SoftBlue zbuduje Centrum B+R
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
SoftBlue – notowany na NewConnect specjalista z dziedziny teleinformatyki – przygotowuje się do budowy Centrum Badawczo–Rozwojowe, dedykowanego optymalizacji zarządzania zasobami wodnymi i energetycznymi. Tym samym spółka rozpoczęła kolejny etap dot. przygotowań do budowy obiektu. Rozpoczęcie prac planowane jest na rok 2020. Inwestycja powstanie w Bydgoszczy. Celem projektu będą prace badawcze, których efektem ma być opracowanie systemów oprogramowań wspierających racjonalne gospodarowanie wodą oraz zwiększające efektywność zarządzania energią elektryczną. Na budowę Centrum spółka otrzymała dofinansowanie z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. Kwota dotacji to ponad 5,4 mln zł. Wartość całej inwestycji wynosi ponad 12 mln zł. SoftBlue na bieżąco komercjalizuje badania naukowe z dziedziny nowych technologii.
- Od lat angażujemy się w rozwój polskich przedsiębiorstw, w których wdrażamy implementację zaawansowanych systemów technologicznych, zwłaszcza jeśli ich celem jest wsparcie wspólnego eko-systemu. Nie mieliśmy więc wątpliwości podejmując decyzję o inwestycji w budowę bydgoskiego Centrum Badawczo–Rozwojowego, dedykowanego optymalizacji zarządzania zasobami wodnymi i energetycznymi. – informuje Michał Kierul, prezes SoftBlue. – Lada chwila rozpoczniemy realizację inwestycji. – dodaje Michał Kierul.
Nowoczesne Centrum B+R pozwoli na prowadzenie prac badawczych nad opracowaniem dwóch systemów do optymalizacji zarządzania zasobami wodnymi i energetycznymi. Jedno oprogramowanie ułatwi racjonalne gospodarowanie wodą w systemach zbiorowego zaopatrzenia. Drugie zwiększy efektywność zarządzania energią elektryczną i cieplną w budynkach przemysłowych, mieszkalnych czy użyteczności publicznej.
Nowy projekt o łącznej wartości ponad 12 mln zł, prowadzony jest w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na lata 2014-2020. Dzięki podpisanej w marcu br. umowie z Departamentem Programów Wsparcia Innowacji i Rozwoju, SoftBlue otrzymało dofinansowanie na budowę inwestycji. Wsparcia, w kwocie 5,4 mln zł, udzieliło Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.
W celu ochrony środowiska SoftBlue stworzyło już m.in. innowacyjny system AirDron, badający stan zanieczyszczeń w powietrzu. Spółka na początku br. podjęła także decyzję o poszerzeniu działań jej spółki zależnej o działania z dziedziny fotowoltaiki. SoftBlue Mobility projektuje i wdraża systemy IT odpowiedzialne za zarządzanie energią wyprodukowaną z ogniw fotowoltaicznych. – Na co dzień prowadzimy szereg działań proekologicznych. Nowe Centrum B+R jest zwieńczeniem naszych planów dot. realnego wpływu na optymalizację zużywania bieżącej wody. Zapotrzebowanie na wodę wykorzystywane jest w wielu segmentach rynku, zwłaszcza w sektorze spożywczym. Ze względu na zwiększający się popyt na wodę, przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na optymalizację gospodarki wodno-ściekowej firmy. Pamiętajmy natomiast, że wody słodkie zajmują jedynie 3,5 proc. wszystkich wód na Ziemi. Dlatego tak istotne jest oszczędzanie tego naturalnego zasobu, bez którego nie moglibyśmy funkcjonować, a także istnieć. – komentuje Michał Kierul. – Nie zwalniamy więc tempa. Myślimy już nad kolejnymi rozwojowymi projektami wspomagającymi polskie przedsiębiorstwa. O szczegółach poinformujemy niebawem. – dodaje Michał Kierul.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.