Sundog: prace nad Ibru przyśpieszyły
Sundog, spółka z branży gier wideo planuje, że prototyp Ibru zostanie ukończony do grudnia 2023 roku. Spółka niedawno zakończyła etap pre-produkcji tytułu i przystąpiła do aktywniejszych prac nad prototypem. Studio w ostatnim czasie zwiększyło zatrudnienie do 11 osób, a także rozważa pozyskanie finansowania w kolejnej rundzie inwestycyjnej. Sundog pracuje nad tytułem inspirowanym książką Olgi Tokarczuk Anna In w Grobowcach Świata. Szacowany budżet produkcji wyniesie około 15 mln zł.
– Ostatnie miesiące były dla nas okresem bardzo wytężonej pracy. Dzięki temu, rozpoczynamy prace prototypowe nad kluczowymi systemami rozgrywki, m.in. mechanika śledcza, umiejętności postaci, jej tworzenie oraz rozwijanie. Z tym ostatnim elementem łączy się unikalne podejście pozwalające spójniej powiązać ze sobą wpływ działań gracza na jego postać. Zwiększyliśmy także zatrudnienie do 11 osób, wynika to z rozpoczęcia kolejnego etapu w rozwoju produkcji. Szacujemy, że stworzymy prototyp gry do grudnia 2023 roku, chociaż zakładamy, że będzie to jeszcze wcześniej – mówi Mateusz Błaszczyk, dyrektor kreatywny i współzałożyciel Sundoga. – Rozpoczniemy wtedy też rozmowy z wydawcami projektu. Opublikujemy także stronę Steam projektu i dodatkowe materiały. Cieszy nas także to, że w ostatnich miesiącach coraz częściej kontaktowali się z nami inwestorzy, a nawet fani tytułu, którzy byli zaciekawieni naszą spółką. Jesteśmy otwarci na takie rozmowy – dodaje Mateusz Błaszczyk.
Ibru to pierwszy tytuł Sundoga. Nad grą pracuje aktualnie około 11 osób, a docelowo spółka zamierza zbudować 20-osobowy zespół. Spółka szacuje, że budżet gry wyniesie około 15 mln zł. Gra ma być wydana w 2026 roku. Wcześniej spółka rozważy debiut na NewConnect. Czas rozgrywki planowany jest na przynajmniej 16 godzin.
– Przez ostatnie miesiące zdołaliśmy stworzyć naprawdę dobry fundament do naszej gry. Teraz, kiedy zakończyliśmy etap pre-produkcji będziemy stopniowo odsłaniać kolejne informacje o grze. Jesteśmy pod wrażeniem tego, że gracze i fani produkcji tak żywo reagują na nasze materiały – mówi Aleksandra Bieluk, współzałożycielka i dyrektorka narracyjna Sundog. – Ostatnio mieliśmy okazję powiedzieć o produkcji także dla francuskiego dziennika Le Figaro, co pokazuje, że na Ibru czeka międzynarodowa społeczność – dodaje Aleksandra Bieluk.
Twórcy przy projektowaniu Ibru inspirują się mitami i historią bliskiego wschodu. Nawiązania będzie można znaleźć w kulturze, ubiorach bohaterów, czy architekturze. Premiera produkcji planowana jest na 2026 rok.
W pierwszej rundzie finansowania w styczniu br. firma pozyskała od inwestorów 1,48 mln zł. W 2023 Sundog zamierza pozyskać kolejne finansowanie na rozwój produkcji.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.