Robs Group Logistic: wzrost przychodów i zysku netto w II kwartale br.
Robs Group Logistic SA (RGL), notowana na NewConnect spółka z branży magazynowo – logistycznej, po dwóch kwartałach 2023 r. wypracowała 34% wzrost przychodów ze sprzedaży do wartości 12,4 mln zł. W samym drugim kwartale br. Spółka zaraportowała 6,55 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o aż 64% w porównaniu do analogicznego okresu w 2022 r. Wysoki poziom sprzedaży przełożył się na 2,23 mln zł EBIT w pierwszym półroczu br. (wzrost o 76% rdr) oraz 1,12 mln zł w okresie od kwietnia do czerwca br. EBITDA za pierwsze półrocze 2023 wyniosła 3,144 mln zł (1,3 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego). Zysk netto narastająco po dwóch kwartałach br. Spółki zamknął się na poziomie 1,21 mln zł (wzrost o 60% rdr.). W samym drugim kwartale 2023 r. gdańska firma zaraportowała 385 tys. zł zysku netto wobec straty rok wcześniej. Sprzedaż Robs Group Logistic napędza wzrost popytu na usługi i produkty Spółki z branży magazynowej w Europie - w szczególności w Szwecji i Polsce - oraz m.in. dynamiczny rozwój portów bałtyckich.
- Za nami udany kwartał jak i całe półrocze. Zrealizowaliśmy wiele interesujących projektów i poczyniliśmy duże kroki w dalszej dywersyfikacji geograficznej i produktowej naszego biznesu. Sprzedaż rośnie w tempie dwucyfrowym. Bardzo istotne jest również to, że w pierwszym półroczu poprawiliśmy marżę EBIT do 18% i netto do poziomu 9,7%. - powiedział Robert Dąbrowski, prezes zarządu Robs Group Logistic. - Zaraportowane dane finansowe potwierdzają ekspansję operacyjną Robs Group Logistic oraz pozwalają z optymizmem oczekiwać wyników w drugiej połowie roku, zwłaszcza w kontekście wejścia na nowe rynki zbytu - podkreśla.
Spółka informowała wcześniej, że planuje wejść na nowe zagraniczne rynki m.in. do Norwegii, Holandii, Belgii, Danii i Niemiec czyli największego europejskiego rynku magazynowego. Obecnie głównym rynkiem działalności Robs Group Logistic jest rynek szwedzki. Firma działa na nim już od kilkunastu lat. Wysokie nakłady na nowe obiekty, modernizacje i rozbudowy obecnych przekładają się na wysoki popyt na usługi i produkty polskiej firmy, co ma odzwierciedlenie w realizowanych projektach oraz dynamicznie rosnących wynikach finansowych Spółki. Od stycznia do czerwca br. aż 90% przychodów RGL było zrealizowana za granicą, natomiast za ok. 10% odpowiadał rynek polski.
Sprzedaż produktów „re-use” używanych i przystosowanych do ponownego użytku miała wartość 5,3 mln zł, co stanowiło około 43% przychodów netto ze sprzedaży. Oprócz tego znaczący wzrost nastąpił w segmencie usług, tj. w zakresie montaży, gdzie Spółka wypracowała około 3,8 mln zł przychodów (31% udział). Generalnie sytuacja ta wynikała z tendencji rynku inwestycyjnym w branży magazynowo logistycznej.
Pod koniec czerwca br. gdańska firma rozszerzyła swoją działalność biznesową o usługi magazynowania dla zewnętrznych podmiotów. W ramach pierwszego kontraktu Spółka świadczy usługi magazynowania oraz załadunku i rozładunku towarów w postaci komponentów fotowoltaicznych. Działalność związana z usługami magazynowania ma w przyszłości stanowić istotny element dywersyfikacji biznesu Robs Group Logistic jako element logistyki kontraktowej.
- Dywersyfikujemy naszą działalność również pod kątem oferowanych usług i produktów. Już po zakończeniu drugiego kwartału nawiązaliśmy porozumienie z firmą SUNSOL w celu wspólnego oferowania rozwiązań z zakresu instalacji fotowoltaicznych dla klientów z branży logistyczno–magazynowej na polskim i zagranicznym rynku. Maksymalnie chcemy wykorzystać nasz nowoczesny park maszynowy. Systemy fotowoltaiczne będą oparte i zaprojektowane na komponentach konstrukcyjnych wyprodukowanych właśnie przez nas. - mówi prezes Robs Group Logistic - Dzięki temu będziemy w stanie generować większe przychody, a nasz biznes będzie bardziej stabilny i bezpieczny, co w kontekście bardzo zmiennej i niepewnej sytuacji gospodarczej ma bardzo ważne znaczenie - zakończył Robert Dąbrowski.
W drugim kwartale miał miejsce również debiut Robs Group Logistic na małej giełdzie. W dniu 28 kwietnia br. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect. Spółka została bardzo dobrze przywitana przez inwestorów. Na koniec sesji kurs akcji wzrósł o prawie 90% do 3,79 zł.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.