Sundog: prace nad Ibru przyśpieszyły
Sundog, spółka z branży gier wideo planuje, że prototyp Ibru zostanie ukończony do grudnia 2023 roku. Spółka niedawno zakończyła etap pre-produkcji tytułu i przystąpiła do aktywniejszych prac nad prototypem. Studio w ostatnim czasie zwiększyło zatrudnienie do 11 osób, a także rozważa pozyskanie finansowania w kolejnej rundzie inwestycyjnej. Sundog pracuje nad tytułem inspirowanym książką Olgi Tokarczuk Anna In w Grobowcach Świata. Szacowany budżet produkcji wyniesie około 15 mln zł.
– Ostatnie miesiące były dla nas okresem bardzo wytężonej pracy. Dzięki temu, rozpoczynamy prace prototypowe nad kluczowymi systemami rozgrywki, m.in. mechanika śledcza, umiejętności postaci, jej tworzenie oraz rozwijanie. Z tym ostatnim elementem łączy się unikalne podejście pozwalające spójniej powiązać ze sobą wpływ działań gracza na jego postać. Zwiększyliśmy także zatrudnienie do 11 osób, wynika to z rozpoczęcia kolejnego etapu w rozwoju produkcji. Szacujemy, że stworzymy prototyp gry do grudnia 2023 roku, chociaż zakładamy, że będzie to jeszcze wcześniej – mówi Mateusz Błaszczyk, dyrektor kreatywny i współzałożyciel Sundoga. – Rozpoczniemy wtedy też rozmowy z wydawcami projektu. Opublikujemy także stronę Steam projektu i dodatkowe materiały. Cieszy nas także to, że w ostatnich miesiącach coraz częściej kontaktowali się z nami inwestorzy, a nawet fani tytułu, którzy byli zaciekawieni naszą spółką. Jesteśmy otwarci na takie rozmowy – dodaje Mateusz Błaszczyk.
Ibru to pierwszy tytuł Sundoga. Nad grą pracuje aktualnie około 11 osób, a docelowo spółka zamierza zbudować 20-osobowy zespół. Spółka szacuje, że budżet gry wyniesie około 15 mln zł. Gra ma być wydana w 2026 roku. Wcześniej spółka rozważy debiut na NewConnect. Czas rozgrywki planowany jest na przynajmniej 16 godzin.
– Przez ostatnie miesiące zdołaliśmy stworzyć naprawdę dobry fundament do naszej gry. Teraz, kiedy zakończyliśmy etap pre-produkcji będziemy stopniowo odsłaniać kolejne informacje o grze. Jesteśmy pod wrażeniem tego, że gracze i fani produkcji tak żywo reagują na nasze materiały – mówi Aleksandra Bieluk, współzałożycielka i dyrektorka narracyjna Sundog. – Ostatnio mieliśmy okazję powiedzieć o produkcji także dla francuskiego dziennika Le Figaro, co pokazuje, że na Ibru czeka międzynarodowa społeczność – dodaje Aleksandra Bieluk.
Twórcy przy projektowaniu Ibru inspirują się mitami i historią bliskiego wschodu. Nawiązania będzie można znaleźć w kulturze, ubiorach bohaterów, czy architekturze. Premiera produkcji planowana jest na 2026 rok.
W pierwszej rundzie finansowania w styczniu br. firma pozyskała od inwestorów 1,48 mln zł. W 2023 Sundog zamierza pozyskać kolejne finansowanie na rozwój produkcji.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.