Komunikaty PR

Robs Group Logistic: wzrost przychodów i zysku netto w II kwartale br.

2023-08-16  |  11:00
Biuro prasowe

Robs Group Logistic SA (RGL), notowana na NewConnect spółka z branży magazynowo – logistycznej, po dwóch kwartałach 2023 r. wypracowała 34% wzrost przychodów ze sprzedaży do wartości 12,4 mln zł. W samym drugim kwartale br. Spółka zaraportowała 6,55 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o aż 64% w porównaniu do analogicznego okresu w 2022 r. Wysoki poziom sprzedaży przełożył się na 2,23 mln zł EBIT w pierwszym półroczu br. (wzrost o 76% rdr) oraz 1,12 mln zł w okresie od kwietnia do czerwca br. EBITDA za pierwsze półrocze 2023 wyniosła 3,144 mln zł (1,3 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego). Zysk netto narastająco po dwóch kwartałach br. Spółki zamknął się na poziomie 1,21 mln zł (wzrost o 60% rdr.). W samym drugim kwartale 2023 r. gdańska firma zaraportowała 385 tys. zł zysku netto wobec straty rok wcześniej. Sprzedaż Robs Group Logistic napędza wzrost popytu na usługi i produkty Spółki z branży magazynowej w Europie - w szczególności w Szwecji i Polsce - oraz m.in. dynamiczny rozwój portów bałtyckich.

 

- Za nami udany kwartał jak i całe półrocze. Zrealizowaliśmy wiele interesujących projektów i poczyniliśmy duże kroki w dalszej dywersyfikacji geograficznej i produktowej naszego biznesu. Sprzedaż rośnie w tempie dwucyfrowym. Bardzo istotne jest również to, że w pierwszym półroczu poprawiliśmy marżę EBIT do 18% i netto do poziomu 9,7%. - powiedział Robert Dąbrowski, prezes zarządu Robs Group Logistic. - Zaraportowane dane finansowe potwierdzają ekspansję operacyjną Robs Group Logistic oraz pozwalają z optymizmem oczekiwać wyników w drugiej połowie roku, zwłaszcza w kontekście wejścia na nowe rynki zbytu - podkreśla.

Spółka informowała wcześniej, że planuje wejść na nowe zagraniczne rynki m.in. do Norwegii, Holandii, Belgii, Danii i Niemiec czyli największego europejskiego rynku magazynowego. Obecnie głównym rynkiem działalności Robs Group Logistic jest rynek szwedzki. Firma działa na nim już od kilkunastu lat. Wysokie nakłady na nowe obiekty, modernizacje i rozbudowy obecnych przekładają się na wysoki popyt na usługi i produkty polskiej firmy, co ma odzwierciedlenie w realizowanych projektach oraz dynamicznie rosnących wynikach finansowych Spółki. Od stycznia do czerwca br. aż 90% przychodów RGL było zrealizowana za granicą, natomiast za ok. 10% odpowiadał rynek polski.

Sprzedaż produktów „re-use” używanych i przystosowanych do ponownego użytku miała wartość 5,3 mln zł, co stanowiło około 43% przychodów netto ze sprzedaży. Oprócz tego znaczący wzrost nastąpił w segmencie usług, tj. w zakresie montaży, gdzie Spółka wypracowała około 3,8 mln zł przychodów (31% udział). Generalnie sytuacja ta wynikała z tendencji rynku inwestycyjnym w branży magazynowo logistycznej.

Pod koniec czerwca br. gdańska firma rozszerzyła swoją działalność biznesową o usługi magazynowania dla zewnętrznych podmiotów. W ramach pierwszego kontraktu Spółka świadczy usługi magazynowania oraz załadunku i rozładunku towarów w postaci komponentów fotowoltaicznych. Działalność związana z usługami magazynowania ma w przyszłości stanowić istotny element dywersyfikacji biznesu Robs Group Logistic jako element logistyki kontraktowej.

 

- Dywersyfikujemy naszą działalność również pod kątem oferowanych usług i produktów. Już po zakończeniu drugiego kwartału nawiązaliśmy porozumienie z firmą SUNSOL w celu wspólnego oferowania rozwiązań z zakresu instalacji fotowoltaicznych dla klientów z branży logistyczno–magazynowej na polskim i zagranicznym rynku. Maksymalnie chcemy wykorzystać nasz nowoczesny park maszynowy. Systemy fotowoltaiczne będą oparte i zaprojektowane na komponentach konstrukcyjnych wyprodukowanych właśnie przez nas. - mówi prezes Robs Group Logistic - Dzięki temu będziemy w stanie generować większe przychody, a nasz biznes będzie bardziej stabilny i bezpieczny, co w kontekście bardzo zmiennej i niepewnej sytuacji gospodarczej ma bardzo ważne znaczenie - zakończył Robert Dąbrowski.

W drugim kwartale miał miejsce również debiut Robs Group Logistic na małej giełdzie. W dniu 28 kwietnia br. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect. Spółka została bardzo dobrze przywitana przez inwestorów. Na koniec sesji kurs akcji wzrósł o prawie 90% do 3,79 zł.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.