Komunikaty PR

SimFabric z ponad ośmiokrotnym zyskiem netto r/r w I kwartale 2020 roku

2020-05-13  |  08:42
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Chołuj
Inner Value

Wilcza 46
00-679 Warszawa
m.choluj|innervalue.pl| |m.choluj|innervalue.pl
+48 22 292 04 28
innervalue.pl/

Ponad 400-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży netto r/r odnotowała w pierwszym kwartale br. spółka SimFabric, notowany na NewConnect wydawca i producent gier wideo z grupy PlayWay. W tym czasie spółka zwiększyła także znacząco zysk netto – z 0,02 mln zł w pierwszym kwartale 2019 roku do 0,18 mln zł w analogicznym okresie br. Minione miesiące były dla spółki czasem wzmożonej aktywności w zakresie przygotowania do debiutu na NewConnect oraz bieżącej działalności operacyjnej. Od stycznia do marca odbyły się cztery premiery gier, gdzie SimFabric odpowiadał za portowanie i wydanie tytułów w wersji na konsole. Spółka otrzymała również granty na pozyskanie pierwszych kontraktów biznesowych oraz przygotowanie strategii wejścia na kolejne dwa rynki azjatyckie, tj. rynek singapurski i indonezyjski.

- Wypracowane w pierwszym kwartale br. wyniki finansowe są zgodne z naszymi założeniami. Udało nam się wypracować zysk netto na poziomie ponad 0,18 mln zł, co jest znacznie lepszym wynikiem w porównaniu do trzech pierwszych miesięcy ubiegłego roku. Odnotowaliśmy także 1,3 mln zł przychodów neto ze sprzedaży, co stanowi pięciokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku – mówi Julia Leszczyńska, prezes SimFabric. – Miniony kwartał był dla nas bardzo intensywnym okresem, w którym dopełnialiśmy ostatnich formalności związanych z debiutem na NewConnect. Wzrost akcji spółki na starcie o 240 proc. przerósł nasze oczekiwania. W ciągu miesiąca od debiutu kapitalizacja rynkowa wzrosła niemal pięciokrotnie i wynosi w przybliżeniu 95 mln zł. Cieszymy się, że inwestorzy docenili zaangażowanie wkładane w realizowane projekty – dodaje Julia Leszczyńska.

Od stycznia do marca SimFabric podpisało kilka kontraktów dot. portowania i wydawania gier. Spółka zawarła także umowę z Agencją Inwestycji i Handlu, w ramach której otrzymała 0,2 mln zł grantu w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020. Celem kontraktu jest przygotowanie strategii wejścia na rynek azjatycki i pozyskanie pierwszych umów z kontrahentami z Singapuru. Taką samą kwotę grantu spółka otrzymała w lutym na rozszerzenie działalności na rynek azjatycki i pozyskanie partnerów w Indonezji.

Na początku roku SimFabric zawarł umowę z Games Operators na wydanie oraz portowanie gry Counter Terrorist Agency na konsole Nintendo Switch, PlayStation 4 oraz Xbox One. Z tytułu jej realizacji spółka otrzyma wynagrodzenie w wysokości 50 proc. zysków ze sprzedaży po potrąceniu obowiązkowych opłat naliczanych przez platformy dystrybucji cyfrowej. W pierwszym kwartale zadebiutowały również Saboteur!, Mad Age & This Guy oraz Saboteur II: Avenging Angel na konsolę PlayStation 4 oraz Lust for Darkness: Dawn Edition na Nintendo Switch, gdzie SimFabric odpowiadał za portowanie i wydanie tytułów w konsolowej wersji. W przypadku ostatniego tytułu koszty sprzedaży zwróciły się w ciągu pierwszego tygodnia od premiery. Sfinalizowano także proces certyfikacji gry Construction Machines Simulator, której premiera w wersji pudełkowej na konsolę Nintendo Switch odbyła się w II kw. 2020 r. Za wydanie i dystrybucję tytułu odpowiada francuski koncern Just For Games.

Wśród istotnych umów, które zostały zawarte w pierwszych miesiącach roku wymienić można także kontrakt z IHQ Media na komercjalizację projektu Electro Fleet Manager - symulatora zarządzania flotą pojazdów elektrycznych, stworzonego przez IHQ. Strony umowy zobowiązały się do współpracy przy stworzeniu, a następnie wydaniu gry na komputery PC, konsole i urządzenie mobilne.

- Przyjęta przez naszą spółkę strategia zrównoważonego rozwoju zakłada portowanie i wydawanie dużej liczby, nisko i średnio budżetowych wysokomarżowych gier. W ten sposób chcemy dywersyfikować ryzyko inwestycyjne. W swojej działalności koncentrujemy się na rynku globalnym, a przede wszystkim na USA i Europie. Pracujemy także nad wejściem na rynek azjatycki, w szczególności do Chin i Japonii, a także do Korei Południowej, Singapuru, Indonezji, także przy wsparciu grantów z Polskich Mostów Technologicznych – mówi Emil Leszczyński, przewodniczący Rady Nadzorczej SimFabric. – Niewątpliwie wejście na rynek NewConnect wzmocniło naszą wiarygodność, zarówno w oczach inwestorów jak i partnerów biznesowych, co przekłada się na osiągane wyniki finansowe.

W ostatnim czasie spółka rozpoczęła proces certyfikacji gier Farm Mechanic Simulator oraz Truck Mechanic Simulator na konsolę Nintendo Switch, których premiery planowane są w czerwcu tego roku. Studio podpisało także największy w historii firmy kontrakt z austriackim koncernem Koch Media GmbH opiewający na kwotę około 8 mln zł. Przedmiotem umowy jest przeniesienie 50 proc. praw autorskich do dwóch gier SimFabric na firmę Koch Media GmbH, oraz wydania ich przez koncern Koch Media GmbH na komputery PC oraz konsole Nintendo Switch, PS4 i Xbox One. Umowa obejmuje sprzedaż, działania marketingowe i dystrybucję gier SimFabric przez Koch Media GmbH na całym świecie. SimFabric zachowa pozostałe 50 proc. praw autorskich i majątkowych do gier oraz będzie otrzymywać 50 proc. zysków ze sprzedaży gry.

SimFabric na tle innych spółek z grupy PlayWay wyróżnia się własnym działem badań i rozwoju (B+R). Współpracując z VEO sp. z o.o. studio uruchomiło projekt pn.: Nowatorski algorytm wyznaczania trasy morskiej w oparciu o dane pogodowe dla żeglarzy i kapitanów statków, działający na nietonącym urządzeniu mobilnym. Warszawskie studio planuje pozyskać około 10 mln zł na stworzenie największego w Europie Wschodniej Centrum Badawczo-Rozwojowego. Firma rozważa budowę czwartego filaru strategii w oparciu o projekty mobilne.



O SimFabric:

SimFabric S.A. powstała w 2016 roku. Spółka prowadzi działalność na rynku gier wideo, specjalizując się w portowaniu gier (przerabianie gry z jednej platformy na inną) na konsole Nintendo Switch, PlayStation 4 i komputery stacjonarne oraz produkcjach własnych. Głównym założeniem prowadzonej działalności jest portowanie i wydawanie kilku nisko oraz średnio budżetowych i wysokomarżowych gier przez rozproszone niewielkie zespoły deweloperskie. Do tej pory spółka wydała łącznie dziewięć gier na konsole Nintendo Switch, trzy na PlayStation 4 oraz dwie na PC. Najważniejszym dotychczasowym produktem spółki jest gra Farm Expert 2018, która w wersji mobilnej sprzedała się w liczbie ponad 2,5 mln kopii.  W 2016 roku firma otrzymała główną nagrodę ESA (Europejskiej Agencji Kosmicznej) w konkursie na najlepszą aplikację kosmiczną. Od lipca 2019 SimFabric prowadzi oddział odpowiedzialny za działania B+R, którego celem jest stworzenie innowacyjnych rozwiązań w branży gier komputerowych.

Strategicznym akcjonariuszem studia jest Grupa PlayWay. Od kwietnia 2020 roku SimFabric jest notowana na rynku NewConnect.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inner Value
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów Biuro prasowe
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.
Giełda Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
2024-11-29 | 07:25

Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto

Prawie 5,5 mln zł zysku netto po trzech kwartałach br. wypracowało Big Cheese Studio S.A. - notowany na GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo z Łodzi. To ponad 140
Giełda Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
2024-11-22 | 10:00

Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę

Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę na produkcję nowoczesnego payloadu dla programu HummingSat ESA. W dniu 21 listopada b.r., Thorium Space S.A. podpisało przełomową umowę ze szwajcarską firmą SWISSto12, liderem w programie HummingSAT Europejskiej Agencji Kosmicznej. Umowa, obejmująca opracowanie i produkcję w pełni elastycznego i sterowanego cyfrowo payloadu dla platformy satelitarnej na orbitę GEO HummingSat, otwiera nowe możliwości dla polskiego sektora kosmicznego i europejskiego rynku telekomunikacyjnego. Kompleksowa realizacja projektu, potrwa cztery lata i przyniesie Thorium Space co najmniej 33 mln EUR.  Projekt, nadzorowany przez Europejską Agencję Kosmiczną ESA, jest kluczowym elementem rozwoju satelitów geostacjonarnych nowej generacji. HummingSat to kompaktowe, efektywne kosztowo satelity, które mają zastąpić funkcjonujące obecnie stare konstrukcje. W ramach współpracy Thorium Space jako podwykonawca SWISSto12, stworzy elastyczny payload telekomunikacyjny w paśmie Ka-band, który zostanie wykorzystany również w planowanej polskiej misji satelitarnej na orbitę geostacjonarną GEO. Struktura projektu i perspektywy finansowe Umowa zawarta pomiędzy Thorium i SWISSto12 obejmuje wieloetapowy proces rozwoju: •    Faza 0/A, która rozpoczęła się w ramach programu HummingSat, opiewa na wartość 3 mln EUR. •    W drugim kwartale 2025 roku projekt płynnie przejdzie do Fazy B, o szacunkowej wartości 3,8 mln EUR. •    W czwartym kwartale 2025 roku Thorium Space i SWISSto12 rozpoczną prace nad polskim satelitą telekomunikacyjnym, który powstanie w oparciu o platformę HummingSat. Pełna realizacja projektu, obejmująca fazy C/D/E, potrwa trzy lata i przyniesie Thorium Space co najmniej 25 mln EUR, zgodnie z ustaleniami z końca 2023 roku z ESA/ Innowacje technologiczne Thorium Space Thorium Space wnosi do programu najnowszej generacji payload software-defined oparty na cyfrowo sterowanych antenach. Rozwiązanie to pozwala na elastyczne dostosowanie funkcjonalności satelity do potrzeb operatorów, zwiększając efektywność operacyjną i co bardzo ważne obniżając koszty. - Nasza współpraca z SWISSto12 w ramach programu HummingSat to kamień milowy dla polskiego sektora kosmicznego - Informuje Paweł Rymaszewski, prezes zarządu Thorium Space. Opracowanie elastycznego payloadu Ka-band nie tylko podkreśla nasze kompetencje i możliwości technologiczne, ale także otwiera drogę do realizacji polskiego satelity geostacjonarnego, który stanie się kluczowym elementem europejskiego rynku kosmicznego. Partnerstwo dla Europy Projekt HummingSat, wspierany przez ESA, jest symbolem europejskiej innowacyjności i współpracy. Dzięki kompaktowym rozmiarom i niższym kosztom, HummingSat stanowią konkurencyjną alternatywę dla większych satelitów produkowanych przez globalnych gigantów, takich jak Airbus czy Thales. ESA i jej partnerzy, w tym SWISSto12 i Thorium Space, dążą do wzmocnienia europejskiej niezależności technologicznej w sektorze kosmicznym, zapewniając konkurencyjne i efektywne rozwiązania dla klientów z niemalże całego świata. Kierunek - polski satelita na GEO Zwieńczeniem współpracy Thorium Space i SWISSto12 będzie rozwój polskiego satelity telekomunikacyjnego na GEO. Projekt ten, wspierany przez ESA i finansowany częściowo z polskiej składki członkowskiej, wprowadzi Polskę do grona kluczowych graczy w europejskim sektorze kosmicznym. - Nasza współpraca z ESA i SWISSto12 pokazuje, że europejski sektor kosmiczny ma alternatywę wobec tradycyjnych rozwiązań. Dzięki takim projektom, jak program HummingSat, możemy budować innowacyjne technologie w Europie, które spełniają najwyższe standardy i są w pełni dostosowane do współczesnych potrzeb – dodaje Paweł Rymaszewski Thorium Space wzmacnia swoją pozycję jako lidera innowacji technologicznych w sektorze kosmicznym, realizując projekty, które łączą najnowocześniejsze technologie z praktycznymi zastosowaniami na globalnym rynku.  

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.