SoftBlue stawia na zagraniczną działalność
Notowana na rynku NewConnect i działająca w branży IT spółka SoftBlue intensywnie rozwija swoją markę INTechHouse, dedykowaną zagranicznym projektom nearshoringowym i outsourcingowym z zakresu software’u i hardware’u. Obecnie z rozwiązań bydgoskiej firmy korzystają klienci z czterech kontynentów z branż gamingowej, przemysłowej, zdrowotnej czy finansowej. Łącznie jest ich ponad dwustu.
- Aktualnie jednym z naszych najważniejszych celów jest rozwój działalności na rynkach zagranicznych, w czym pomóc ma INTechHouse. Od blisko dwóch dekad rozwiązujemy problemy biznesowe z wykorzystaniem technologii, a z naszych usług korzystają również klienci spoza Polski. Realizujemy projekty dla firm z Europy, Ameryki Północnej, Bliskiego Wschodu czy Azji. Wykorzystując te doświadczenia, stworzyliśmy właśnie INTechHouse - markę dedykowaną klientom zagranicznym. Wierzymy, że dzięki niej nawiążemy współpracę z kolejnymi podmiotami zagranicznymi, co wpłynie pozytywnie na nasz rozwój oraz wzrost przychodów - mówi Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA.
SoftBlue zamierza być firmą jak najbardziej zdywersyfikowaną pod kątem geograficznym, aby zawirowania na jednym rynku nie były dla niej odczuwalne. W ramach INTechHouse spółka oferuje profesjonalne wsparcie w obszarze software oraz hardware dla klientów działających w branżach produkcyjnej, opieki zdrowotnej, logistycznej, transportowej, oil&gas, Fintech oraz nieruchomości. Zespół INTechHouse projektuje i dostarcza dedykowane rozwiązania z zakresu elektroniki, oprogramowania oraz ekorozwiązań.
Cele SoftBlue to również przywrócenie naturalnej równowagi i poprawa jakości życia przyszłych pokoleń. Firma wdraża innowacje technologiczne dla klientów oraz tworzymy własne produkty, które wpisują się w te założenia.
- Dostarczane przez nas oprogramowanie np. rozwiązania digitalizujące obieg dokumentacji, odczuwalnie redukują zużycie papieru i emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Nasze produkty do monitorowania mediów pomagają zmniejszyć zużycie wody i energii oraz zoptymalizować zarządzanie mediami. W portfolio można znaleźć również produkt do monitoringu jakości powietrza oraz rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję, która pozwala wielu biznesom wejść na wyższy poziom i ułatwia wiele procesów. Jednym z rozwiązań SoftBulue opartych o AI są voiceboty usprawniające komunikację i przyspieszające proces obsługi klienta. Z kolei ADC (system zarządzania produkcją i energią) wykorzystuje zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego - dodaje Michał Kierul.
W ciągu ostatnich dwudziestu lat tempo rozwoju nowych technologii i rozwiązań informatycznych w biznesie było ogromne. Postęp technologiczny przyczynił się do powstania innowacyjnych narzędzi i platform (np. chmura, sztuczna inteligencja, blockchain), które zrewolucjonizowały sposób działania wielu firm i branż.
- Dziś technologie informatyczne są kluczowe dla sukcesu każdej organizacji, niezależnie od specjalizacji czy wielkości przedsiębiorstwa. Rozwiązania IT pozwalają na bardziej efektywną obsługę klientów, poprawiają i ułatwiają procesy biznesowe oraz umożliwiają dostęp do analizy danych, która jest niezbędna do dalszego rozwoju i wyciągania wniosków. Obecnie trudno sobie wyobrazić, że biznes mógłby funkcjonować bez IT - uważa Michał Kierul.
Z tegorocznego raportu serwisu Emerging Europe wynika, że nasz rodzimy sektor IT jest trzecim pod względem konkurencyjności wśród 23 państw Europy Środkowej i Wschodniej (po Estonii i Litwie). Branża IT w Polsce ciągle się rozwija, wzrasta liczba zatrudnionych w niej pracowników oraz ich zarobki. Rynek informatyczny zatrudnia 525 tys. polskich specjalistów, których wynagrodzenie średnie wynosi 174 proc. średniej płacy krajowej.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.