Komunikaty PR

Poznaj historię swoich przejazdów oraz zamówień - Centrum Prywatności Uber

2022-01-28  |  12:00

Od technologii, która towarzyszy nam na co dzień oczekujemy bezpieczeństwa, w tym ochrony prywatności. Priorytetem dla Uber jest zapewnienie jak największej kontroli nad widocznością danych osobowych. Centrum Prywatności Danych Uber to narzędzie dostępne dla wszystkich użytkowników, w tym pasażerów, kierowców, zamawiających posiłki i kurierów na całym świecie. Umożliwia ono zarządzanie swoimi danymi osobowymi oraz poznanie swojej historii korzystania z usług - od pierwszego logowania.

Niezależnie od tego czy korzystamy z aplikacji randkowej, bankowej, streamingowej czy zamawiamy pizzę, od każdego usługodawcy oczekujemy maksymalnego bezpieczeństwa w zakresie poszanowania naszej prywatności oraz ochrony danych. O tym jak ważna jest dbałość o zaufanie użytkowników, przypomina obchodzony 28 stycznia Dzień Ochrony Danych Osobowych. Dla firmy Uber to okazja nie tylko, by poruszać tematy dotyczące prywatności, ale także, by zachęcać użytkowników do zwracania uwagi na szeroko pojęte bezpieczeństwo. 

Przeżyjmy to jeszcze raz

Mówienie o zasadach to dopiero początek. Najważniejsze jest wcielanie ich w życie. Uber w tym celu udostępnia szereg funkcji prywatności i bezpieczeństwa danych, aby pomóc użytkownikom zrozumieć i kontrolować sposób, w jaki ich dane są wykorzystywane. 

Te ustawienia można znaleźć bezpośrednio w nowym Centrum Prywatności Uber. Jest to miejsce dostępne po zalogowaniu na swój profil poprzez stronę Uber.com. Korzystając z tego narzędzia użytkownicy mogą nie tylko zobaczyć ile dokładnie wykonali przejazdów czy zamówili posiłków, ale także w łatwy sposób sprawdzić i zrozumieć, jak ich dane są wykorzystywane, w celu realizacji usług. 

Centrum Prywatności obejmuje:

  • Polityka prywatności: określa podejście firmy Uber do gromadzenia i wykorzystywania danych osobowych oraz zawiera odpowiedzi na najczęstsze pytania użytkowników dotyczące praktyk w zakresie przetwarzania danych. Ilustruje również, w jaki sposób firma Uber wykorzystuje poszczególne rodzaje gromadzonych przez siebie danych.

  • Raport prywatności: funkcja umożliwiająca użytkownikom pobranie kopii danych osobowych, gromadzonych lub tworzonych podczas korzystania z usług Uber oraz Uber Eats.

  • Podgląd danych: podsumowanie korzystania z aplikacji Uber przez użytkownika, w tym od jak dawna jest zarejestrowany w usłudze, liczba przejazdów i zamówień, ocena oraz informacje o profilu.

  • Widok Kierowcy: funkcja pokazująca pasażerom informacje widziane przez kierowców, dzięki czemu mogą oni mieć pewność, że Uber udostępnia tylko to, co jest niezbędne do zrealizowania przejazdu.

  • Wykorzystanie danych: funkcja pokazująca pasażerom, w jaki sposób Uber wykorzystuje ich dane, aby umożliwić im każdy etap podróży.

  • Personalizowane reklamy i ustawienia danych: możliwość wybrania sposobu, w jaki Uber wykorzystuje  dane do doboru reklam i analiz.

  • Ustawienia reklam Uber Eats: możliwość wybrania sposobu personalizowania reklam w aplikacji Uber Eats.

Podsumowanie korzystania z aplikacji Uber można sprawdzić zarówno bezpośrednio na stronie, jak i pobrać w formie rozszerzonego raportu oraz surowych danych.

A to dopiero początek! Ponieważ dla Uber bezpieczeństwo, w tym kwestie dotyczące ochrony danych są najwyższym priorytetem, Centrum Prywatności będzie rozwijane o kolejne funkcje.

Prywatność - na co dzień i od święta

Od wielu lat Uber pracuje nad doskonaleniem swoich rozwiązań i ustanawia nowe standardy bezpieczeństwa dla całej branży. W działającym od 2016 roku Centrum Usług Wspólnych w Krakowie zespół dedykowanych konsultantów dba o bezpieczeństwo zarówno użytkowników, jak i ich danych - 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Pracownicy Centrum, obsługują szerokie spektrum zgłoszeń: od drobnych spraw, takich jak zgubiony przedmiot, przez kwestie braku maseczek, aż po incydenty na drodze. 

Dane użytkowników aplikacji są pod ścisłą kontrolą, a dostęp  do nich jest przyznawany w określonych sytuacjach, jak np. wspieranie działania policji oraz służb porządkowych i tylko na formalny wniosek. Za współpracę z tymi organami odpowiada dedykowany zespół zwany LERT. Na wniosek służb firma podaje niezbędne dane potrzebne do zbadania zdarzenia np. wypadku lub innego przestępstwa. W pandemii te działania zostały rozszerzone o współpracę z sanepidem, aby pomóc przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się COVID-19.

Dla Uber bezpieczeństwo danych jest ważne przez cały rok. Zapraszamy do świętowania Dnia Prywatności Danych i odwiedzenia swojego osobistego Centrum Prywatności Uber.

Link do Centrum Prywatności Uber: https://privacy.uber.com/privacy/center

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gry i aplikacje BRAK ZDJĘCIA
2024-12-05 | 12:00

To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

“Balcia jako styl życia to nie tylko hasło w podręczniku marki – to coś, w co wierzymy” - mówi Viesturs Kancs, eCommerce & Innovation Lead w Balcia Insurance. Łotewski insurtech wprowadził na
Gry i aplikacje Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia
2024-12-05 | 10:30

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Red Square Games, Spółka notowana na rynku NewConnect, pozyska od swoich głównych akcjonariuszy ponad 1 mln zł z emisji akcji serii H. Środki te pozwolą na dalszy rozwój
Gry i aplikacje Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
2024-11-29 | 09:00

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!

Immersion Games finalizuje prace nad autorską grą Fitness Fables. Nowatorski projekt w wirtualnej rzeczywistości, tworzony we współpracy z Metą, trafi do sprzedaży w styczniu 2025

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy

Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.

Prawo

Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.

Prawo

W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.