Red Square Games z 2,4 mln zł zysku netto w 2023 roku
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Ponad 6,1 mln zł przychodów ze sprzedaży netto w 2023 roku odnotował producent i wydawca gier – Red Square Games. Oznacza to wzrost o 158 proc. w porównaniu r/r. W ubiegłym roku, notowana na rynku NewConnect Spółka, wypracowała zysk netto na poziomie ponad 2,4 mln zł, w porównaniu do straty z 2022 r. wynoszącej 110 tys. zł. Ponadto krakowskie studio zapowiada konsolową wersję gry „SybirPunk: Oldtimer” oraz „SlavicPunk: Duel” na PC jeszcze w tym roku.
- Czwarty kwartał 2023 roku był dla całego zespołu okresem intensywnej pracy, osiągnięć i strategicznych decyzji, które kształtują obecny i kształtować będą przyszły rozwój Red Square Games. Cały ubiegły rok niewątpliwie był dla nas kluczowy pod względem realizacji założonych celów. Zwieńczeniem tej ciężkiej pracy był debiut Spółki na rynku NewConnect w listopadzie 2023 r., który mam nadzieję, przyczyni się do jeszcze bardziej dynamicznego wzrostu. Jeśli chodzi o dane finansowe za rok 2023 roku to widać, że obrana przez nas strategia dywersyfikacji przychodów jest słuszna - podsumowuje Krzysztof Wolicki, prezes zarządu Red Square Games. - W pierwszej połowie tego roku planujemy premierę „SlavicPunk: Oldtimer” w wersji na konsolę Xbox oraz PlayStation, ale ostateczną decyzję o dacie premiery będzie podejmować Gaming Factory, jako wydawca portów konsolowych. Bardzo liczymy na rozwój naszego projektu, który niebawem pojawi się na kolejnych, kluczowych dla graczy na całym świecie, platformach - dodaje.
W czwartym kwartale 2023 roku Red Square Games SA wypracowała ponad 1,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, w porównaniu do przychodów w wysokości 1,1 mln zł z analogicznego okresu w 2022 r. Oznacza to wzrost o prawie 55 %. W analizowanym kwartale spółka wypracowała zysk netto na poziomie 739 tys. zł, w porównaniu z 446 tys. zł netto w analogicznym okresie w 2022 r. W ujęciu narastającym, przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 6,1 mln zł, co oznacza wzrost aż o 158 proc., w porównaniu r/r. Ponadto od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku Spółka wypracowała zysk operacyjny (EBIT) w wysokości ponad 2,4 mln zł.
W ostatnich tygodniach Red Square Games podpisało umowę wsparcia wydawniczego z Sylen Studio, w ramach której oprócz produkcji gry realizowanej z ubiegłoroczną umową, zajmie się także marketingiem, PR oraz social mediami projektu o roboczym tytule The First. Krakowski producent gier dzięki tej umowie w 2024 roku otrzyma 275 tys. zł., a po premierze gry dodatkowym przychodem będzie procentowy udział w sprzedaży tytułu, który został ustalony na poziomie 10-15%. To kolejna część podejmowanych działań biznesowych generująca wpływy do Spółki, która konsekwentnie stawia na strategię dywersyfikacji swoich przychodów.
Model biznesowy Red Square Games zakłada produkcję gier wideo o średnich budżetach, gier planszowych i RPG - przy jednoczesnym utrzymaniu niskich kosztów działalności operacyjnej spółki. Równocześnie Spółka zakłada dywersyfikację źródeł przychodów poprzez portowanie gier na wszystkie dostępne platformy a także tworzenie gier na zlecenie. Studio planuje tworzenie i rozwijanie gier w taki sposób, by stanowiły linię produktową budującą coraz silniejszą pozycję marki na całym świecie.
***
O spółce: Red Square Games jest polską spółką założoną w 2020 roku. Głównym filarem działalności jest tworzenie gier typu indie osadzonych w ciekawych uniwersach przy założeniu tworzenia coraz bardziej ambitnych tytułów. Spółka nie zamyka się tylko na gry wideo, świadczy o tym zaangażowanie w produkcję gier planszowych i fabularnych. Głównym akcjonariuszem spółki jest Gravier Investment Alternatywna Spółka Inwestycyjna.
Od 14 listopada 2023 roku akcje spółki są notowane na rynku NewConnect.
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.