Spółka zależna Incuvo pozyskała do portfolio hitową produkcję od Render Cube
Spółka zależna Incuvo, notowanego na NewConnect producenta gier wideo w wirtualnej rzeczywistości, pozyskała do swojego portfolio Medieval Dynasty – jeden z najpopularniejszych tytułów na Steam w 2020 roku. Na mocy zawartej umowy Spectral Games przygotuje VR-ową wersję hitowej produkcji Render Cube. Do tej pory tytuł sprzedał się w nakładzie ponad 500 tys. egzemplarzy. Gra ma ponad 90 proc. pozytywnych ocen na platformie Steam oraz przeszło 13,5 tys. komentarzy.
- Medieval Dynasty to jedna z najlepszych ubiegłorocznych premier od polskich spółek, które zadebiutowały na platformie Steam. Dzięki zawartej właśnie umowie z wydawcą i właścicielem IP projektu – Toplitz Productions – nasza spółka zależna Spectral Games – przygotuje jego VR-ową wersję. Medieval Dynasty łączy w sobie cechy symulatora, survivalu oraz strategii, dzięki czemu gracz ma dużo większą możliwość dostosowywania swoich stylów gry w otwartym średniowiecznym świecie. Jestem przekonany, że przeniesienie tej rozgrywki do wirtualnej rzeczywistości zapewni graczom mnóstwo niezapomnianych emocji – mówi Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu Incuvo.
Medieval Dynasty koncentruje się na losach młodego chłopca w okresie średniowiecza, który zapoczątkuje dynastię zdolną rządzić przez pokolenia.
- Obecnie długie przebywanie w świecie VR jest pewnego rodzaju wyzwaniem. Dlatego nie zamierzamy robić zwykłego portu gry tak rozbudowanej, jaką jest Medieval Dynasty. Mamy plan na tę grę i jesteśmy przekonani, że gracze będą mieli sporo frajdy przebywając w średniowieczu w wersji VR – mówi Paweł Sobik, prezes zarządu Spectral Games.
Od września 2020 roku gra jest dostępna na Steam, w ramach trybu early access. W tym czasie Render Cube wprowadził do niej wiele udoskonaleń i dodatków, m.in. jazdę konną, bartnictwo, produkcję alkoholu, nowe budynki oraz dodatkowe ścieżki językowe, których gra posiada obecnie siedemnaście.
- Stworzony przez nas bestseller przyciągnął do średniowiecznego świata Medieval Dynasty tysiące graczy. Podczas peaku na Steam, w grę grało ponad 18,5 tys. osób jednocześnie. Przez pierwszy tydzień sprzedaży, gra nie schodziła z TOP10 platformy Steam. Na bieżąco otrzymujemy mnóstwo opinii od użytkowników, którzy przekazują nam swoje spostrzeżenia na temat projektu. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, regularnie aktualizujmy grę. Wciąż mamy wiele pomysłów na jej dalszy rozwój – informuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube.
Obecnie Render Cube jest w procesie negocjacji z Toplitz Productions, dotyczących przejęcia praw do IP projektu.
Niedawno Spółki przedstawiły zaktualizowaną mapę drogową średniowiecznej dynastii, obejmującą drugi i trzeci kwartał br. W tym czasie gracze będą mogli pogłębić element zawierania związków z innymi postaciami, powitać w osadach obwoźnych handlowców oraz zająć się kowalstwem i systemem zielarstwa.
- Popularność jaką zyskała nasza produkcja już w początkowej fazie rozwoju, przerosła nasze oczekiwania. Jednocześnie sytuacja ta utwierdziła nas w przekonaniu, że przyjęty przez nas koncept hybrydy gatunkowej to właściwie obrany kierunek. W planach mamy także wykonanie portów na główne platformy konsolowe. Wiążemy również spore nadzieje z wersją VR-ową – dodaje Damian Szymański.
Obecnie wczesna wersja Medieval Dynasty na PC ma ponad 90 proc. pozytywnych ocen na platformie Steam i ponad 13,5 tys. komentarzy.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.