Ruszają zapisy na sprzedaż akcji Alumetalu w wezwaniu ogłoszonym przez Hydro
Od 26 maja 2023 r. inwestorzy mogą składać zapisy na sprzedaż akcji Alumetalu w wezwaniu ogłoszonym przez Hydro, wywodzącą się z Norwegii globalną grupę w branży aluminiowej i energetyce. Zapisy będą przyjmowane do 30 czerwca br.
Zgodnie z niedawnymi zapowiedziami, Hydro ogłosiło ponowne wezwanie na 100 proc. akcji Alumetalu, polskiego producenta aluminiowych stopów odlewniczych.
Hydro oferuje 78,69 zł za każdą akcję Alumetalu, płatną w gotówce (“cena wezwania”), co oznacza premię w wysokości 15 proc. wobec ceny oferowanej w pierwszym wezwaniu ogłoszonym przez Hydro w kwietniu 2022 r.
Ponadto, dotychczasowi akcjonariusze Alumetalu otrzymają pełną dywidendę z rekordowego zysku netto za 2022 rok, tj. łącznie 13,82 zł na akcję, z czego 3,30 zł na akcję zostało już wypłacone jako dywidenda zaliczkowa 29 grudnia 2022 r., a 10,52 zł na akcję zostanie wypłacone 27 lipca 2023 r., tj. już po planowanym sfinalizowaniu przejęcia Alumetalu przez Hydro. Biorąc to pod uwagę, łączna korzyść ekonomiczna dla dotychczasowych akcjonariuszy Alumetalu wynikająca z ceny nowego wezwania i łącznej dywidendy za 2022 rok jest o ponad 35 proc. wyższa niż cena zaproponowana w pierwszym wezwaniu ogłoszonym przez Hydro w kwietniu 2022 r.
– Hydro składa przejrzystą ofertę wszystkim akcjonariuszom Alumetalu na 100 proc. akcji, zgodnie z polskimi przepisami. Wszyscy akcjonariusze, w tym inwestorzy detaliczni i instytucjonalni, otrzymają takie same warunki. Warto również zauważyć, że na początku maja Hydro otrzymało bezwarunkową zgodę Komisji Europejskiej na planowane przejęcie Alumetalu, więc nie ma już żadnych wymogów regulacyjnych potrzebnych do sfinalizowania transakcji – mówi wiceprezes wykonawczy Eivind Kallevik, szef Hydro Aluminium Metal.
Zapisy na sprzedaż akcji w wezwaniu będą przyjmowane od 26 maja do 30 czerwca 2023 r.
Wezwanie dojdzie do skutku po spełnieniu wszystkich określonych w nim warunków, w szczególności jeśli dotychczasowi akcjonariusze złożą zapisy na sprzedaż co najmniej 50 proc. wszystkich akcji, tj. 7.817.143 akcji.
Hydro zawarło już porozumienie z dwoma członkami Rady Nadzorczej Alumetalu oraz wszystkimi członkami Zarządu Alumetalu, posiadającymi łącznie około 39% akcji spółki, którzy bezwarunkowo i nieodwołalnie zobowiązali się do złożenia zapisów na sprzedaż w wezwaniu wszystkich posiadanych akcji po cenie wezwania.
Niniejszy komunikat ma charakter wyłącznie informacyjny i nie może być traktowany jako oferta lub propozycja nabycia akcji, ani też jako rekomendacja dotycząca decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do wezwania do zapisywania się na sprzedaż akcji Alumetal S.A., ogłoszonego 25 maja 2023 roku przez Hydro Aluminium AS ("Wezwanie") za pośrednictwem Banku Pekao S.A. – Biura Maklerskiego Pekao oraz Pekao Investment Banking S.A., jako podmiotów pośredniczących. Dokument Wezwania (wraz z jego późniejszymi zmianami) jest jedynym prawnie wiążącym źródłem informacji na temat warunków Wezwania oraz jest jedynym prawnie wiążącym dokumentem dotyczącym procesu Wezwania. Jednocześnie Wezwanie nie powinno być uznane za rekomendację ani za prognozę ze strony Hydro Aluminium AS, podmiotów należących do jego grupy kapitałowej ani Banku Pekao S.A., Pekao Investment Banking S.A. oraz podmiotów należących do grupy kapitałowej Banku Pekao S.A.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.