Robs Group Logistic stawia na ekspansję zagraniczną
Robs Group Logistic SA (RGL), notowana na NewConnect spółka z branży magazynowo – logistycznej, planuje wejść na nowe zagraniczne rynki m.in. do Norwegii, Holandii, Belgii, Danii i Niemiec, czyli największego europejskiego rynku magazynowego. Aktualnie Spółka działa już w Szwecji i Polsce, z czego rynek szwedzki generuje ok. 75-80% całkowitych rocznych przychodów firmy. Działalność RGL wspiera dynamiczny rozwój infrastruktury magazynowej związany z rozbudową portów bałtyckich, kwitnąca wymiana handlowa pomiędzy Chinami a Europą oraz rozwój e-commerce.
- Jesteśmy zainteresowani dalszą ekspansją i dywersyfikacją geograficzną działalności. W przyszłym roku na pewno będziemy chcieli wejść na rynek norweski. Prowadzimy rozmowy z naszym szwedzkim kontrahentem na zrealizowanie kilku projektów na terenie Norwegii. Widzimy potencjał w Finlandii. Poza tym na pewno będziemy chcieli wejść na rynek belgijski. Bardzo chcemy być bardziej widoczni na rynku polskim i mocniej zagospodarować rynek niemiecki - mówi Robert Dąbrowski, prezes zarządu Robs Group Logistic.
Firma jest już obecna na rynku niemieckim, sprzedaje tam nowe i używane regały dla lokalnych i krajowych kontrahentów. W I kwartale br. Robs Group Logistic miało bardzo udane transakcje na tym rynku i widzi potencjał na realizacje kolejnych.
- Poprzez dostawy regałów używanych i częściowo nowych budujemy swoją markę w Niemczech. Rozwijamy współpracę z partnerami lokalnymi i krajowymi. Na jesieni tego roku planujemy spotkanie z niemieckimi partnerami biznesowymi w celu pogłębienia dotychczasowej współpracy i zwiększenia skali obrotów. Mamy nadzieję, że te spotkania zaowocują kolejnymi realizacjami już w przyszłym roku - dodaje Robert Dąbrowski.
Głównym rynkiem Robs Group Logistic jest rynek szwedzki, Spółka działa na nim już od kilkunastu lat. Wysokie nakłady na nowe obiekty, modernizacje i rozbudowy obecnych przekładają się na wysoki popyt na usługi i produkty polskiej firmy. Spółka wykorzystuje zbudowane relacje biznesowe z miejscowymi klientami do zwiększania skali swojej działalności na tym wymagającym, skandynawskim rynku.
- Myślę, że jesteśmy odpowiedzialni nawet za 85% wszystkich rocznych realizacji w Szwecji. Rynek ten jest bardzo uregulowany i wymagający, przez co nie jest tak łatwo tam zaistnieć. Poza podstawowymi wymaganiami i certyfikatami obowiązującymi w krajach Unii Europejskiej, w Szwecji bardzo duży nacisk kładzie się na dodatkowe aspekty związane z ekologią czy obszarem pracowniczym. Bariera wejścia jest bardzo duża ale wpływa to na możliwości budowania wyższej marży niż na innych rynkach zagranicznych. Co więcej, wspólnie z naszym partnerem SUNSOL będziemy wkrótce oferować klientom z tego rynku rozwiązania konstrukcyjnie dla systemów fotowoltaicznych. Będzie to stanowiło dodatkowy przychód dla Robs Group Logistic – mówi prezes zarządu.
Spółka ma także zapytania dotyczące realizowania projektów nawet z odległych, egzotycznych kierunków jak np. Brazylia.
- W zeszłym roku mieliśmy zapytania o możliwości wysłania ekip montażowych do siedziby Scanii w Sao Paulo w Brazylii. Jest to dla nas duże wyróżnienie i prestiż, że nasi kontrahenci doceniają nasz profesjonalizm i świadczenie wysokiej jakości usług. Wszystkie zapytania traktujemy bardzo poważnie, analizując jej ekonomiczne uzasadnienie ale również oceniamy przez pryzmat naszych logistycznych i operacyjnych możliwości. Myślę, że wszystko idzie w dobrym kierunku i w przyszłości będziemy chcieli się podjąć takich zleceń. – ocenia Robert Dąbrowski.
Robs Group Logistic ubiegły rok zamknęła z 22,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, aż 75% stanowiły przychody wypracowane na rynku szwedzkim. Z kolei 25% przychodów było zrealizowanych w Polsce. Po I kwartale br. udziały te wynosiły odpowiednio 88% i 12%.
Robs Group Logistic od kilkunastu lat świadczy kompleksowe usługi montażu, demontażu, przebudowy i serwisu regałów dla magazynów wysokiego składowania. Firma obsługuje największe podmioty z sektora oraz handlowe i logistyczne na świecie. W kwietniu br. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.