Komunikaty PR

Red Square Games z 2,4 mln zł zysku netto w 2023 roku

2024-02-15  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt
Krzysztof Kleczkowski
Inner Value

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/

Ponad 6,1 mln zł przychodów ze sprzedaży netto w 2023 roku odnotował producent i wydawca gier – Red Square Games. Oznacza to wzrost o 158 proc. w porównaniu r/r. W ubiegłym roku, notowana na rynku NewConnect Spółka, wypracowała zysk netto na poziomie ponad 2,4 mln zł, w porównaniu do straty z 2022 r. wynoszącej 110 tys. zł. Ponadto krakowskie studio zapowiada konsolową wersję gry „SybirPunk: Oldtimer” oraz „SlavicPunk: Duel” na PC jeszcze w tym roku.

- Czwarty kwartał 2023 roku był dla całego zespołu okresem intensywnej pracy, osiągnięć i strategicznych decyzji, które kształtują obecny i kształtować będą przyszły rozwój Red Square Games. Cały ubiegły rok niewątpliwie był dla nas kluczowy pod względem realizacji założonych celów. Zwieńczeniem tej ciężkiej pracy był debiut Spółki na rynku NewConnect w listopadzie 2023 r., który mam nadzieję, przyczyni się do jeszcze bardziej dynamicznego wzrostu. Jeśli chodzi o dane finansowe za rok 2023 roku to widać, że obrana przez nas strategia dywersyfikacji przychodów jest słuszna - podsumowuje Krzysztof Wolicki, prezes zarządu Red Square Games. - W pierwszej połowie tego roku planujemy premierę „SlavicPunk: Oldtimer” w wersji na konsolę Xbox oraz PlayStation, ale ostateczną decyzję o dacie premiery będzie podejmować Gaming Factory, jako wydawca portów konsolowych. Bardzo liczymy na rozwój naszego projektu, który niebawem pojawi się na kolejnych, kluczowych dla graczy na całym świecie, platformach - dodaje.

W czwartym kwartale 2023 roku Red Square Games SA wypracowała ponad 1,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, w porównaniu do przychodów w wysokości 1,1 mln zł z analogicznego okresu w 2022 r.  Oznacza to wzrost o prawie 55 %. W analizowanym kwartale spółka wypracowała zysk netto na poziomie 739 tys. zł, w porównaniu z 446 tys. zł netto w analogicznym okresie w 2022 r. W ujęciu narastającym, przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 6,1 mln zł, co oznacza wzrost aż o 158 proc., w porównaniu r/r. Ponadto od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku Spółka wypracowała zysk operacyjny (EBIT) w wysokości ponad 2,4 mln zł.

W ostatnich tygodniach Red Square Games podpisało umowę wsparcia wydawniczego z Sylen Studio, w ramach której oprócz produkcji gry realizowanej z ubiegłoroczną umową, zajmie się także marketingiem, PR oraz social mediami projektu o roboczym tytule The First. Krakowski producent gier dzięki tej umowie w 2024 roku otrzyma 275 tys. zł., a po premierze gry dodatkowym przychodem będzie procentowy udział w sprzedaży tytułu, który został ustalony na poziomie 10-15%. To kolejna część podejmowanych działań biznesowych generująca wpływy do Spółki, która konsekwentnie stawia na strategię dywersyfikacji swoich przychodów.

Model biznesowy Red Square Games zakłada produkcję gier wideo o średnich budżetach, gier planszowych i RPG - przy jednoczesnym utrzymaniu niskich kosztów działalności operacyjnej spółki. Równocześnie Spółka zakłada dywersyfikację źródeł przychodów poprzez portowanie gier na wszystkie dostępne platformy a także tworzenie gier na zlecenie. Studio planuje tworzenie i rozwijanie gier w taki sposób, by stanowiły linię produktową budującą coraz silniejszą pozycję marki na całym świecie.

***

O spółce: Red Square Games jest polską spółką założoną w 2020 roku. Głównym filarem działalności jest tworzenie gier typu indie osadzonych w ciekawych uniwersach przy założeniu tworzenia coraz bardziej ambitnych tytułów. Spółka nie zamyka się tylko na gry wideo, świadczy o tym zaangażowanie w produkcję gier planszowych i fabularnych. Głównym akcjonariuszem spółki jest Gravier Investment Alternatywna Spółka Inwestycyjna.

Od 14 listopada 2023 roku akcje spółki są notowane na rynku NewConnect.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inner Value
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.