Rynek gier mobilnych atrakcyjny dla graczy, ale i dla biznesu
Autorem komentarza jest Jarosław Zeisner, członek zarządu BTC Studios S.A.
Rynek gier pokazał siłę – kiedy wiele gałęzi gospodarki cierpiało z powodu obowiązkowego lockdownu okazało się, że w tym czasie gaming utrzymuje, a nawet powiększa swoją rynkową przestrzeń. Powodów takiego stanu rzeczy jest wiele – od oswojenia z praca zdalną, po atrakcyjność oferty w dobie, gdy inne gałęzie rozrywki z konieczności nie mogły działać. Sam gaming nie jest jednak pod tym względem jednolity, a na czoło pod względem wzrostu wybija się przede wszystkim rynek gier mobilnych.
Według prognoz Newzoo, w 2023 rynek gier mobilnych może być wart nawet 102,8 mld USD. W tym roku przychody szacuje się na 77,2 mld, co sprowadza się do wzrostu o ponad 13 punktów procentowych w ujęciu rok do roku (https://newzoo.com/insights/articles/mobile-games-market-engagement-revenues-covid-19-gaming/). Widać, że ten segment gamingu jest niezwykle dynamiczny i dodatkowo korzysta na lockdownie. To jednak nie jedyny powód wzrostów – na świecie jest coraz więcej urządzeń mobilnych (np. ilość posiadaczy smartfonów wzrosła r/r o 6,7%), co w naturalny sposób generuje wzrost liczby graczy mobilnych. Dodatkowo wiele z produkcji mobilnych funkcjonuje w modelu free-to-play, monetyzując dopiero pewne upgrady do rozgrywki. Niska bariera wejścia na pewno pomaga i będzie pomagała w budowaniu szerszej, globalnej społeczności.
Widząc jaką społeczność akumulują gry mobilne, niektóre z firm coraz śmielej patrzą w kierunku wykorzystania tego medium do kontaktu z klientami. Chodzi często o tradycyjne biznesy, które sporo ucierpiały z powodu lockdownu i konieczności zamknięcia placówek, a które teraz intensywnie inwestują w rozwój kanału e-commerce by być gotowymi na ewentualność kolejnej pandemii. Okazało się bowiem, że komunikacja kwitnie zdalnie, szczególnie, gdy nie można jej realizować w tradycyjny sposób – marki nie mające silnych kanałów e-commerce wiele straciły i w zakresie możliwości handlowych i przede wszystkim kontaktu z klientem (w którego świadomość już mogła się mocniej wbić konkurencja, która poczyniła stosowne inwestycje). Tymczasem gry zdobyły szerokie audytorium i nie są wyeksploatowane pod względem marketingowo-reklamowym – dlatego możemy oczekiwać, że coraz więcej firm zacznie się angażować w gaming, w ramach wzmocnienia odnogi e-commercowej. Chodzi tu o zaangażowanie zarówno reklamowe, jak i próby game developmentu lub strategicznych partnerstw.
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.