Red Square Games z 2,4 mln zł zysku netto w 2023 roku
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Ponad 6,1 mln zł przychodów ze sprzedaży netto w 2023 roku odnotował producent i wydawca gier – Red Square Games. Oznacza to wzrost o 158 proc. w porównaniu r/r. W ubiegłym roku, notowana na rynku NewConnect Spółka, wypracowała zysk netto na poziomie ponad 2,4 mln zł, w porównaniu do straty z 2022 r. wynoszącej 110 tys. zł. Ponadto krakowskie studio zapowiada konsolową wersję gry „SybirPunk: Oldtimer” oraz „SlavicPunk: Duel” na PC jeszcze w tym roku.
- Czwarty kwartał 2023 roku był dla całego zespołu okresem intensywnej pracy, osiągnięć i strategicznych decyzji, które kształtują obecny i kształtować będą przyszły rozwój Red Square Games. Cały ubiegły rok niewątpliwie był dla nas kluczowy pod względem realizacji założonych celów. Zwieńczeniem tej ciężkiej pracy był debiut Spółki na rynku NewConnect w listopadzie 2023 r., który mam nadzieję, przyczyni się do jeszcze bardziej dynamicznego wzrostu. Jeśli chodzi o dane finansowe za rok 2023 roku to widać, że obrana przez nas strategia dywersyfikacji przychodów jest słuszna - podsumowuje Krzysztof Wolicki, prezes zarządu Red Square Games. - W pierwszej połowie tego roku planujemy premierę „SlavicPunk: Oldtimer” w wersji na konsolę Xbox oraz PlayStation, ale ostateczną decyzję o dacie premiery będzie podejmować Gaming Factory, jako wydawca portów konsolowych. Bardzo liczymy na rozwój naszego projektu, który niebawem pojawi się na kolejnych, kluczowych dla graczy na całym świecie, platformach - dodaje.
W czwartym kwartale 2023 roku Red Square Games SA wypracowała ponad 1,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, w porównaniu do przychodów w wysokości 1,1 mln zł z analogicznego okresu w 2022 r. Oznacza to wzrost o prawie 55 %. W analizowanym kwartale spółka wypracowała zysk netto na poziomie 739 tys. zł, w porównaniu z 446 tys. zł netto w analogicznym okresie w 2022 r. W ujęciu narastającym, przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 6,1 mln zł, co oznacza wzrost aż o 158 proc., w porównaniu r/r. Ponadto od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku Spółka wypracowała zysk operacyjny (EBIT) w wysokości ponad 2,4 mln zł.
W ostatnich tygodniach Red Square Games podpisało umowę wsparcia wydawniczego z Sylen Studio, w ramach której oprócz produkcji gry realizowanej z ubiegłoroczną umową, zajmie się także marketingiem, PR oraz social mediami projektu o roboczym tytule The First. Krakowski producent gier dzięki tej umowie w 2024 roku otrzyma 275 tys. zł., a po premierze gry dodatkowym przychodem będzie procentowy udział w sprzedaży tytułu, który został ustalony na poziomie 10-15%. To kolejna część podejmowanych działań biznesowych generująca wpływy do Spółki, która konsekwentnie stawia na strategię dywersyfikacji swoich przychodów.
Model biznesowy Red Square Games zakłada produkcję gier wideo o średnich budżetach, gier planszowych i RPG - przy jednoczesnym utrzymaniu niskich kosztów działalności operacyjnej spółki. Równocześnie Spółka zakłada dywersyfikację źródeł przychodów poprzez portowanie gier na wszystkie dostępne platformy a także tworzenie gier na zlecenie. Studio planuje tworzenie i rozwijanie gier w taki sposób, by stanowiły linię produktową budującą coraz silniejszą pozycję marki na całym świecie.
***
O spółce: Red Square Games jest polską spółką założoną w 2020 roku. Głównym filarem działalności jest tworzenie gier typu indie osadzonych w ciekawych uniwersach przy założeniu tworzenia coraz bardziej ambitnych tytułów. Spółka nie zamyka się tylko na gry wideo, świadczy o tym zaangażowanie w produkcję gier planszowych i fabularnych. Głównym akcjonariuszem spółki jest Gravier Investment Alternatywna Spółka Inwestycyjna.
Od 14 listopada 2023 roku akcje spółki są notowane na rynku NewConnect.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.