Studio Punch Punk Games otrzymało dofinansowanie w wysokości ponad 1,7 mln!
Studio Punch Punk Games otrzymało dofinansowanie w wysokości ponad 1,7 mln w ramach konkursu GameINN!
Punch Punk Games, niezależne studio, które specjalizuje się w grach o wyjątkowej oprawie wizualnej i mocnej narracji, otrzymało dofinansowanie w ramach sektorowego konkursu GameINN. Pozytywna rekomendacja jury oznacza, że do spółki trafi 1,7 mln zł na realizację projektu, który dotyczy opracowania narzędzia do efektywnego tworzenia unikalnej warstwy artystycznej oddającej stylistykę komiksową w grach 3D. Całkowity koszt narzędzia wynosi prawie 3 mln zł. Jeszcze w tym roku Punch Punk Games planuje debiut na NewConnect.
- Projekt Punch Punk Games przewiduje opracowanie narzędzia do efektywnego tworzenia unikalnej warstwy artystycznej oddającej stylistykę komiksową w grach 3D. Mechanizm, nad którym będziemy pracowali dzięki dofinansowaniu z GameINN, posłuży w największym stopniu do stylizowanych produkcji, na ten moment będzie to np. Moonshine. Shader naszego autorstwa pozwoli na zwiększoną optymalizację, wniesie też dużą wartość w zakresie cieniowania i rozkładania światła na obiektach. Jednymi słowy, pozwoli nam jeszcze bardziej udoskonalić nasze produkcje w warstwie wizualnej – mówi Krzysztof Grudziński, prezes studia Punch Punk Games – Jestem bardzo dumny, że udało nam się zdobyć dofinansowanie w pełnej zakładanej kwocie. Cieszę się, że dzięki konkursowi GameINN twórcy gier mogą liczyć na sektorowe wsparcie. Od kilku lat korzysta na tym cała branża – dodaje.
Skierowany do twórców z branży gier wideo konkurs GameINN, powstał z inicjatywy Porozumienia Polskie Gry. Za jego realizację odpowiada Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, natomiast finansowanie pozyskiwane jest z funduszy europejskich. Dofinansowanie udzielane jest na realizację projektów, które zakładają badania przemysłowe i prace rozwojowe w sektorze gier wideo. Tegoroczna, czwarta już edycja, okazała się rekordowa zarówno pod względem liczby złożonych wniosków jak i wielkości budżetu. Łączna pula nagród tej edycji podniesiona została ze 100 mln zł do aż 154 mln zł.
Punch Punk Games jeszcze w tym roku zapowiedziało dwie duże premiery. Największą produkcją studia będzie This is The Zodiac Speaking. Kolejnym flagowym projektem spółki ma być wersja VR Drug Dealer Simulator, którego wydanie PC, w rekordowym czasie zarobiło już ponad 1 mln dolarów. Na przyszły rok studio planuje premierę nagradzanej na arenie międzynarodowej Aidy, a w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy ukażą się także m.in. Moonshine VR, Yacht Mechanic Simulator oraz Fishing Simulator VR. Strategia firmy zakłada również tworzenie gier VR i symulatorów na zlecenie. Niedawno z sukcesem zakończyła się emisja akcji studia. W rekordowym tempie spółka pozyskała finansowanie w wysokości 1,5 mln zł. Pozyskane środki zostaną przeznaczone będą na produkcję wspomnianej gry VR Moonshine, wsparcie rozwoju działu work to hire spółki oraz zasilą dewelopment gier w VR i symulacyjnych.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.