ogromne uznanie środowiska graczy. Tuż po premierze liczba graczy osiągnęła imponujący peak, wynoszący 1014 osób, transmisje na żywo zgromadziły widownię przekraczającą 24 tys. graczy w jednym momencie, a tytuł znalazł się w TOP 50 najczęściej ogrywanych wersji demonstracyjnych podczas czerwcowego festiwalu Steam.
W obszarze komunikacji z graczami i rozwoju działań marketingowych Play2Chill zanotowała ważny postęp. Studio intensywnie pracuje nad zwiększaniem zaangażowania społeczności graczy poprzez regularne devlogi dla każdego projektu, aktywność na mediach społecznościowych oraz stałą interakcję z graczami na platformie Discord. Ponadto Spółka aktywnie wspiera organizację oraz proces developerski towarzyszący projektowi Permafrost, realizowany w spółce stowarzyszonej SpaceRocket Games S.A, w której emitent posiada 20% w kapitale zakładowym. Zadaniem tej spółki jest realizacja gry survivalowej tworzonej na silniku Unreal Engine 5, przy współpracy z wydawcą Toplitz Production GmbH.
***
O spółce:
Play2Chill jest polską spółką, której podstawowa działalność obejmuje produkcję gier przeznaczonych na komputery stacjonarne jak również konsole. Obecnie głównym filarem działalności spółki jest produkcja gier
z kategorii indie premium (o budżetach 800.000 zł i wyższych).
Play2Chill ściśle współpracuje z grupą PlayWay, która jest jej największym udziałowcem.
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok
Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.
Problemy społeczne
Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami
Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.