Komunikaty PR

Red Dev Studio wypracowało blisko 0,76 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w 20

2020-03-17  |  15:55
Biuro prasowe
Kontakt
Ewa Mościcka
InnerValue

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/

Red Dev Studio, notowany na NewConnect producent gier na platformy stacjonarne i mobilne, wypracował w 2019 roku prawie 0,76 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. W tym czasie studio podpisało kilka istotnych kontraktów biznesowych oraz prowadziło intensywną pracę nad autorskimi tytułami. Już wkrótce na rynek trafi Drill Deal, symulator morskiej platformy wiertniczej, zrealizowany z lekkim ,,przymrużeniem oka’’.  

Red Dev Studio w związku z panującą epidemią i rozprzestrzenianiem się koronawirusa (COVID-19), obecnie nie przewiduje negatywnego wpływu tych czynników na działalność spółki oraz nie planuje w związku z tym przerwania wcześniej założonych planów produkcyjnych studia.

- 2019 rok był dla nas przełomowy. Zrealizowaliśmy swój główny cel, jakim było dołączenie do grona spółek publicznych. Koncentrowaliśmy się także na zawarciu znaczących kontraktów biznesowych i pracy nad autorskimi tytułami. Efektem tych działań jest uzyskany przychód netto ze sprzedaży na poziomie blisko 0,76 mln zł.  – informuje Wojciech Sypko, prezes Red Dev Studio. – Z uwagi na inwestycje w nowe gry, z których pierwsza premiera miała miejsce dopiero pod koniec roku, osiągnęliśmy stratę w wysokości 0,25 mln zł. Kolejne, nowe projekty trafią do sprzedaży już niebawem, co pozytywnie przełoży się na naszą sytuację finansową w najbliższych miesiącach. – dodaje. 

W 2019 roku zarząd spółki podjął decyzję o redukcji kosztów stałych i przejściu na system zespołów produkcyjnych, wynagradzanych wyłącznie za zrealizowane prace (gry). Efektem tego było znaczące obniżenie w drugiej połowie roku kosztów stałych spółki. W wyniku tych działań, po premierze nowej gry, począwszy od stycznia 2020 roku, Red Dev Studio zaczęło generować dodatnie wyniki finansowe – W naszej ocenie poziom miesięcznych kosztów na poziomie ok 25 tys. zł powinien być utrzymany w kolejnych miesiącach br., a w wyniku wprowadzania do sprzedaży kolejnych gier, poziom przychodów powinien przekraczać 40 tys. zł miesięcznie. – dodaje Wojciech Sypko.

We wrześniu 2019 roku Red Dev Studio zawarło znaczący kontrakt z Ultimate Games w zakresie współpracy przy produkcji od dwóch do czterech gier wideo, których realizację zaplanowano na lata 2020–2022. W lutym br. studio podpisało umowę z nowym partnerem biznesowym - No Gravity Games - na wydanie sześciu gier, których producentem będzie Red Dev Studio. Wydawca wprowadzi tytuły do sprzedaży w wersji na Nintendo Switch. Umowa przewiduje możliwość wydania każdego z projektów także na inne platformy.

Obecnie spółka nie posiada żadnych istotnych zobowiązań finansowych. W najbliższych miesiącach będzie kontynuowała podstawową działalność, jaką jest produkcja gier na własny rachunek oraz pozyskiwaniem zamówień na produkcję gier na zlecenie podmiotów zewnętrznych.

Poza wspomnianym już symulatorem Drill Deal, w tegorocznych planach spółki jest m.in. rozbudowa udostępnionych już tytułów oraz poszerzenie listy platform do wydania gier, czego efektem ma być dywersyfikacja źródeł przychodów spółki. Trwają również przygotowania do produkcji gry w klimacie post-apokaliptycznym o roboczym tytule Project X.

Aktualnie w portfolio spółki znajdują się m.in.: Chicken Rider (PC, Mobile, Nintendo Switch), Professor Madhouse (PC, Mobile), Powertris (Mobile), Drill Deal (w produkcji, Steam), Doubles Hard (gra gotowa - oczekiwanie na premierę; Nintendo Switch, następnie PC) oraz Down to Hell (wersja na PC, Mac i Switch). Ostatni tytuł pod koniec zeszłego roku został wprowadzony do sprzedaży w wersji na Nintendo Switch. W kilka dni od rozpoczęcia dystrybucji gra została sprzedana w liczbie ponad 1 tys. kopii. Projekt jest niezwykle rozwojowy, dlatego też we wrześniu 2019 roku spółka udzieliła firmie Silver Lynx Games licencji na wykonanie i komercjalizację gry planszowej Down to Hell. Dedykowana jej strona internetowa dostępna jest pod adresem https://downtohellboardgame.com

Natomiast Doubles Hard to tytuł, który jest hołdem dla kultowej gry o zbieraniu diamentów. W odróżnieniu od pierwowzoru, Doubles Hard jest zrealizowany w trzech wymiarach, co daje niezwykle dużo możliwości przy projektowaniu kolejnych poziomów. Gra zebrała pozytywne recenzje podczas zamkniętych testów i aktualnie oczekuje na publikację w sklepie Nintendo.

W ramach optymalizacji kosztów, pod koniec zeszłego roku, przeszliśmy z modelu pracy stacjonarnej na popularny w gamedevie model rozproszony, opierający się głównie na pracy zdalnej. Zupełnie nieświadomie uniknęliśmy ewentualnych efektów i dezorganizacji pracy przy obecnie panującej epidemii związanej z koronawirusem (COVID-19). Dlatego też obecnie nie przewidujemy wpływu czynników epidemii na działalność spółki oraz nie planujemy w związku z tym przerwania wcześniej założonych planów produkcyjnych studia. – dodaje Wojciech Sypko.

***

O spółce:

Red Dev Studio SA to spółka gamingowa założona w 2016 roku przez Wojciecha Sypko. Firma produkuje gry na platformy stacjonarne i mobilne. Strategią spółki jest wydawanie kilku gier rocznie, wyróżniających się ciekawą fabułą i ponadprzeciętną oprawą graficzną. Studio szuka nowych sposobów przedstawiania rozgrywki oraz własnego stylu graficznego. Koncentruje młodych i ambitnych pasjonatów elektronicznej rozrywki, którzy mają już na koncie kilka wydanych gier. Produkcje spółki sprzedawane są na całym świecie w modelu dystrybucji cyfrowej, za pośrednictwem platform Nintendo, Steam, App Store oraz Google Play. Strategia studia zakłada produkcję serii mniejszych gier na platformę Nintendo Switch oraz dwóch większych produkcji na platformę Steam (PC). Oprócz podstawowej działalności Red Dev Studio wykonuje także prace zlecone dla innych producentów, takie jak trailery i projekty gier.

Od 2019 roku Red Dev Studio jest notowane na rynku NewConnect.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki Biuro prasowe
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji
Giełda NanoGroup S.A. z 3 nowymi źródłami finansowania prac badawczo-rozwojowych
2024-04-11 | 12:30

NanoGroup S.A. z 3 nowymi źródłami finansowania prac badawczo-rozwojowych

Ponad 9 milionów złotych – to łączna wartość finansowania, jakie na podstawie umowy zawartej pomiędzy spółkami eCapital sp. z o.o. i NanoGroup S.A., trwającej emisji
Giełda Medinice zamyka rok wzmożonych działań inwestycyjnych zbliżając się do komercjal
2024-03-29 | 10:30

Medinice zamyka rok wzmożonych działań inwestycyjnych zbliżając się do komercjal

Medinice, notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych spółka medtech, opublikowała sprawozdanie za 2023 rok, który odzwierciedla wzmożony okres działań inwestycyjnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.

Ochrona środowiska

Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami

Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.

Motoryzacja

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut

Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.