Komunikaty PR

Robs Group Logistic stawia na ekspansję zagraniczną

2023-07-31  |  16:00
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 0.22 MB )

Robs Group Logistic SA (RGL), notowana na NewConnect spółka z branży magazynowo – logistycznej, planuje wejść na nowe zagraniczne rynki m.in. do Norwegii, Holandii, Belgii, Danii i Niemiec, czyli największego europejskiego rynku magazynowego. Aktualnie Spółka działa już w Szwecji i Polsce, z czego rynek szwedzki generuje ok. 75-80% całkowitych rocznych przychodów firmy. Działalność RGL wspiera dynamiczny rozwój infrastruktury magazynowej związany z rozbudową portów bałtyckich, kwitnąca wymiana handlowa pomiędzy Chinami a Europą oraz rozwój e-commerce.

- Jesteśmy zainteresowani dalszą ekspansją i dywersyfikacją geograficzną działalności. W przyszłym roku na pewno będziemy chcieli wejść na rynek norweski. Prowadzimy rozmowy z naszym szwedzkim kontrahentem na zrealizowanie kilku projektów na terenie Norwegii. Widzimy potencjał w Finlandii. Poza tym na pewno będziemy chcieli wejść na rynek belgijski. Bardzo chcemy być bardziej widoczni na rynku polskim i mocniej zagospodarować rynek niemiecki - mówi Robert Dąbrowski, prezes zarządu Robs Group Logistic.

Firma jest już obecna na rynku niemieckim, sprzedaje tam nowe i używane regały dla lokalnych i krajowych kontrahentów. W I kwartale br. Robs Group Logistic miało bardzo udane transakcje na tym rynku i widzi potencjał na realizacje kolejnych.

- Poprzez dostawy regałów używanych i częściowo nowych budujemy swoją markę w Niemczech. Rozwijamy współpracę z  partnerami lokalnymi i krajowymi. Na jesieni tego roku planujemy spotkanie z niemieckimi partnerami biznesowymi w celu pogłębienia dotychczasowej współpracy i zwiększenia skali obrotów. Mamy nadzieję, że te spotkania zaowocują kolejnymi realizacjami już w przyszłym roku - dodaje Robert Dąbrowski.

Głównym rynkiem Robs Group Logistic jest rynek szwedzki, Spółka działa na nim już od kilkunastu lat. Wysokie nakłady na nowe obiekty, modernizacje i rozbudowy obecnych przekładają się na wysoki popyt na usługi i produkty polskiej firmy. Spółka wykorzystuje zbudowane relacje biznesowe z miejscowymi klientami do zwiększania skali swojej działalności na tym wymagającym, skandynawskim rynku.

- Myślę, że jesteśmy odpowiedzialni nawet za 85% wszystkich rocznych realizacji w Szwecji. Rynek ten jest bardzo uregulowany i wymagający, przez co nie jest tak łatwo tam zaistnieć. Poza podstawowymi wymaganiami i certyfikatami obowiązującymi w krajach Unii Europejskiej, w Szwecji bardzo duży nacisk kładzie się  na dodatkowe aspekty związane z ekologią czy obszarem pracowniczym. Bariera wejścia jest bardzo duża ale wpływa to na możliwości budowania wyższej marży niż na innych rynkach zagranicznych. Co więcej, wspólnie z naszym partnerem SUNSOL będziemy wkrótce oferować klientom z tego rynku rozwiązania konstrukcyjnie dla systemów fotowoltaicznych. Będzie to stanowiło dodatkowy przychód dla Robs Group Logistic – mówi prezes zarządu.

Spółka ma także zapytania dotyczące realizowania projektów nawet z odległych, egzotycznych kierunków jak np. Brazylia.

- W zeszłym roku mieliśmy zapytania o możliwości wysłania ekip montażowych do siedziby Scanii w Sao Paulo w Brazylii. Jest to dla nas duże wyróżnienie i prestiż, że nasi kontrahenci doceniają nasz profesjonalizm i świadczenie wysokiej jakości usług. Wszystkie zapytania traktujemy bardzo poważnie, analizując jej ekonomiczne uzasadnienie ale również oceniamy przez pryzmat naszych logistycznych i operacyjnych możliwości. Myślę, że wszystko idzie w dobrym kierunku i w przyszłości będziemy chcieli się podjąć takich zleceń. – ocenia Robert Dąbrowski.

Robs Group Logistic ubiegły rok zamknęła z 22,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, aż 75% stanowiły przychody wypracowane na rynku szwedzkim. Z kolei 25% przychodów było zrealizowanych w Polsce. Po I kwartale br. udziały te wynosiły odpowiednio 88% i 12%.

Robs Group Logistic od kilkunastu lat świadczy kompleksowe usługi montażu, demontażu, przebudowy i serwisu regałów dla magazynów wysokiego składowania. Firma obsługuje największe podmioty z sektora oraz handlowe i logistyczne na świecie. W kwietniu br. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.