SoftBlue z 5,1 mln zł przychodów ze sprzedaży w Q1 2023 r.
SoftBlue SA, spółka notowana na rynku NewConnect i działająca w branży IT, w pierwszym kwartale br. wypracowała 5,1 mln zł przychodów ze sprzedaży. W raportowanym okresie Spółka miała 956,2 tys. zł wyniku EBITDA w porównaniu do 230,0 tys. zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk netto SoftBlue w pierwszym kwartale br. (910,1 tys. zł) wyraźnie wzrósł w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy 2022 r. (147,0 tys. zł). Podobnie jak w poprzednich kwartałach głównym motorem napędowym wyników był sektor software oraz hardware, przy wsparciu obszarów eco solutions i telekomunikacji. Spółka dynamicznie rozwija zagraniczną działalność pod marką INTechHouse.
- Kontynuujemy rozwój SoftBlue w trzech głównych segmentach. Skutecznie rozwijamy działalność na rynkach zagranicznych, dywersyfikując geograficznie nasze źródła przychodów. Pod marką INTechHouse wychodzimy z ofertą dla najbardziej wymagających klientów zagranicznych. W jednym miejscu klienci otrzymują wsparcie w obszarze software oraz hardware. Jest to nasza istotna przewaga na rynku. Realizujemy projekty dla kilkudziesięciu globalnych podmiotów m.in. z branż przemysłowych, jak i gamingowej. Utrzymaliśmy wysoki poziom przychodów, co w okresie tak dużej zmienności na rynku jest bardzo dobrą wiadomością – powiedział Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA.
SoftBlue to technologiczna spółka z branży IT. Wyróżnia się unikatowym i pożądanym na rynku zestawem kompetencji. Odpowiada na potrzeby klientów, realizując złożone projekty z zakresu Software i Hardware, Eco Solutions (IoT) oraz Telekomunikacji. SoftBlue posiada również własne projekty takie jak AirDron oraz system zarządzania i monitorowania zużycia energii. Są to rozwiązania wspomagające poprawę stanu środowiska cieszące się dużą popularnością wśród przedsiębiorstw prywatnych jak również publicznych. SoftBlue oferuje również kompleksowe wsparcie merytoryczne wspomagające projektodawców naukowych w komercjalizacji ich przedsięwzięć.
***
SoftBlue to technologiczna spółka z branży IT. Wyróżnia się unikatowym i pożądanym na rynku zestawem kompetencji. Odpowiada na potrzeby klientów, realizując złożone projekty z zakresu Software i Hardware, Eco Solutions (IoT) oraz Telekomunikacji. W każdej z wyżej wymienionych działalności Spółka proponuje rozwiązania skierowane na innowacje i nowoczesne technologie. SoftBlue jest partnerem biznesowym, który kompleksowo realizuje dedykowane projekty dla sektora prywatnego oraz publicznego, w Polsce jak i na świecie.
Od 2015 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect.
SoftBlue SA jest również właścicielem marki EasyCall, świadczącej szeroki wachlarz usług telekomunikacyjnych.
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.