Render Cube z rekordowymi przychodami w 2022 roku
13,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracowało w 2022 roku łódzkie studio – Render Cube. To najlepszy wynik w historii działalności firmy. W raportowanym okresie zysk netto wyniósł prawie 8 mln zł, a EBITDA 10,2 mln zł. Na koniec 2022 r. Render Cube posiadało ponad 17,7 mln zł środków pieniężnych. W minionym roku spółka koncentrowała się głównie na rozwoju flagowej produkcji – Medieval Dynasty. W najbliższych planach firmy jest wprowadzenie do gry wersji co-op oraz zmiana rynku notowań. Złożenie prospektu oraz debiut na GPW planowane są na 2023 rok.
- Ostatni rok dla Spółki był wyjątkowy pod wieloma względami. Rozbudowaliśmy studio o dodatkową powierzchnię biurową, w tym z dedykowaną przestrzenią do nagrań animacji i dźwięku, zatrudniliśmy kolejnych specjalistów powiększając zespół do 31 osób oraz wygenerowaliśmy rekordowe przychody. To zasługa świetnej sprzedaży naszego najważniejszego tytułu – Medieval Dynasty. Nasz long-seller jest stale rozwijany i pojawiamy się z nim na coraz większej liczby platform, czego potwierdzeniem jest chociażby premiera wersji na konsole nowej generacji pod koniec zeszłego roku. W ostatnich miesiącach regularnie dodawaliśmy kontent do gry, pracujemy nad implementacją trybu kooperacji, którego premiera odbędzie się jeszcze w tym roku – mówi Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube.
W październiku 2022 roku Medieval Dynasty zadebiutowała na konsolach. Dziś tytuł jest dostępny na wszystkich kluczowych platformach m.in.: Steam, GoG, Epic Store, Microsoft Store, PlayStation Store, Humble Bundle Store. Gra nieustannie cieszy się pozytywnym odbiorem wśród graczy (według strony sklepu Steam na podstawie 4754 recenzji od stycznia do grudnia 2022 roku gra uzyskała ponad 89 proc. pozytywnych recenzji). Na koniec ub. roku sprzedaż tytułu wyniosła 1,2 mln. kopii brutto.
Wśród najważniejszych wydarzeń minionego roku Render Cube wymienia zwiększenie zaangażowania w spółkę Spectral Games (zakup 2.059.086 akcji serii A), która jest w trakcie przygotowania gry w uniwersum Medieval Dynasty na gogle wirtualnej rzeczywistości.
W połowie 2022 roku Zwyczajne Walne Zgromadzenie zdecydowało o przyjęciu zasad programu motywacyjnego dla członków organów spółki, kadry zarządzającej oraz kluczowych pracowników i współpracowników. W ramach Programu, w czterech transzach, może być zaoferowane maksymalnie 21 300 akcji.
W listopadzie Render Cube dokonała na rzecz Toplitz Productions GmbH ostatniej płatności za prawa do własności intelektualnej (IP) do gry Medieval Dynasty, dzięki czemu stała się właścicielem tytułu. Łączna suma płatności z tego tytułu wyniosła 2,5 mln EUR.
- Dzięki nabyciu pełnych autorskich praw majątkowych (IP) do gry Medieval Dynasty staliśmy się niezależni w kwestii rozwoju tej gry i jej ewentualnych kontynuacji, a także projektów osadzonych w tym uniwersum. To daje nam istotnie większe uprawnienia w zakresie koordynowania działań marketingowych wokół Medieval Dynasty. Uważam, że może to mieć pozytywny wpływ na przyszłe przychody generowane przez naszą spółkę – dodaje Damian Szymański.
W najbliższej przyszłości Render Cube będzie koncentrowało się na grach z segmentu Premium Indie. W latach 2023-2024 studio planuje dodawanie kolejnych elementów rozgrywki do Medieval Dynasty. W planach jest także rozpoczęcie preprodukcji drugiego tytułu produkowanego równolegle, opartego o własne IP lub stworzenie gry z serii Medieval Dynasty.
Render Cube w najbliższych tygodniach złoży do GPW Prospekt Emisyjny w związku z ubieganiem się o zmianę rynku notowań. Spółka jeszcze w 2023 roku chce dołączyć do grona firm notowanych na główny parkiecie GPW.
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.