Render Cube z rekordowymi przychodami w 2022 roku

13,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracowało w 2022 roku łódzkie studio – Render Cube. To najlepszy wynik w historii działalności firmy. W raportowanym okresie zysk netto wyniósł prawie 8 mln zł, a EBITDA 10,2 mln zł. Na koniec 2022 r. Render Cube posiadało ponad 17,7 mln zł środków pieniężnych. W minionym roku spółka koncentrowała się głównie na rozwoju flagowej produkcji – Medieval Dynasty. W najbliższych planach firmy jest wprowadzenie do gry wersji co-op oraz zmiana rynku notowań. Złożenie prospektu oraz debiut na GPW planowane są na 2023 rok.
- Ostatni rok dla Spółki był wyjątkowy pod wieloma względami. Rozbudowaliśmy studio o dodatkową powierzchnię biurową, w tym z dedykowaną przestrzenią do nagrań animacji i dźwięku, zatrudniliśmy kolejnych specjalistów powiększając zespół do 31 osób oraz wygenerowaliśmy rekordowe przychody. To zasługa świetnej sprzedaży naszego najważniejszego tytułu – Medieval Dynasty. Nasz long-seller jest stale rozwijany i pojawiamy się z nim na coraz większej liczby platform, czego potwierdzeniem jest chociażby premiera wersji na konsole nowej generacji pod koniec zeszłego roku. W ostatnich miesiącach regularnie dodawaliśmy kontent do gry, pracujemy nad implementacją trybu kooperacji, którego premiera odbędzie się jeszcze w tym roku – mówi Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube.
W październiku 2022 roku Medieval Dynasty zadebiutowała na konsolach. Dziś tytuł jest dostępny na wszystkich kluczowych platformach m.in.: Steam, GoG, Epic Store, Microsoft Store, PlayStation Store, Humble Bundle Store. Gra nieustannie cieszy się pozytywnym odbiorem wśród graczy (według strony sklepu Steam na podstawie 4754 recenzji od stycznia do grudnia 2022 roku gra uzyskała ponad 89 proc. pozytywnych recenzji). Na koniec ub. roku sprzedaż tytułu wyniosła 1,2 mln. kopii brutto.
Wśród najważniejszych wydarzeń minionego roku Render Cube wymienia zwiększenie zaangażowania w spółkę Spectral Games (zakup 2.059.086 akcji serii A), która jest w trakcie przygotowania gry w uniwersum Medieval Dynasty na gogle wirtualnej rzeczywistości.
W połowie 2022 roku Zwyczajne Walne Zgromadzenie zdecydowało o przyjęciu zasad programu motywacyjnego dla członków organów spółki, kadry zarządzającej oraz kluczowych pracowników i współpracowników. W ramach Programu, w czterech transzach, może być zaoferowane maksymalnie 21 300 akcji.
W listopadzie Render Cube dokonała na rzecz Toplitz Productions GmbH ostatniej płatności za prawa do własności intelektualnej (IP) do gry Medieval Dynasty, dzięki czemu stała się właścicielem tytułu. Łączna suma płatności z tego tytułu wyniosła 2,5 mln EUR.
- Dzięki nabyciu pełnych autorskich praw majątkowych (IP) do gry Medieval Dynasty staliśmy się niezależni w kwestii rozwoju tej gry i jej ewentualnych kontynuacji, a także projektów osadzonych w tym uniwersum. To daje nam istotnie większe uprawnienia w zakresie koordynowania działań marketingowych wokół Medieval Dynasty. Uważam, że może to mieć pozytywny wpływ na przyszłe przychody generowane przez naszą spółkę – dodaje Damian Szymański.
W najbliższej przyszłości Render Cube będzie koncentrowało się na grach z segmentu Premium Indie. W latach 2023-2024 studio planuje dodawanie kolejnych elementów rozgrywki do Medieval Dynasty. W planach jest także rozpoczęcie preprodukcji drugiego tytułu produkowanego równolegle, opartego o własne IP lub stworzenie gry z serii Medieval Dynasty.
Render Cube w najbliższych tygodniach złoży do GPW Prospekt Emisyjny w związku z ubieganiem się o zmianę rynku notowań. Spółka jeszcze w 2023 roku chce dołączyć do grona firm notowanych na główny parkiecie GPW.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.