Komunikaty PR

Studio Punch Punk Games otrzymało dofinansowanie w wysokości ponad 1,7 mln!

2020-07-10  |  14:00
Biuro prasowe

Studio Punch Punk Games otrzymało dofinansowanie w wysokości ponad 1,7 mln w ramach konkursu GameINN!

Punch Punk Games, niezależne studio, które specjalizuje się w grach o wyjątkowej oprawie wizualnej i mocnej narracji, otrzymało dofinansowanie w ramach sektorowego konkursu GameINN.  Pozytywna rekomendacja jury oznacza, że do spółki trafi 1,7 mln zł na realizację projektu, który dotyczy opracowania narzędzia do efektywnego tworzenia unikalnej warstwy artystycznej oddającej stylistykę komiksową w grach 3D. Całkowity koszt narzędzia wynosi prawie 3 mln zł. Jeszcze w tym roku Punch Punk Games planuje debiut na NewConnect.

- Projekt Punch Punk Games przewiduje opracowanie narzędzia do efektywnego tworzenia unikalnej warstwy artystycznej oddającej stylistykę komiksową w grach 3D. Mechanizm, nad którym będziemy pracowali dzięki dofinansowaniu z GameINN, posłuży w największym stopniu do stylizowanych produkcji, na ten moment będzie to np. Moonshine. Shader naszego autorstwa pozwoli na zwiększoną optymalizację, wniesie też dużą wartość w zakresie cieniowania i rozkładania światła na obiektach. Jednymi słowy, pozwoli nam jeszcze bardziej udoskonalić nasze produkcje w warstwie wizualnej – mówi Krzysztof Grudziński, prezes studia Punch Punk Games – Jestem bardzo dumny, że udało nam się zdobyć dofinansowanie w pełnej zakładanej kwocie. Cieszę się, że dzięki konkursowi GameINN twórcy gier mogą liczyć na sektorowe wsparcie. Od kilku lat korzysta na tym cała branża – dodaje.

Skierowany do twórców z branży gier wideo konkurs GameINN, powstał z inicjatywy Porozumienia Polskie Gry. Za jego realizację odpowiada Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, natomiast finansowanie pozyskiwane jest z funduszy europejskich. Dofinansowanie udzielane jest na realizację projektów, które zakładają badania przemysłowe i prace rozwojowe w sektorze gier wideo. Tegoroczna, czwarta już edycja, okazała się rekordowa zarówno pod względem liczby złożonych wniosków jak i wielkości budżetu. Łączna pula nagród tej edycji podniesiona została ze 100 mln zł do aż 154 mln zł.

Punch Punk Games jeszcze w tym roku zapowiedziało dwie duże premiery. Największą produkcją studia będzie This is The Zodiac Speaking. Kolejnym flagowym projektem spółki ma być wersja VR Drug Dealer Simulator, którego wydanie PC, w rekordowym czasie zarobiło już ponad 1 mln dolarów. Na przyszły rok studio planuje premierę nagradzanej na arenie międzynarodowej Aidy, a w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy ukażą się także m.in. Moonshine VR, Yacht Mechanic Simulator oraz Fishing Simulator VR. Strategia firmy zakłada również tworzenie gier VR i symulatorów na zlecenie. Niedawno z sukcesem zakończyła się emisja akcji studia. W rekordowym tempie spółka pozyskała finansowanie w wysokości 1,5 mln zł. Pozyskane środki zostaną przeznaczone będą na produkcję wspomnianej gry VR Moonshine, wsparcie rozwoju działu work to hire spółki oraz zasilą dewelopment gier w VR i symulacyjnych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto Biuro prasowe
2024-08-19 | 09:35

SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto

Polski producent deeptechowego hardware’u – SYGNIS SA – w pierwszej połowie br. wypracował ponad 4,8 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. Notowana na rynku NewConnect
Giełda Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
2024-08-19 | 09:20

Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.

Ponad 91 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży produktów w pierwszym półroczu 2024 r., w porównaniu r/r, odnotował notowany na rynku NewConnect producent i wydawca
Giełda Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.
2024-08-09 | 11:00

Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.

Warszawski deweloper koncentruje się na najnowszej grze Angst: A Tale of Survival Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier, wypracował w pierwszej połowie 2024 roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Kosmiczne śmieci są coraz większym problemem. Ich obecność na orbicie generuje znaczne koszty

Liczba kosmicznych odpadów stale rośnie. Ich źródłem są obiekty, które zostały wysłane w kosmos, zakończyły misję lub uległy rozpadowi. Krążące w przestrzeni kosmicznej fragmenty tych obiektów stwarzają ryzyko kolizji z tymi, które są obecnie eksploatowane. Unikanie takich zdarzeń wiąże się z koniecznością ponoszenia wydatków na monitoring zagrożeń czy zwiększeniem zużycia paliwa poprzez obieranie niekolizyjnych kursów. Jednym ze sposobów na zmniejszenie tego problemu jest wydłużenie eksploatacji obiektów poprzez ich tankowanie na orbicie. Polacy pracują nad taką technologią.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.