Render Cube z rekordowymi przychodami w 2022 roku

13,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracowało w 2022 roku łódzkie studio – Render Cube. To najlepszy wynik w historii działalności firmy. W raportowanym okresie zysk netto wyniósł prawie 8 mln zł, a EBITDA 10,2 mln zł. Na koniec 2022 r. Render Cube posiadało ponad 17,7 mln zł środków pieniężnych. W minionym roku spółka koncentrowała się głównie na rozwoju flagowej produkcji – Medieval Dynasty. W najbliższych planach firmy jest wprowadzenie do gry wersji co-op oraz zmiana rynku notowań. Złożenie prospektu oraz debiut na GPW planowane są na 2023 rok.
- Ostatni rok dla Spółki był wyjątkowy pod wieloma względami. Rozbudowaliśmy studio o dodatkową powierzchnię biurową, w tym z dedykowaną przestrzenią do nagrań animacji i dźwięku, zatrudniliśmy kolejnych specjalistów powiększając zespół do 31 osób oraz wygenerowaliśmy rekordowe przychody. To zasługa świetnej sprzedaży naszego najważniejszego tytułu – Medieval Dynasty. Nasz long-seller jest stale rozwijany i pojawiamy się z nim na coraz większej liczby platform, czego potwierdzeniem jest chociażby premiera wersji na konsole nowej generacji pod koniec zeszłego roku. W ostatnich miesiącach regularnie dodawaliśmy kontent do gry, pracujemy nad implementacją trybu kooperacji, którego premiera odbędzie się jeszcze w tym roku – mówi Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube.
W październiku 2022 roku Medieval Dynasty zadebiutowała na konsolach. Dziś tytuł jest dostępny na wszystkich kluczowych platformach m.in.: Steam, GoG, Epic Store, Microsoft Store, PlayStation Store, Humble Bundle Store. Gra nieustannie cieszy się pozytywnym odbiorem wśród graczy (według strony sklepu Steam na podstawie 4754 recenzji od stycznia do grudnia 2022 roku gra uzyskała ponad 89 proc. pozytywnych recenzji). Na koniec ub. roku sprzedaż tytułu wyniosła 1,2 mln. kopii brutto.
Wśród najważniejszych wydarzeń minionego roku Render Cube wymienia zwiększenie zaangażowania w spółkę Spectral Games (zakup 2.059.086 akcji serii A), która jest w trakcie przygotowania gry w uniwersum Medieval Dynasty na gogle wirtualnej rzeczywistości.
W połowie 2022 roku Zwyczajne Walne Zgromadzenie zdecydowało o przyjęciu zasad programu motywacyjnego dla członków organów spółki, kadry zarządzającej oraz kluczowych pracowników i współpracowników. W ramach Programu, w czterech transzach, może być zaoferowane maksymalnie 21 300 akcji.
W listopadzie Render Cube dokonała na rzecz Toplitz Productions GmbH ostatniej płatności za prawa do własności intelektualnej (IP) do gry Medieval Dynasty, dzięki czemu stała się właścicielem tytułu. Łączna suma płatności z tego tytułu wyniosła 2,5 mln EUR.
- Dzięki nabyciu pełnych autorskich praw majątkowych (IP) do gry Medieval Dynasty staliśmy się niezależni w kwestii rozwoju tej gry i jej ewentualnych kontynuacji, a także projektów osadzonych w tym uniwersum. To daje nam istotnie większe uprawnienia w zakresie koordynowania działań marketingowych wokół Medieval Dynasty. Uważam, że może to mieć pozytywny wpływ na przyszłe przychody generowane przez naszą spółkę – dodaje Damian Szymański.
W najbliższej przyszłości Render Cube będzie koncentrowało się na grach z segmentu Premium Indie. W latach 2023-2024 studio planuje dodawanie kolejnych elementów rozgrywki do Medieval Dynasty. W planach jest także rozpoczęcie preprodukcji drugiego tytułu produkowanego równolegle, opartego o własne IP lub stworzenie gry z serii Medieval Dynasty.
Render Cube w najbliższych tygodniach złoży do GPW Prospekt Emisyjny w związku z ubieganiem się o zmianę rynku notowań. Spółka jeszcze w 2023 roku chce dołączyć do grona firm notowanych na główny parkiecie GPW.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.