Studio Punch Punk Games otrzymało dofinansowanie w wysokości ponad 1,7 mln!
Studio Punch Punk Games otrzymało dofinansowanie w wysokości ponad 1,7 mln w ramach konkursu GameINN!
Punch Punk Games, niezależne studio, które specjalizuje się w grach o wyjątkowej oprawie wizualnej i mocnej narracji, otrzymało dofinansowanie w ramach sektorowego konkursu GameINN. Pozytywna rekomendacja jury oznacza, że do spółki trafi 1,7 mln zł na realizację projektu, który dotyczy opracowania narzędzia do efektywnego tworzenia unikalnej warstwy artystycznej oddającej stylistykę komiksową w grach 3D. Całkowity koszt narzędzia wynosi prawie 3 mln zł. Jeszcze w tym roku Punch Punk Games planuje debiut na NewConnect.
- Projekt Punch Punk Games przewiduje opracowanie narzędzia do efektywnego tworzenia unikalnej warstwy artystycznej oddającej stylistykę komiksową w grach 3D. Mechanizm, nad którym będziemy pracowali dzięki dofinansowaniu z GameINN, posłuży w największym stopniu do stylizowanych produkcji, na ten moment będzie to np. Moonshine. Shader naszego autorstwa pozwoli na zwiększoną optymalizację, wniesie też dużą wartość w zakresie cieniowania i rozkładania światła na obiektach. Jednymi słowy, pozwoli nam jeszcze bardziej udoskonalić nasze produkcje w warstwie wizualnej – mówi Krzysztof Grudziński, prezes studia Punch Punk Games – Jestem bardzo dumny, że udało nam się zdobyć dofinansowanie w pełnej zakładanej kwocie. Cieszę się, że dzięki konkursowi GameINN twórcy gier mogą liczyć na sektorowe wsparcie. Od kilku lat korzysta na tym cała branża – dodaje.
Skierowany do twórców z branży gier wideo konkurs GameINN, powstał z inicjatywy Porozumienia Polskie Gry. Za jego realizację odpowiada Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, natomiast finansowanie pozyskiwane jest z funduszy europejskich. Dofinansowanie udzielane jest na realizację projektów, które zakładają badania przemysłowe i prace rozwojowe w sektorze gier wideo. Tegoroczna, czwarta już edycja, okazała się rekordowa zarówno pod względem liczby złożonych wniosków jak i wielkości budżetu. Łączna pula nagród tej edycji podniesiona została ze 100 mln zł do aż 154 mln zł.
Punch Punk Games jeszcze w tym roku zapowiedziało dwie duże premiery. Największą produkcją studia będzie This is The Zodiac Speaking. Kolejnym flagowym projektem spółki ma być wersja VR Drug Dealer Simulator, którego wydanie PC, w rekordowym czasie zarobiło już ponad 1 mln dolarów. Na przyszły rok studio planuje premierę nagradzanej na arenie międzynarodowej Aidy, a w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy ukażą się także m.in. Moonshine VR, Yacht Mechanic Simulator oraz Fishing Simulator VR. Strategia firmy zakłada również tworzenie gier VR i symulatorów na zlecenie. Niedawno z sukcesem zakończyła się emisja akcji studia. W rekordowym tempie spółka pozyskała finansowanie w wysokości 1,5 mln zł. Pozyskane środki zostaną przeznaczone będą na produkcję wspomnianej gry VR Moonshine, wsparcie rozwoju działu work to hire spółki oraz zasilą dewelopment gier w VR i symulacyjnych.
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
NanoGroup S.A. z 3 nowymi źródłami finansowania prac badawczo-rozwojowych
Medinice zamyka rok wzmożonych działań inwestycyjnych zbliżając się do komercjal
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany
W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.
Edukacja
Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem
Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.
IT i technologie
Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.