SoftBlue stawia na zagraniczną działalność
Notowana na rynku NewConnect i działająca w branży IT spółka SoftBlue intensywnie rozwija swoją markę INTechHouse, dedykowaną zagranicznym projektom nearshoringowym i outsourcingowym z zakresu software’u i hardware’u. Obecnie z rozwiązań bydgoskiej firmy korzystają klienci z czterech kontynentów z branż gamingowej, przemysłowej, zdrowotnej czy finansowej. Łącznie jest ich ponad dwustu.
- Aktualnie jednym z naszych najważniejszych celów jest rozwój działalności na rynkach zagranicznych, w czym pomóc ma INTechHouse. Od blisko dwóch dekad rozwiązujemy problemy biznesowe z wykorzystaniem technologii, a z naszych usług korzystają również klienci spoza Polski. Realizujemy projekty dla firm z Europy, Ameryki Północnej, Bliskiego Wschodu czy Azji. Wykorzystując te doświadczenia, stworzyliśmy właśnie INTechHouse - markę dedykowaną klientom zagranicznym. Wierzymy, że dzięki niej nawiążemy współpracę z kolejnymi podmiotami zagranicznymi, co wpłynie pozytywnie na nasz rozwój oraz wzrost przychodów - mówi Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA.
SoftBlue zamierza być firmą jak najbardziej zdywersyfikowaną pod kątem geograficznym, aby zawirowania na jednym rynku nie były dla niej odczuwalne. W ramach INTechHouse spółka oferuje profesjonalne wsparcie w obszarze software oraz hardware dla klientów działających w branżach produkcyjnej, opieki zdrowotnej, logistycznej, transportowej, oil&gas, Fintech oraz nieruchomości. Zespół INTechHouse projektuje i dostarcza dedykowane rozwiązania z zakresu elektroniki, oprogramowania oraz ekorozwiązań.
Cele SoftBlue to również przywrócenie naturalnej równowagi i poprawa jakości życia przyszłych pokoleń. Firma wdraża innowacje technologiczne dla klientów oraz tworzymy własne produkty, które wpisują się w te założenia.
- Dostarczane przez nas oprogramowanie np. rozwiązania digitalizujące obieg dokumentacji, odczuwalnie redukują zużycie papieru i emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Nasze produkty do monitorowania mediów pomagają zmniejszyć zużycie wody i energii oraz zoptymalizować zarządzanie mediami. W portfolio można znaleźć również produkt do monitoringu jakości powietrza oraz rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję, która pozwala wielu biznesom wejść na wyższy poziom i ułatwia wiele procesów. Jednym z rozwiązań SoftBulue opartych o AI są voiceboty usprawniające komunikację i przyspieszające proces obsługi klienta. Z kolei ADC (system zarządzania produkcją i energią) wykorzystuje zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego - dodaje Michał Kierul.
W ciągu ostatnich dwudziestu lat tempo rozwoju nowych technologii i rozwiązań informatycznych w biznesie było ogromne. Postęp technologiczny przyczynił się do powstania innowacyjnych narzędzi i platform (np. chmura, sztuczna inteligencja, blockchain), które zrewolucjonizowały sposób działania wielu firm i branż.
- Dziś technologie informatyczne są kluczowe dla sukcesu każdej organizacji, niezależnie od specjalizacji czy wielkości przedsiębiorstwa. Rozwiązania IT pozwalają na bardziej efektywną obsługę klientów, poprawiają i ułatwiają procesy biznesowe oraz umożliwiają dostęp do analizy danych, która jest niezbędna do dalszego rozwoju i wyciągania wniosków. Obecnie trudno sobie wyobrazić, że biznes mógłby funkcjonować bez IT - uważa Michał Kierul.
Z tegorocznego raportu serwisu Emerging Europe wynika, że nasz rodzimy sektor IT jest trzecim pod względem konkurencyjności wśród 23 państw Europy Środkowej i Wschodniej (po Estonii i Litwie). Branża IT w Polsce ciągle się rozwija, wzrasta liczba zatrudnionych w niej pracowników oraz ich zarobki. Rynek informatyczny zatrudnia 525 tys. polskich specjalistów, których wynagrodzenie średnie wynosi 174 proc. średniej płacy krajowej.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.