SoftBlue skierowało prywatną emisję akcji do InventionMed
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Notowane na NewConnect SoftBlue SA skierowało prywatną emisję akcji do swojego partnera biznesowego, firmy InventionMed SA i wyemitowało 19 mln akcji serii E w ramach kapitału docelowego po cenie 1,42 PLN za akcje. Tym samym spółka zwiększyła udział w akcjonariacie InventionMed do 50 proc. Jednocześnie InventionMed objęło 19 mln akcji SoftBlue. Ponadto bydgoska firma IT uruchomiła program motywacyjny, w ramach którego wyemitowała 2,6 mln warrantów subskrypcyjnych imiennych serii D, z czego 1,2 mln warrantów zamieniła na akcje. Walory zostały objęte przez kilkanaście osób fizycznych, w tym przez pracowników i współpracowników firmy.
W lipcu br. SoftBlue SA zainwestowało w InventionMed SA. Firma kupiła wówczas pakiet ponad 10 mln akcji, co stanowiło blisko 30 proc. wszystkich akcji INM. 7 września 2020 SoftBlue przyjęło ofertę objęcia akcji serii E uchwalonych przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy InventionMed SA i strony zawarły umowę objęcia 15 mln akcji serii E, tym samym firma zwiększyła udział w akcjonariacie InventionMed o dodatkowe 20 proc. Cena emisyjna akcji serii E wyemitowanych przez InventionMed wyniosła 1,23 zł i była to średnia cena notowań akcji tej spółki na rynku NewConnect. Wraz z umową objęcia akcji, SoftBlue poinformowało o niezbywaniu akcji (lock-up) serii E przez okres trzech lat od dnia zawarcia umowy. – To pozytywny zapis umowy, dzięki któremu obie strony mogą czuć się komfortowo. Przypomnę, że razem z SoftBlue tworzymy Centrum Innowacyjnych Symulacji Medycznych VR i AR. Współpraca między naszymi dwoma firmami układa się bardzo dobrze, co pozwala przewidywać, że naszych wspólnych projektów będzie więcej – komentuje Tomasz Kierul, prezes InventionMed SA.
Dodatkowo, SoftBlue SA wyemitowało w ramach kapitału docelowo 19 mln akcji serii E, które w całości zostały skierowane i objęte przez InventionMed SA – Wyemitowaliśmy 19 mln akcji serii E, które zostały skierowane w trybie emisji prywatnej do naszego partnera, firmy InventionMed. Docelowo nasz udział w spółce będzie wynosił 50 proc. wszystkich jej akcji. To istotny krok na drodze do zacieśnienia wspólnych relacji biznesowych. Mam nadzieję, że przyczyni się to też do przyspieszenia realizacji poszczególnych etapów wspólnie prowadzonych projektów, w tym budowy wirtualnego szpitala w Bydgoszczy – mówi Michał Kierul, prezes SoftBlue SA.
Cenę emisyjną ustalono na 1,42 zł, co stanowi średnią cenę rynkową akcji spółki z okresu ostatnich trzech miesięcy.
SoftBlue SA uruchomiło także program motywacyjny kierowany do pracowników, w ramach którego wyemitowało 2,6 mln warrantów subskrypcyjnych imiennych serii D. – Warranty subskrypcyjne nie zostały wydane zarządowi SoftBlue. Skierowaliśmy je w całości do kilkunastu osób fizycznych, w tym pracowników, partnerów, współpracowników naszej firmy i członka Rady Nadzorczej. – informuje Michał Kierul. – Pozwoli to naszym pracownikom bardziej związać się z firmą i realizowanymi przez nią projektami. Pracownicy mają czas do końca 2023 roku na realizację warrantów – dodaje.
SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto
Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Wejście Ukrainy do UE może zająć jeszcze długie lata. Miałoby ono duży wpływ na polskie rolnictwo i rynek pracy
Akcesja Ukrainy do UE będzie oznaczać duże zmiany dla polskiego rolnictwa i potencjalne problemy na rynku pracy. Z drugiej strony to też szansa dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą wziąć udział w powojennej odbudowie tego kraju. Jednak polski rząd powinien wykazać w tym celu aktywniejszą postawę i poprawić relacje z Ukrainą, które w ostatnim czasie uległy pogorszeniu – ocenia Marek Budzisz, ekspert ds. Rosji i obszarów postsowieckich w Strategy and Future.
Media i PR
Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.
Nauka
Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.